شهرستان بستک که دیروز پنجشنبه با زلزله ۵.۵ ریشتری لرزید، تا صبح امروز جمعه همچنان با پس لرزه ها مواجه بود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اعلام آخرین وضعیت امدادرسانی در مناطق زلزله‌زده بستک که طی آن یک نفر کشته و حدود 30 تن مجروح شدند، از برپایی 800 دستگاه چادر در این مناطق خبر داد.

پیرحسین کولیوند به ایسنا گفت: در پی وقوع این زلزله، بلافاصله 12 تیم امدادی برای ارزیابی میزان خسارت احتمالی به منطقه اعزام شدند و بررسی‌های اولیه نیز نشان داد که شهر بستک با وجود بافت شهری‌اش دچار آسیب دیدگی شده و متاسفانه یک نفر نیز جان خود را از دست داده است.

وی با بیان اینکه امدادگران توانستند سه تن را که در زیر آوار محبوس شده بودند، زنده نجات دهند، گفت: پس از اتمام عملیات جست‌وجو و نجات بحث اسکان و تغذیه اضطراری در دستورکار قرار گرفت که بر این اساس 800 دستگاه چادر در قالب هفت اردوگاه در مناطق زلزله زده برپا شد.

وی با اشاره به آسیب دیدگی 14 روستا و خود شهر بستک در اثر زمین لرزه گفت: 163 امدادگر در حال حاضر در منطقه حضور دارند و وظیفه امداد رسانی به زلزله زدگان را برعهده دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اعلام وقوع 10 پس لرزه گفت: همچنین پنجشنبه شب نیز شش تن محموله امدادی به بستک انتقال داده شد و همچنین بالگردهای امدادی بر فراز مناطق زلزله زده پرواز کرد تا این مناطق از طریق هوایی کنترل شود.

به گزارش ایسنا، همچنین دکتر طالبیان، رئیس اورژانس کشور نیز در تشریح جزئیات امداد رسانی به مناطق زلزله زده بستک نیز گفت: در دقایق اولیه 11 تیم امدادی مشتمل بر 30 تکنسین اورژانس 115 و تیم ارزیاب در محل وقوع زمین لرزه حاضر شدند.

وی با بیان اینکه 10 مصدوم در محل درمان شدند گفت: تکنسین‌های اورژانس نسبت به انتقال 16 مصدوم دیگر به بیمارستان فکری بستک اقدام کردند.

طالبیان با بیان اینکه خوشبختانه تعداد مصدومان افزایش نیافته است، گفت: در بررسی تیم‌های ارزیاب مشخص شد که زلزله در روستاهای پرجمعیت اطراف بستک همچون کوه خرد حرنگ چاله و کردان خسارتی به دست نداشت.

در عین حال جاسم جادری استاندار هرمزگان نیز با اعلام اینکه زلزله بستک تاکنون یک کشته وحدود 30 مصدوم داشته است، اضافه کرد: بیشترین آسیب به منازل مسکونی رسیده است که برآورد اولیه نشان می‌دهد حدود 10 تا 60 درصد خسارت داشته‌اند.

استاندار هرمزگان با اشاره به وقوع سه پس لرزه در شهرستان بستک خاطرنشان کرد: اقدامات لازم جهت تامین امنیت بیشتر مردم در راستای پیشگیری از تلفات جانی ناشی از پس لرزه‌ها انجام شده و بیشتر افراد در حیاط مدارس شهر بستک و چادرها اسکان داده شده اند.

وی ابراز کرد: با توجه به سرمای هوا بیشترین اقلام امدادی مورد نیاز مردم چادر و پتو است که از مردم استان ها و شهرستان های هم جوار نیز می خواهیم در ساعات و روزهای آتی یاری رسان هموطنان خود باشند.

عکسها: ایسنا

47282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زلزله نما IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    45 7
    زلزله حیا کن هرمزگانو رهاکن
  • محسن EU ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    70 4
    اونطوری که حقشون هست بهشون رسیدگی نشده
  • بی نام A1 ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    7 0
    8000 تا چادر هم کمه.800 تا به کجا میرسه
  • عبدالله چم چم A1 ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    9 0
    غم زلزال بستک دردلم شد /همه غمهای عالم حاصلم شد چه غوغایی که دربستک به پاشد/تمام خانه ها ویران سراشد خداوندا ز رحمت کن نظرها/زبستک دورکن شر وضررها