در چارچوب طرح آشتی ملی سوریه، صدهامجرم تحت تعقیب و عناصر گروه‌های تروریستی تسلیم مقام‌های امنیتی شهر درعا شدند.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ ۷۰۰ عنصر مسلح وابسته به گروه‌های تروریستی مخالف دولت سوریه در شهر درعا در جنوب سوریه روز شنبه با تحویل سلاح‌هایشان به نیروهای امنیتی این شهر، خود را تسلیم کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از درعا با اعلام این خبر افزود: این عناصر که شامل مجرمان تحت تعقیب و عناصر گروه‌های تروریستی می‌شوند، در چارچوب طرح آشتی ملی سوریه، تسلیم مقام‌های امنیتی شهر درعا مرکز استانی به همین نام شده‌اند.

گزارشگر سانا در درعا گفت که ۲۵۰ نفر تحت تعقیب و بیش از ۴۵۰ نفر مسلح خودشان را با سلاح‌‌هایشان به مقامات مسئول تسلیم کردند تا به وضعیتشان رسیدگی شود.

این خبرگزاری با اشاره به انواع سلاح‌های سبک و نیمه سنگین این عناصر افزود: این سلاح‌ها شامل انواع مسلسل، موشک‌های آمریکایی لاو، توپ‌های پی ۹۰ و پی ۳۳۲ ساخت بلژیک و مهمات جنگی است.

پایداری و مقاومت ارتش سوریه و شکست حملات پی در پی گروه‌های مسلح در عملیات طوفان جنوب و درگیری‌های داخلی و سرقت‌هایی که گروه‌های مسلح علیه یکدیگر انجام می‌داده‌اند و به کشته شدن دو هزار و ۶۰۰ تن و شاید بیش از آن منجر شده، مهم‌ترین علت اصلی تسلیم شدن این افراد است.

«وفیق ناصر» رئیس شاخه امنیت نظامی جنوب سوریه در مراسم آشتی که در این خصوص برگزار شده بود گفت: در روزهای گذشته سلاح‌ها تحویل گرفته شد و اسامی آن‌ها ثبت شد و امروز اسامی آن‌ها از فهرست تحت تعقیب دستگاه‌های امنیتی حذف و به آن‌ها گواهی رفع پیگرد ارائه خواهد شد.

«مازن حمیدی» نماینده کمیته آشتی ملی در منطقه جنوبی نیز در این مراسم گفت: مراسم آشتی ملی که امروز برگزار شد نقطه اوج سلسله تلاش‌هایی است که برای ایجاد آشتی در سوریه صورت می‌گیرد.

همچنین در این راستا، مسئولان سوری در چارچوب طرح آشتی ملی به وضعیت ۴۳ تن از بازداشت شدگان رسیدگی کردند.

طرح آشتی ملی سوریه، با دستور بشار اسد رئیس جمهور این کشور از سال ۲۰۱۱ با تشکیل وزارتخانه‌ای با همین نام، در این کشور مطرح شده است.

دولت سوریه با صدور بخش نامه‌هایی اقدام به عفو برخی از مخالفان سیاسی و مسلح این کشور می‌کند.

5252

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نادر A1 ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    1 0
    ما شنيديم هزار نفر بودن