فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: امسال بودجه 60 میلیون تومانی از سوی ستاد مرکزی به دست ما رسیده که بسیار ناچیز است، لذا امیدواریم توجه به احیای این فریضه الهی در جامعه توسط استاندار و مسؤولان استانی بیش از پیش محقق شود.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ سردار غلامعلی ابوحمزه، که در جمع اعضای شوراهای امر به معروف و نهی از منکراستان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود:از سال 1372 که ستاد احیای امر به معروف در خدمت مقام معظم رهبری مطرح شد و ایشان فرمودند باید این فریضه مهم ابتدا احیا و پس از آن در جامعه جاری و ساری شود که رهبری فرمودند شما باید این امر را ابتدا احیاء کنید تا این امر در جامعه جاری شود که سال گذشته در فروردین ماه سال حمایت از این فریضه به تصویب رسید و در اردیبهشت ماه شورای نگهبان این قانون را تصویب کرد که این قانون به همه ی ادارات و دستگاهای اجرایی ابلاغ شد که غریب به 9وزیر و وزارت خانه در ستاد امر به معروف دخیل هستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته کلمه" احیاء" از نام شورای امر به معروف حذف شد و ستاد امر معروف و نهی از منکر شکل گرفت یادآور شد: با توجه به بند 8قانون اساسی جمهوری اسلامی مردم نسبت به مسئولان ،مسئولان نسبت به مردم و مردم نسبت به یکدیگر وظایف و تکالیفی دارند و بر همین اساس شورای امر به معروف معاونت و قوانین خاص خود را دارد.

وی افزود: معاونت دولت و مردم ، معاونت مردم و نظارت ، معاونت قضایی و نظامی و معاونت فرهنگی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر کار می کنند که مجموعه این ستاد در استان تحت امر نماینده ولی فقیه کار می کنند.

سردار ابوحمزه تاکید کرد: ما هر چند مدت یک بار جلساتی را با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار و برخی مسئولان برگزار می کنیم و موارد و موضوعات در این جلسه ها ارائه می شود.

وی سه موضوع مهم را از راهبرد ها و اقدامات استان توسط پنج معاونت شورای امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد و افزود: هدایت، حمایت و نظارت از مباحث مورد پیگیری ماست که در این راستا اقداماتی نظیر احداث ستاد مرکز استان و راه اندازی ستاد در شهرستان صورت گرفته است.

فرمانده ارشد سپاه در استان با اشاره به دیدار وزیر کشور با استانداران خاطرنشان کرد: در این جلسه حجاب ،امر به معروف ،نماز و تکریم چهار موضوع مطرح شده بود که در دستور کار قرار گرفتند.

ابوحمزه گفت: امر به معروف و نهی از منکر به معنای واقعی کلمه باید همراه با صراحت و شجاعت باشد زیرا امر به معروف فقط چیزی که در جامعه برداشت می شود نیست بلکه امری پیچیده و سخت است که با شخصیت ،منش و روحیات افراد ارتباط دارد و در همه ی زمینه اقتصادی ،فرهنگی مسایل داخلی و بین المللی صدق می کند.

46

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =