رعایت قانون راهنمایی و رانندگی و امن بودن جاده ها از عوامل اصلی کم شدن تصادفات جاده ای است.

هادی معیری نژاد- در کشورهایی که فرهنگ اتومبیل رانی در آنها نهادینه است حتی با بالاتر بودن حجم اتومبیل ها در خیابان ها در صد تصادفات و مرگ و میر ناشی از آن بسیار پایین است.
بسیاری از مردمان کشورها فکر می کنند ترافیک شهرشان بدترین ترافیک دنیاست گرچه در مورد مردم ایران این فکر به حقیقت نزدیک شده است.
اما جمهوری دومینیکن بدترین کشور در سوانح جاده ای و مرگ و میر مرتبط با آن است و در واقع می توانگفت خطرناک ترین جاده ها را دارد.
این کشور جزیره کارائیب با گزارش 41.7 مرگ به ازای هر 100000 نفر در هر سالیکی از بدترین آمارها را دارد. این بدان معناست که در هر سال یک فرد دومینیکنی به احتمال یکی در 2,398 احتمال کشته شدن توسط یک ماشین را دارد.

خطرناک ترین جاده ایران


در کشور ما نیز جاده ها ومحورهای خطرناک کم نیستند جاده هایی چون هراز  زبانزدند اما بزرگراه کرج به قزوین به علت عدم تفکیک خودروها پرتصادف ترین محورشناخته شده است.
به گزارش پلیس راهنمایی و رانندگی بزرگراه کرج به قزوین معمولاً بیشترین تخلفات رانندگی و بیشترین تصادفات را در بین دیگر محورهای پرتردد استان داشته است.
یکی از علت های این امر عدم تفکیک خودروهای عبوری است که تمام وسایل نقلیه اعم از سبک و سنگین از این محور عبور می کنند. در حال حاضر اتوبوس های مسافربری، خودروهای سبک و همچنین خودروهای سنگین از این محور عبور می کنند که این محور را پر خطر کرده است.
براساس آمارهای رسمی که سازمان بهداشت جهانی منتشر کرده، ایران به ازای هر صد هزار نفر جمعیت، چهارمین کشور دنیا از لحاظ مرگ و میر و تلفات رانندگی است و رتبه های اول تا سوم نیز به ترتیب در اختیار کشورهای جمهوری دومینیکن، ونزوئلا و تایلند قرار دارد.
ما با 19 هزار کشته در حوادث ترافیکی سال گذشته، در دنیا مقام چهارم را به دست آورده ایم، اما در مدیترانه شرقی اول شده ایم.
جدول زیر میزان کشته های ما در تصادفات را در11 سال اخیر نشان می دهد.

تصادف

 

تصویر زیر هم نشاندهنده پرتلفات ترین کشورها در حوادث رانندگی است.

تصادف

برای تصویر بزرگتر روی آن کلیک کنید.

4646

 

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    193 5
    (ما با 19 هزار کشته در حوادث ترافیکی سال گذشته، در دنیا مقام چهارم را به دست آورده ایم، اما در مدیترانه شرقی اول شده ایم) این یه تیکه خیلی با حال بود. ان شا الله با تلاش خودمون(فرهنگ والامون) و خودروسازان زحمت کشون،علی الخصوص پراید عزیز به زودی رتبه اول دنیا رو بدست میاریم
    • بی نام A1 ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
      27 1
      ما میتوانیم
    • فرزند ایران IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
      5 2
      امیدوارم شما قهرمانش نباشی دولت بدون مردم همیشه شکست خواهد خورد
  • بی نام IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    36 52
    اگه قیمت هر لیتر بنزین 2681 تومن بشه اونوقت رنگ ما هم زرد کم حال خواهد شد
    • وحید A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
      34 1
      ساده ترین راه حلی که به فکر یک بچه هم میرسه همینه که شما گفتید!!! با این پیشنهادتون تکلیف یک فرد کم درآمد که درست و ایمن و طبق قانون رانندگی میکنه چی میشه؟
    • بی نام JP ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
      16 2
      با این قیمت که فرمودی اونوقت تو نون خانواده ی اون کسانی ذو که از بیکاری مسافرکشی میکنند میدی؟
  • بی نام A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    103 8
    وجود فرهنگ بالای رانندگی یک بخش عمده اش به آرامش فکری جامعه برمی گردد. آرامش فکری جامعه یک بخش عمده اش به شرایط مناسب اقتصادی و فرهنگ سازی از سوی مسؤولان برمی گردد. هیچ کدام را نداریم، فقط جریمه و زندان داریم، یعنی معمولاً صورت مسأله را پاک می کنیم!
    • azad IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
      45 5
      کاملاٌ درسته ،بسیار بجا و درست فرمودید
  • world A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    68 2
    ما رکورد زدیم
  • بی نام IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    37 1
    خدا رو شکر تو این زمینه هم خودکفا شدیم
  • بی نام IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    22 1
    چرا آمار انتظامی کاهش مرگ و میر وتصادفات رو می گه اما این آمار پزشکی قانونی بالاتر است یکی جواب بده !
  • بی نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    9 5
    آموزش بايد از بچگي داده بشه ، بهرحال بايد قبول كرد كه سال ها اين موضوعات يك جورايي ول بوده و نظارتي بر آن از طرف مسولين نبوده است كه حاصل آن تربيت رانندگاني با شرايط فعلي است ، البته براي اين اشكال هم راه كار وجود داره و آن اينكه ، مي توان از همين امروز در صدا و سيما با حجم زياد آموزشهاي مختلف و لازم را داد و همزمان دارندگان گواهينامه را مثلا براي مدت 3 سال هر شش ماه يكبار مجبور كرد كه مجددأ همه آموزشهاي لازم مثل آيين نامه و . . . را ببيند. دارندگان گواهينامه حقيقتأ تعداد زيادي از علايم راهنمايي و رانندگي را فراموش كرده اند ، تازه علايم زياد جديدي هم اضافه شده كه اصلأ در جريان نيستيم.
    • بی نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
      4 0
      همین دیروز گواهینامه 10 ساله برام تمدید شد. اعصاب راننده از علائم راهنمایی مهمتره !
  • وحید A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    6 15
    خدا رو شکر که سیر نزولی پیدا کرده... و این کاهش آمار ناشی از ارتقا کیفیت خودروها، بهبود وضعیت جاده ها و فرهنگسازی در این زمینه است.
    • kia A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
      8 1
      پس میخاستی بخاطر دعای خیر مادر باشه؟؟ ولی اتفاقا هیچکدوم از موارد با 10 سال پیش تغییر محسوسی نکرده
  • بی نام IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    9 2
    من چهار سال دوران دانشجویی در این مسیر تردد می کردم و قطعا هر کسی در این مسیر رفته باشه می دونه اکثر کسانی که در این مسیر تخلف میکنند دو دسته هستند : پلاک های 68 و اتوبوس ها . خبر بچاپ تا بدونند لطفا
  • amir A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
    5 0
    تا زمانی که منافع یه عده ای با خودروی بی کیفیت و گران تامین میشه جون مردم کیلو چند مگه اصلا اهمیت داره .
  • حمیدر A1 ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    1 0
    می شود ومامیتوانیم مقام اول دنیا را به دست اوریم البته باحمایت ازتولیدات داخلی