روجریو سنی؛ دروازه بانی که بیشتر از اینکه به واسطه عکس العمل های خوبش روی تیتر خبر ها باشد، به خاطر 131 گلی که در دوران ورزشی اش به ثمر رسانده مشهور شده است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین؛ حتی برای آن کسانی که عادت به خواندن جالب ترین خبر ها درباره دنیای فوتبال را هم دارند، می تواند باور نکردنی باشد که یک دروازه بان حتی بیشتر از خیلی از مهاجمان در دنیای فوتبال گل زده است. اما روجریو سنی 1 متر و 88 سانتی متری اهل برزیل که نماد وفاداری به تیمش سائوپائولو به حساب می آید، این رکورد فوق العاده و البته عجیب را از خود به جا گذاشته است. امروز و در 42 سالگی روجریو سنی از دنیای فوتبال با یک سابقه عجیب و غریب خداحافظی کرد. او در طول دوران بازی خود 131 گل به ثمر رسانده است. شاید اگر کسی قبل از خداحافظی او ابتدا این آمار را می خواند و سپس او را در دروازه مشاهده می کرد، فکر می کرد تیمش 10 نفره شده و تعویض های تیمش تمام شده و او مجبور شده که در درون دروازه قرار بگیرد. اما اینگونه نبود. سنی به عنوان یک دروازه بان تبدیل نماد آمار های عجیب و غریب در فوتبال شد.

سال 2011 که او در میان استقبال 60 هزار تماشاچی بازی سائوپائولو و مینیرو به رکورد 1000 بازی باشگاهی رسید، تنها یک سال از مدت قرارداد او با سائوپائولو مانده بود. اما حس بی نهایت طلبی که در سنی موج می زد باعث شد تا او قرارداد خود را تا همین امسال تمدید کند و تعداد گل های زده خود را از 103 به 131 افزایش دهد. شاید برای خیلی ها سوال پیش بیاید که به ثمر رساندن این تعداد گل برای یک مهاجم هم خیلی سخت است و چطور روجریو سنی در طول عمر فوتبالی خود 131 گل به ثمر رسانده؟! جالب است بدانید علاوه بر این که در تیم باشگاهی اش تمام پنالتی ها برای او رزرو شده است، سنی حتی تمام ضربات ایستگاهی را هم خودش به سمت دروازه حریفان می زند. ضربات او حتی انقدر دقیق بود که کمتر پیش می آمد وارد دروازه نشود.

روجریو سنی علاوه بر ثبت این رکورد، افتخاراتی هم از خود به جا گذاشته است. سال 2002 او به عنوان دروازه بان سوم در ترکیب تیم ملی برزیل حضور داشت و با وجود اینکه فرصت بازی پیدا نکرد اما باز هم افتخار قهرمانی در جام جهانی را به دست آورد. سنی که در طول 10 سال اخیر به محوری ترین بازیکن سائوپائولو تبدیل شده بود، سال 2005 هم با این تیم به قهرمانی جام باشگاه های جهان رسید.

از این به بعد اهالی فوتبال شاید دیگر گل های او را نبینند. اما می توانند فیلم های مربوط به 131 گل او را با دقت ببینند و شگفت زده شوند که می شود کسی بود در عقب ترین نقطه مستطیل سبز ولی جلو تر از خیلی ها در گلزنی.

41257

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =