زلزله 6.2 ریشتری مورموری در استان ایلام، خسارات مالی زیادی برجا گذاشت.

به گزارش خبرگزری خبرآنلاین بعد از وقوع زلزله 6.2 ریشتری در مورموری ایلام، وقوع پس لرزه ها همچنان ادامه دارد و و در ساعت ۱۵:۳۱:۴۰ بعد از ظهر امروز دوشنبه پس لرزه 4.7 ریشتری و در ساعت ۱۵:۳۶:۵۳ نیز پس لرزه 4.5 ریشتری مورموری در استان ایلام را لرزاند.

حسین درخشان سخنگوی سامان امداد و نجات هلال احمر به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: زلزله 6.2 ریشتری مورموری ایلام 140 مصدوم برجا گذاشت که از این تعداد 20 نفر بستری شدند و بقیه به صورت سرپایی درمان شدند. همچنین اورژانس 6 بیمار را به بیمارستان دزفول انتقال داد.

این درحالی است که مدیرکل ستاد مدیریت بحران ایلام گفت: شمار آسیب دیدگان زمین لرزه صبح امروز مورموری از توابع شهرستان آبدانان به 250 نفر افزایش یافته است.

احمد کرمی به ایرنا گفت: این مصدومان به مراکز درمانی شهرستان های دهلران، آبدانان و استان خوزستان منتقل شده اند. تاکنون تلفات جانی از زلزله صبح امروز در این منطقه گزارش نشده است. زلزله خسارت های زیادی به منازل مسکونی مورموری وارد کرده که در دست بررسی است. امدادرسانی به مصدومان نیز با شتاب در دست اقدام است.

پیش‌بینی اسکان زلزله‌زدگان در سالن‌های ورزشی، مدارس و پادگان‌ها

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور از افزایش شمار مجروحان زلزله صبح امروز مورموری به 250 تن خبر داد و به ایسنا گفت: برابر اطلاعات اولیه‌ای که از زلزله ساعت 7:02 صبح امروز به مرکز مدیریت بحران کشور گزارش شده این زمین لرزه منجر به تخریب 10 تا 80 درصدی 8000 واحد مسکونی شده است.

مهندس محمدفرید لطیفی با بیان اینکه کارشناسان بنیاد مسکن پس از اتمام عملیات امدادرسانی بررسی خود از تک تک واحدهای مسکونی را آغاز خواهند کرد، گفت: برابر بخشنامه وزیر کشور فرجه‌ای 10 روزه برای اعلام دقیق خسارات تعیین شده است.

لطیفی با بیان اینکه این زلزله تلفات جانی نداشته است، گفت: اما بر اساس آخرین آمارها 250 نفر در این زمین لرزه دچار آسیب دیدگی شدند که تنها پنج نفر از آنان در بیمارستان بستری شده و مابقی به شکل سرپایی مداوا شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اسکان اضطراری حادثه دیدگان آغاز شده است گفت: وظیفه اسکان اضطراری بر عهده هلال احمر است و این سازمان در خصوص میزان خسارات و شدت تخریب‌ها نمی‌تواند اظهار نظر کند.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به دمای هوا در این منطقه گفت: شدت دمای هوا حدود 50 درجه سانتی گراد است از این رو اسکان حادثه دیدگان در چادر کار عاقلانه‌ای به نظر نمی‌رسد و سازمان مدیریت بحران کشور در تلاش است تا مکان بهتری با امکانات مناسب نظیر آب، برق، گاز و ... برای اسکان حادثه دیدگان فراهم کند.

لطیفی با بیان اینکه برای این کار سالن‌های ورزشی، مدارس، پادگان‌ها و ساختمان‌های ادارات دولتی پیش بینی شده است گفت: در گذشته زلزله زدگان در همان محل واحد مسکونی‌شان چادر می‌زدند اما به نظر ما این اقدام درست نیست و باید آنان در شرایط مطلوبی اسکان داده شوند.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه میزان دقیق خسارات مشخص نیست، گفت: محور اصلی ایلام به مورموری که صبح امروز به دلیل ریزش کوه مسدود شده بود، بازگشایی شده و تجهیزات زیربنایی نظیر آب، برق و گاز نیز در بسیاری از مناطق زلزله زده برقرار است.

او از اعزام چندین تانکر آب از استان‌های لرستان و خوزستان خبر داد و گفت: خوشبختانه اوضاع در مناطق زلزله زده تحت کنترل است.

عکسها: ایسنا و مهر

47282 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    53 3
    هر چي سنگه پيش پاي لنگه
  • بی نام A1 ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    65 14
    چهار تا عکس گذاشتید که اصلا نشونی از زلزله 6 ریشتری نداره اون دیوارهای قدیمی که اگه زلزله هم نمی اومد خودشون داشتن خراب می شدن
    • بی نام IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
      49 4
      خسارات زلزله به مرکز. نوع موج.عمق.بزرگی و مدت زمانی که طول میکشه ربط داره.هرچند بزرگی این زلزله زیاد بوده اما خدا رو شکر آسیب ها حداقلی بوده.حالا واسه خاطر شما باید چند شهر ویران میشد تا قبول کنین؟؟؟ضمن اینکه اون مناطق جمعیت زیادی نداره به همین خاطر آسیب ها تا حدودی کم بوده
  • بی نام A1 ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    9 1
    ما عید آبدانان رفتیم خیلی دلم سوخت خدا کنه هیچکس آسیب ندیده باشه. من یکبار فقط به ایلام سفر کردم و مردم فوق العاده ای داره هر چند استان محرومیه.
  • بی نام IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    2 1
    سلام اگر شدت این زمین لرزه در بافت فرسوده و پرجمعیت تبریز اتفاق بیافته چی پیش میاد قبل از حادثه چاره اندیشی کنید.
  • شهرام IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    5 1
    استاد گرامی به خاطر پیش لرزه های قبل زلزله استانداری ایلام آماده باش اعلام کرده بود برای همین مردم آماده بودند و اکثرا بیرون خانه ها برای همین شکر خدا تلفات جانی نداشت
  • احسان A1 ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    7 0
    روز قبل زلزله خفیف بود و مردم شب بیرون از منزل بودن و بهمین خاطر خوشبختانه خسارت جانی نداشته ولی 70درصد ساختمانها خراب شده اند.
    • شهزاد A1 ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
      0 0
      والله مامورموری بودیم کسی به هشدارنبوداستانداری کجابوداصلایک روزقبل زلزله ۶ریشتری زلزله بود.وچون به علت بادشدیدوطوفان برقهارفتن مجبورشدیم توحیاط بخوابیم وگرنه روحمون خبرنداشت که قراره چه اتفاقی بی افتد.اصلابرق نداشتیم که کسی اطلاع رسانی کنه.مردم چه براخودشون کلاس میزارن واله به خدادیگه چی خوبه ماهنوزنمردیم.به خودشون گرفتن مازنده موندیم نه جانم اینجوری نبوده.