ایسنا نوشت:

گروه دولت اسلامی در عراق عکس‌هایی را از تخریب و انفجار تعدادی از مرقدها و ضریح‌های اهل تسنن و عبادت‌گاه‌های شیعیان در استان نینوای عراق منتشر کرده است.

به گزارش العربیه، گروه تروریستی دولت اسلامی (داعش) در صفحه خود در پایگاه توییتر گزارش تصویری را با عنوان "گزارشی از تخریب ضریح‌ها و بت‌ها در ولایت نینوا" منتشر ساخت.

براساس این گزارش تصویری از برجسته‌ترین ضریح‌هایی که تخریب شده است ضریح شیخ فتحی و مزار احمد الرفاعی، شیخ طریقت صوفیه است که این بارگاه‌ها با بولدوزر تخریب شده است.

این گروه تروریستی هم چنین عکس‌هایی را منتشر ساخته است که در آن‌ها مساجد شیعیان در موصل و تل‌عفر، بمب‌گذاری و منفجر شده است که از جمله آن‌ها دو حسینیه "جواد وقدو" در تل‌عفر و حسینیه "القبه" در مرکز موصل است.

در همین حال، ضریح و مزار شیخ ابراهیم در ناحیه المحلبیه نیز تخریب شده است.

اعضای دولت اسلامی که اخیرا از تشکیل "خلافت" خبر دادند مدعی هستند که اسلام تاکید دارد که این ضریح‌ها باید تخریب شده و با خاک یکسان شوند. آن‌ها مدعی هستند که گنبدهایی که بالای مرقدها وجود دارد باید کاملا منهدم شوند.


آن‌ها همچنین با ساخت حسینیه‌های شیعیان مخالف بوده و آن را به منزله عبادتگاه‌هایی که باید تخریب شوند به حساب می‌آورند.

این اقدامات وحشیانه این گروه تروریستی باعث خشم شدید ساکنان موصل شده است، چرا که آن‌ها این اقدامات را در راستای محو تمدن شهر خود به حساب می‌آورند.

در همین حال، اعضای دولت اسلامی مناطق متعلق به مسیحیان ارتودوکس‌ در منطقه "پلیس" در شرق موصل را به عنوان مقر خود انتخاب کرده‌اند و پس از اینکه صلیب‌ها را از بین بردند، پرچم‌های خود را برافراشتند.

در مقابل، جماعت علمای عراق تخریب مساجد و حسینیه‌ها در تلعفر در استان موصل عراق را محکوم و تاکید کرد: این اقدامات داعشی‌های جنایتکار با هدف ضربه زدن به وحدت اسلامی و برانگیختن اختلافات طائفه‌ای است.

جماعت علمای عراق این اقدام را یک اقدام تکفیری و بزدلانه خوانده و از تمام علمای مسلمان خواست تا این اقدامات را به شدت محکوم کنند.

49308

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    37 90
    خداوند لعنتشون کنه. وحشیهای بی همه چیز. دیگه چیزی به پایان عمرتون نمونده که به سرنوشت صدام حسین دچار بشید.
    • بی نام A1 ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
      2 1
      چی همه داعشی داریم
  • ناشناس IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    8 11
    آخه یکی نیست به این بدبخت ها بگه این اماکن بت نیستند . ما شیعه ها هم بت پرست نیستیم . بت پرستی یعنی خدا را قبول نداشتن . این اماکن مقدسند چون انسان های پاک در آنجا دفن هستند . نماد پاکی است . وقتی می رویم زیارت آن قبور، یعنی می خوایم بگیم شما حق پرست بودید طرفدار حق و عدالت بودید خداترس بودید در راه خدا کشته شدید می خواهیم بگیم ما شما را دوست داریم . پیرو راهتان هستیم . یک مسلمان واقعی آزارش به یک مورچه هم نباید برسه حالا ببینید این بدبخت ها با قتل و زور می خواهند خلیفه شوند به بهشت هم بروند
  • بی نام A1 ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    1 0
    الالعنت ا...علی القوم الظالمین