مدیرعامل سابق شرکت تعاونی خانه سازی کارکنان صنعت حمل و نقل هوایی کشور می گوید تجمع و اعتراض مالباختگان این شرکت به او ربطی ندارد. این اشخاص دیروز در مقابل مجلس، تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشکل عدم اجرای تعهدات شرکت تعاونی شیده، متعلق به کارکنان صنعت حمل و نقل هوایی کشور در سرویس مشکلات مردم، پرونده ای است که همچنان باز مانده. (اینجا)
حدود ۳۰۰ تن از اعضای این شرکت تعاونی و خانواده هایشان دیروز مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. این تجمع باعث شد تا نایب رئیس اول مجلس در گفتگوی تلفنی با وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شهرهای جدید مسئله را دنبال کند و همچنین ابوترابی فرد به رئیس کمیسیون اصل نود دستور داد تا این پرونده را رسیدگی کند.
این مالباختگان علاوه بر انتقاد به عملکرد مسئولان فعلی شرکت فرودگاه های کشور و سازمان هواپیمایی، نسبت به عملکرد مدیران سابق این نهاد، به خصوص رضا قدیمی رئیس سابق سازمان هواپیمایی کشور که هم اکنون در شهرداری تهران مدیرعامل سازمان سازماندهی صنایع و مشاغل است، معترض بودند و می گفتند قدیمی هنوز تکلیف وجوهی که از مردم گرفته را روشن نکرده است. (اینجا)
اکنون این پروژه که یک فاز آن ۴ هزار واحد و فاز دیگر ۱۱۰۰ واحد مسکونی را شامل می شود روی زمین مانده و پس از گذشت یک دهه، در این دو فاز، خانه ای تحویل کسی نشده است و اصل و سود و جریمه وام بانکی که روی این پروژه اخذ شده نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان شده و بانک مسکن شعبه کریمخان که دادن وام را عهده دار بوده هم برای یکی از پروژه ها اجراییه صادر کرده است. (اینجا)
این مالباختگان چندی پیش نیز در مقابل شورای شهر تهران با برافراشتن پلاکاردهایی که نام و تصویر رضا قدیمی مدیرعامل فعلی سازمان ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران بر آن بود، نسبت به روشن شدن وضعیت مالی این شرکت، تجمع اعتراضی برگزار کرده بودند.
همزمان با اعتراض دیروز این مالباختگان، در حاشیه صحن علنی شورای شهر تهران به گفتگو با رضا قدیمی مدیرعامل سابق این شرکت تعاونی پرداختیم که در ادامه می خوانید:

شما در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین (اینجا) قولی دو سه ماه پیش دادید که ماجرای شرکت شیده ۱۰ روزه تمام شد. الان که ما در حال حرف زدن هستیم این مالباختگان جلوی مجلس جمع شده اند و اعتراض می کنند. این ماجرا کی تمام می شود؟
چه بگویم والله؟ عمده تعاونی ها عمده تعاونی ها در بحث مسکن مهر دچار مشکل شده اند. کار دست یکی دو نفر حقیقی نیست. باید وزارت مسکن، سازمان هواپیمایی، شرکت فرودگاه های کشور باید کمک کنند این مسئله حل شود. زمانی من آنجا مسئولیت داشتم الان ۵ سال است هیچ مسئولیتی ندارم.


عنوان می شود تکلیف وجوهاتی که مردم داده اند و مسایل مالی از دوره هیات مدیره قبلی روشن نشده است. نمی دانند پولها چه شده است؟
همه اینها مشخص شده و معلوم است.


قرار بود شما اسناد را بدهید ما منتشر کنیم؟
اینها همه حسابرسی شده است.


نمایندگان اعضای شرکت تعاونی می گویند حساب و کتابها هیچکدام از دوره شما مشخص نیست؟
من نمی دانم این نمایندگان چه کسی هستند. من آنها را نمی شناسم. هر دفعه یکی می آید می گوید من نماینده ام. (می خندد) اینطوری نمی شود. بالاخره مراجع قانونی هستند. اداره کل ثبت هست، اداره کل تعاون هست، مراجعی هستند که اینها بالاخره پیگیری و بررسی می کنند. بازرس می فرستند. اینها حرف من و شماست و تاثیری در پرونده ندارد. عین بقیه مشکل مسکن مهری که گره خورده، قیمتها افزایش یافته، برخی مسئولان تعهداتشان را عمل نکردند. برخی اعضا تعهداتشان را عمل نکردند. این مشکل بینابینی است. هر کسی باید بیاید تکلیف را روشن کند. این که مسئولان از خود سلب مسئولیت می کنند و می گویند به من ربطی ندارد که نمی شود.


این مسئولانی که می فرمایید تعهدات خود را عمل نکردند، این حرف شامل هیات مدیره دوره قبل هم می شود؟
مجال پاسخگویی به این در یک مصاحبه نیست. اسناد و مدارک گویاست. تا روزی که خودم بودم، انجام وظیفه می کردم و پاسخگوی همه مسایل بودم. برای آن دوران که مسئولیت داشتم، تا ابدالدهر پاسخگو خواهم بود. بعد از آن دوره را من دیگر مسئولیتی ندارم.


در مصاحبه قبلی گفتید در مدت کوتاهی (۱۰-۱۲ روزه) مشکل حل می شود. چرا نشده؟
شنیدم این هیات جدید نمایندگانی دارند.


الان می توانید برای حل مشکل سقف زمانی تعیین کنید؟
دست من نیست. نمایندگان جدید هستند که باید با مدیران فعلی تعاونی به توافق برسند. کسی در آنجا از من حرف شنوی ندارد و حرف من را گوش نمی کند. من دیگر آنجا مسئولیتی ندارم.


اعضای شرکت می گویند این مشکلات از دوره مدیریت قبلی بر جا مانده؟
هر کسی می تواند این را بگوید.


ولی نام شما توسط این مالباختگان برده می شود؟
این را قبلا گفتم. برخی از افراد مغرض دنبال زدن شخص من هستند. همه آن ۵هزار واحد هم ساخته شود، دنبال زدن من هستند. هیچ کدام هم که ساخته نشود، باز هم بهانه دیگری پیدا می کنند.


۴۵۲۳۱

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 5
    حالا هرچه که باشد ولو حق با این عده ، ولی نبایستی تجمع کنن و اسباب خبر سازی و خبر پراکنی برای دشمنان را فراهم نمایند
    • مرتضی A1 ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
      1 0
      دشمن از ضعف و نارسایی در عملکرد برخی مسوولین و نارضایتی مردم خوشحال میشود.باید به هر روشی مدیران و مسولین فاسد را حذف و رضایت مردم را جلب کرد تا دشمن امکان سوءاستفاده نداشته باشد.حال شما طرفدار دزدان و فاسدان هستید یا دشمن؟
  • خسرو A1 ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    1 0
    سلام. 80درصد منابع مالی در زمان تصدی ایشان از مردم دریافت شد و پیشرفت کار بطور متوسط حدود 30 درصد میباشد. هیچ حسابرسی از در زمان تصدی ایشان و اکندن از هیچ ارگان رسمی به عمل نیامده است .در زمان ایشان تمامی اموال هیات واگذاری زمین که متعلق به کل کارکنان هواپیمایی سرمایه گذار بوده با تشکلیل تعاونی مسکن خصوصی توسط ایشان تمامی سرمایه به شرکت خصوصی ایشان منتقل گردید و ایشان شدند فروشنده خانه های که هیچگاه ساخته نشد علیرغم که تمامی متقاضیان حدود 80 در صد از تعهد مالی خودشان را انجام داده اند.
  • سعید A1 ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    0 0
    آقای قدیمی ، شما به دلیل تسهیل در ساخت پروژه و امکان دریافت تسهیلات بانکی ، پیشنهاد تاسیس شرکت تعاونی را به ریاست وقت سازمان هواپیمائی دادید . بعد با دریافت وام بانک مسکن به میزان 2برابر مبلغ مقرر در قرارداد ، چرا هنوز پروزه ها تکمیل نشده است .