در طول ۲۰ ماه و ۷ روز از ابتدای سال ۹۴ تاکنون، ۲۳ حادثه ریلی در ایران اتفاق افتاده است؛ ۴۹ نفر در اثر این حوادث کشته و ۱۲۱ نفر مجروح شده‌اند. این درحالی است که ایران بالاترین ضریب ایمنی ریلی در خاورمیانه را دارد.

زهرا داستانی: تصادف مرگبار دو قطار در ایستگاه هفت‌خوان سمنان که به مرگ دستکم ۴۰ نفر (آمار دادستان سمنان) منجر شده، با واکنش‌های متعددی همراه شده است. این حادثه غمبار تاکنون استعفاي رییس راه‌آهن جمهوری اسلامی را در پی داشته است و البته بررسی ها همچنان ادامه دارد.

این درحالی است که عباس نظری، مدیرکل امور بین‏‌الملل راه‏‌آهن‌‏های جمهوری اسلامی پیش از این گفته است که ایران رتبه نخست را از نظر ایمنی حمل و نقل ریلی در خاورمیانه دارد.

همچنین علیرضا خراسانی، مدیرکل ایمنی و نظارت بر شبکه راه‏‌آهن جمهوری اسلامی ایران می‌گوید: «براساس درجه‌‏بندی که سازمان ‏UTC‏ انجام داده است در حال حاضر وضعیت آماری ما در منطقه نسبت به سایر کشورهای منطقه خاورمیانه در بخش حوادث ریلی بسیار پایین است.‏»

به گزارش خبرآنلاین؛ در طول یک سال و ۸ ماه و ۷ روز گذشته ۴۹ نفر در اثر حوادث ریلی کشته و ۱۲۱ نفر مجروح شده‌اند. نکته اینجاست که فقط ۴۰ کشته در حادثه اخیر در ایستگاه هفت‌خوان سمنان بوده است. علاوه بر این آمار باید گفت که ۱۲ حادثه ریلی دیگر از جمله برخورد دو قطار، نقص فنی و حریق، خروج قطار از ریل، برخورد قطار با انسان، خودرو و حیوان رخ داده که خسارت جانی به دنبال نداشته است.

این آمار سرانگشتی در طول یک سال و نیم در ایران در حالی است که حسین عاشوری، معاون بهره برداری، سیر و حرکت راه آهن 28 بهمن ماه سال گذشته اعلام کرده که «سال ۹۴ در مقایسه با سال ۹۳ در حوادث خروج از خط ۲۰ درصد و در تلفات برخورد قطار با عابر ۲۵ درصد کاهش یافته و همچنین در حوادث شدید نیز شاهد کاهش ۴۲ درصدی سوانح بوده‌ایم.»

حوادث ریلی در طول ۲۰ ماه گذشته (ابتدای سال ۹۴ تاکنون)

ردیف

تاریخ

حادثه

شرح حادثه

تلفات

1

5 آذر ۱۳۹۵

برخورد ۲ قطار مسافربری در محور سمنان

در پی برخورد 2 قطار مسافربری در ایستگاه هفت‌خوان دامغان بیش از 40 مسافر کشته شدند. علت حادثه خطای انسانی و خاموش کردن سیستم CTC به طور دستی از سوی لوکوموتیوران و بدون هماهنگی بوده است.

۴۰ نفر

2

4 آذر ۱۳۹۵

مسدود شدن مقطعی راه آهن در سوادکوه

یخ زدگی بین گدوگ و فیروزکوه منجر به یخ زدگی دیزل و سالن شد که با تلاش همکاران مشکل حل شد و تنها مسافران مقداری تاخیر را شاهد بودند.

-

3

۳ آذر ۱۳۹۵

اختلال تردد در راه آهن شمال در پی بارش سنگین برف

به دلیل بارش سنگین برف و باران و سقوط چند اصله درخت بر روی ریل، مسیر شیرگاه - زیرآب بطور موقت مسدود شد و رفع این مسدودی موقت حدود 2ساعت و 25 دقیقه زمان برد. 

-

4

۳۰ مهر ۱۳۹۵

برخورد قطار با عابر پیاده ۸۵ ساله در قائم‌شهر

قطاری با عابر پیاده ۸۵ ساله در زیرگذر چهارراه حسن‌آباد شهرستان قائم‌شهر برخورد کرد. وی دچار آسیب‌های متعدد اندام‌ها شد اما هوشیار بود و به بیمارستان رازی منتقل شد.

-

5

۱۷ مهر ۱۳۹۵

حریق لوکوموتیو در جنوب تهران

این قطار به مقصد یکی از شهرهای جنوبی در حال حرکت بود که در قسمت موتور ژنراتور آن حریقی رخ داده که با هوشیاری پرسنل قطار بلافاصله لوکوموتیو از بدنه قطار جدا شده و کمی جلوتر  متوقف شده بود. این حادثه خسارات جانی نداشت و عوامل آتش‌نشانی پس از ایمن‌سازی محل به عملیات خود خاتمه دادند.

-

6

۱۱ مهر ۱۳۹۵

برخورد دو واگن قطار در مشهد

این حادثه در خطوط پارکینگ راه‌آهن مشهد اتفاق افتاد. به گفته مسئولان برخورد دو قطار در مشهد رخ نداده بلکه دو واگن با هم برخورد داشتند که این حادثه خسارت جانی نداشته است.

-

7

۶ مهر ۱۳۹۵

برخورد قطار با خودرو در لرستان

یک پراید با قطاری در کیلومتر ۹ محور ازنا - اراک به هم برخورد کردند. در این حادثه دو تن مصدوم شدند که یک تن از آنها توسط عوامل هلال احمر و یک تن نیز تواسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند. متاسفانه سه تن نیز جان خود را از دست دادند.

۳ نفر

8

۳ مهر ۱۳۹۵

قطار مسافربري «مشهد - زنجان» جان 2 تن را گرفت

قطار مسافربری مسير " مشهد - زنجان" با دو عابر پياده برخورد کرد. در پی این حادثه پدر و دختر 6 ساله‌اش که قصد عبور از ريل راه‌آهن را داشته با قطار مسافربری "مشهد - زنجان" برخورد و جان خود را از دست دادند.

۲ نفر

9

۱۸ شهریور ۱۳۹۵

برخورد قطار با عابر در استان مرکزی

در حادثه ای که در کیلومتر 331 ریلی در روستای ضامنجان شهر اراک رخ داد، قطاری با خانمی 50 ساله برخورد کرد و باعث مرگ وی شد.

یک نفر

10

۱ مرداد ۱۳۹۵

برخورد قطار پل سفید به گرگان با کامیون در گلوگاه

راننده کامیون در مسیر غیرمجاز و با سرعت بالا در حال صحبت کردن با تلفن همراه خود به قطار توجهی نکرد و تصادف رخ داد. در پی این حادثه  ۳۰ نفر مصدوم شدند. این تصادف خوشبختانه تلفات جانی نداشت اما راننده لوکوموتیوران و همچنین کمک آن و نیز راننده کامیون زخمی شدند.  

11

۲۲ خرداد ۱۳۹۵

برخورد دو قطار باری در ایستگاه احمدآباد رفسنجان

 

دو قطار باری در ایستگاه احمدآباد رفسنجان با یکدیگر برخورد کردند. این دو قطار حامل بار مازوت و سنگ آهن بودند که در ایستگاه احمدآباد به یکدیگر برخورد کردند. این سانحه تلفات جانی نداشته و فقط به یکی از لوکوموتیوها خسارت وارد شده است

-

12

۱۲ خرداد ۱۳۹۵

خروج قطار باری زاهدان - بم از ریل

قطار باربری حامل سوخت که از زاهدان به سمت بم در حال حرکت بود به دلیل خارج شدن یکی از چرخ‌های قطار از ریل در محور شوره گز_رودشور متوقف شد. انباشته شدن بیش از حد شن روی ریل دلیل خارج شدن چرخ قطار از ریل بوده است. این توقف هیچ خسارتی به قطار و ریل وارد نکرد.

-

13

۴ خرداد ۱۳۹۵

تصادف مرگبار قطار با کودک 11 ساله

برخورد قطار مسافربری تهران-خواف با یک کودک 11 ساله در روستای کمایستان جوین منجر به مرگ این کودک شد. علت این حادثه را جمع شدن اتاقک نگهبانی تقاطع راه آهن روستای کمایستان دانست که بدون هماهنگی صورت گرفته بود.

یک نفر

14

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵

برخورد قطار با یک عابر در منطقه کوی لور اندیمشک

یک عابر در منطقه کوی لور اندیمشک با قطار برخورد کرد. ماموران اورژانس بلافاصله در محل حادثه حاضر شدند ولی به دلیل این‌که قطار در حال حرکت بوده و به علت شدت برخورد، بدن فرد حادثه‌دیده متلاشی شده بود. به گفته شاهدان عینی، این فرد 30 ساله به علت توهم بر اثر مصرف موادمخدر، اقدام به خودکشی کرده است.

یک نفر

15

۲۶ فروردین ۱۳۹۵

برخورد دو قطار و خروج از ریل

دو سالن مسافری یک قطار محلی که از دورود عازم اندیمشک بود، به دلیل بارش شدید باران از ریل خارج و این مساله موجب مسدود شدن مسیر و بروز خسارات در این منطقه شد. این حادثه در منطقه لرستان و در 115 کیلومتری شهرستان اندیمشک اتفاق افتاد که قطار در مسیر حرکت خود با یک توده گل برخورد و از ریل خارج شد. در پی این حادثه میر ریلی به مدت یک هفته مسدود بود. 

-

16

۱۸ فروردین ۱۳۹۵

برخورد پراید با قطار در قائم‌شهر

یک دستگاه خودروی پراید در کوچه نیمای قائم‌شهر با قطار برخورد کرد که خوشبختانه مشکلی برای سرنشینان آن ایجاد نشد و تنها خودرو دچار آسیب شد. مصدومین که یک زن و مرد 44 و 40 ساله بودند پس از انجام اقدامات درمانی اولیه به بیمارستان امام خمینی( ره) ساری منتقل شدند.

-

17

۱۳ اسفند ۱۳۹۴

برخورد قطار با خودرو پراید در ساری

برخورد قطاری با خودروی پراید در جاده ساری - قائم‌شهر سبب مصدوم شدن ۲ نفر شد. 

-

18

۱ دی ۱۳۹۴

برخورد واگن بازدید خط ریل با خودروی پراید

یک دستگاه خودروی پراید با واگن بازدید ریل در مسیر شهرک صنعتی میرجاوه برخورد کرد. این حادثه به دلیل عدم توجه راننده خودروی پراید و عدم رعایت نکات ایمنی توسط سوزن‌بانان ما بین یک دستگاه خودروی پراید و یک واگن بازدید خط صورت گرفت. در این حادثه تنها دو مجروح داشت. این حادثه خسارت جانی نداشت. 

-

19

۲۲ شهریور ۱۳۹۴

قطار مسافربری دلیجان از ریل خارج شد

قطار مسافربری دلیجان 11 کوپه با گنجایش 44 مسافر در مسیر مشهد به تهران از ریل خارج شد. این حادثه خسارت جانی نداشت و تنها به تجهیزات و بدنه قطار آسیب کلی وارد شده است. این قطار به‌دنبال سرعت بالا و ناتوانی لوکوموتیو‌ران در کنترل آن در مسیر سمنان و شاهرود از ریل خارج و دچار خسارت کلی شد.

-

20

۲۲ شهریور ۱۳۹۴

برخورد قطار با یک دستگاه پاترول در قزوین

قطار مسافربری «تهران تبریز» در کیلومتر 129 خطوط ریلی حوالی شهر شریفیه شهرستان البرز  با یک دستگاه خودروی پاترول برخورد کرد. خودروی پاترول به علت استفاده نکردن از گذرگاه، ورود غیرمجاز به حریم ریلی، متوقف شدن روی ریل راه‌آهن و عدم مهارت و توانایی در خارج کردن خودرو منجر به این حادثه و توقف 35 دقیقه‌ای قطار مسافربری شد. راننده و دو سرنشین خودروی پاترول به محض رویت قطار سریعاً از خودرو پیاده و از مرگ حتمی نجات پیدا می‌کنند.

-

21

۴ مرداد ۱۳۹۴

خروج قطار مشهد - اصفهان از ریل

در حادثه‌ خروج قطار مسافری مشهد - اصفهان از خط در ایستگاه دهشور طبس هیچ یک از مسافران این قطار صدمه‌ای ندیده‌اند.  

-

22

۳۰ فروردین ۱۳۹۴

برخورد قطار یزد - تهران با شتر!

در پی بررخورد برخورد قطار یزد - تهران با چهار شتر که وارد فضای ریل شده و حریم قطار را شکسته بودند این قطار 2 ساعت تاخیر داشت. 

-

23

۱۰ فروردین ۱۳۹۴

برخورد مرگبار قطار با مرد ناشناس در گرمسار

این سانحه در حوالی حاجی‌آباد گرمسار روی داد و بر اثر آن یک مرد 34 ساله در دم و به شکل دلخراشی جان باخت. متأسفانه شدت برخورد قطار با فرد متوفی بسیار زیاد بود و فرد بر اثر شدت برخورد کاملاً له شده است.

یک نفر

حوادث ریلی در جهان در ۲۰ ماه گذشته

حوادث ریلی البته یکی از خبرهای همیشه داغ در دنیاست که خسارات جانی و مالی بسیاری را سبب شده است. براساس رصد‌های خبری فقط در رسانه‌های فارسی زبان ۴۴ حادثه ریلی با خسارات شدید جانی در جهان در ۲۰ ماه گذشته رخ داده است که ۴۵۶ کشته داشته است.

ردیف

تاریخ

حادثه

شرح حادثه

تلفات

1

۳۳۰ آبان ۱۳۹۵

خروج قطار از ریل در هند

در نزدیکی کانپور یک قطار از ریل خارج شد، در این حادثه ۱۵۰ نفر جان باختند و ۱۵۰ نفر دیگر مجروح شدند، این حادثه مرگبارترین حادثه راه‌آهن هند از سال ۱۹۹۹ بود.

۱۵۰ نفر
2 ۲۹ آبان ۱۳۹۵ خروج قطار از ریل در هلند یک قطار مسافربری که به مقصد وینسوم_گرونینگن درحرکت بود از خط خارج شد و با یک ماشین شیر برخورد کرد؛ در این حادثه ۱۸ نفر مصدوم شدند و حال سه نفر وخیم گزارش شد.
-
3 ۱۹ آبان ۱۳۹۵ خروج قطار از ریل در بریتانیا  یک قطار از خط خارج شد و با یک تراموا و دو خودرو برخورد کرد، در این حادثه ۷ نفر کشته و ۵۸ نفر مجروح شدند. ۷ نفر

4

۱۳ آبان ۱۳۹۵

تصادف دو قطار در کراچی

برخورد دو قطار مسافربری در منطقه "لندهی" کراچی جان دست‌کم 17 تن را گرفت و 50 تن دیگر زخمی شدند. این حادثه بر اثر برخورد قطار تندروی "زکریا" با یک قطار تندروی دیگر موسوم به "فرید" که متوقف بود، رخ داد. تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که راننده قطار تندروی زکریا هشدارها را نادیده گرفته است.

۱۷ نفر

5

۲ آبان ۱۳۹۵

خروج از ریل و واژگونی قطار مسافربری در کامرون

در پی خارج شدن یک قطار مسافربری از ریل در کامرون بیش از ۷۰ تن جان خود را از دست دادند و ۶۰۰ تن نیز مجروح شدند. این قطار مسافربری از "یائونده" پایتخت کامرون عازم شهر "دوالا" بود که در ۱۲۰ کیلومتری غرب پایتخت از ریل خارج و موجب واژگونی چند واگن قطار شد.

۷۰ نفر

6

۱۸ مهر ۱۳۹۵

خروج حادثه‌ساز قطار مسافربری از ریل در نیویورک

در این حادثه تعدادی از واگن‌های یک قطار مسافربری در خط آهن "لانگ آیلندِ" ایالت نیویورک از ریل خارج شد. گزارش‌های رسیده از تعداد زخمی‌های این حادثه ضد و نقیض بود به طوری که برخی آمار مجروحان را ۱۱ نفر اعلام کردند در حالی که یک پلیس محلی به رسانه‌ها گفته که این حادثه بین ۵۰ تا ۱۰۰ مجروح داشته است.

-

7

۸ مهر ۱۳۹۵

سه کشته و 100 زخمی در سانحه قطار در نیوجرسی

یک قطار مسافربری در ایالت نیوجرسی به میان سکوهای ایستگاهی رانده است که براثر آن سه نفر کشته و صد تن دیگر زخمی شده‌اند. 

۳ نفر
8 ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ خروج قطار از ریل در اسپانیا در پرینیو یک قطار از خط خارج شد، در این حادثه ۴ نفر کشته و ۴۹ نفر زخمی شدند.
۴ نفر

9

۴ مرداد ۱۳۹۵

برخورد مرگبار ون با قطار در شمال هند

یک دستگاه ون حامل تعدادی دانش‌آموز هنگام عبور از روی ریل با قطار برخورد کرد که به موجب آن هفت تن کشته و ۱۲ تن دیگر مجروح شدند. این ون حامل ۱۹ دانش آموز بوده که هفت نفر از آنان در دم جان باختند و مجروحان حادثه نیز به مراکز درمانی منتقل شده و حال جسمی هشت کودک وخیم گزارش شده است.

۷ نفر

10

۲۳ تیر ۱۳۹۵

برخورد دو قطار مسافربری در ایتالیا

قطار مسافربری در جنوب ایتالیا با یکدیگر برخورد کردند که بر اثر آن ۲۵ تن جان خود را از دست دادند و تعدادی دیگر نیز مجروح شدند. نیروهای امداد و نجات در ایتالیا نیز هشدار داده‌اند که احتمال افزایش تلفات این حادثه ریلی وجود دارد چرا که وضعیت ۵۰ مجروح وخیم گزارش شده است.

۲۵ نفر

11

۳۱ خرداد ۱۳۹۵

برخورد مرگبار قطار با مینی‌بوس در شرق ترکیه

در این حادثه که در شرق ترکیه اتفاق افتاد قطار هنگام عبور مینی‌بوس از محل تقاطع دو خط راه‌آهن با آن برخورد کرد و موجب شد دست‌کم هفت تن در دم کشته شوند. همچنین دو نفر دیگر در این حادثه دچار جراحات شدید شدند.

۷ نفر

12

۱۷ خرداد ۱۳۹۵

برخورد مرگبار دو قطار در بلژیک

در تصادف قطار در شهر "هرمال سویی" در نزدیکی "لی‌یژ" دست‌کم سه تن کشته و 40 تن مجروح شده‌اند. در این حادثه یک قطار مسافربری با سرعت بالا از پشت به یک قطار باربری برخورد کرد. قطار مسافربری با سرعت 90 کیلومتر در ساعت از "لی‌یژ" به "نامور" می رفت که به قطار باری برخورد کرده است.

۳ نفر
13 ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ خروج قطار در ریل در سوئیس یک قطار با سرعت‌بالا از ریل خارج شد و با یک اتوبوس برخورد کرد؛ در این حادثه بیش از ۲۰۰ نفر زخمی شدند.
-

14

۲۹ فروردین ۱۳۹۵

برخورد مرگبار قطار با کامیون در مصر

عبور یک دستگاه کامیون از روی ریل موجب شد تا با قطار برخورد کند و در نتیجه قطار از ریل خارج شود. در این حادثه هشت تن جان خود را از دست دادند و هشت تن دیگر هم روانه بیمارستان شدند. وضعیت جسمی پنج نفر از مجروحان وخیم اعلام شده است.

۸ نفر

15

۲۱ فروردین ۱۳۹۵

106 مجروح در سانحه ریلیِ کاستاریکا

دو قطار در «سان خوزه»،‌ پایتخت این کشور از روبرو با یکدیگر برخورد کردند و این حادثه دست‌کم 106 مجروح برجا گذاشته است.

-

16

۱۶ فروردین ۱۳۹۵

برخورد مرگبار قطار با اتوبوس در تایلند

در پی برخورد یک قطار با اتوبوس در تایلند، دست کم سه نفر کشته و تعدادی نیز زخمی شدند.

۳ نفر

17

۱۸ اسفند ۱۳۹۴

واژگونی قطار مسافربری در کالیفرنیا

یک قطار مسافربری با 214 سرنشین پس از برخورد با تنه درخت از ریل خارج شد و داخل رودخانه‌ای سقوط کرد. طبق اعلام نیروهای امداد و نجات کالیفرنیا، تمامی سرنشینان این قطار نجات پیدا کرده و تحت معاینه قرار گرفته‌اند. در این بین 14 نفر مجروح و وضعیت چهار نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

-

18

۴ اسفند ۱۳۹۴

حادثه ریلی مرگبار در هلند

این حادثه در نزدیکی شهر «دالفسن» در شرق هلند رخ داد. برخی منابع خبری تلفات این حادثه را دو تن اعلام کردند اما شاهدان می‌گویند که لوکوموتیوران در این سانحه کشته شد.

۲ نفر

19

۲۲ بهمن ۱۳۹۴

تصادف خونین قطار در مصر

قطار در حالی با یک دیوار بتنی برخورد کرد و از ریل خارج شد که لوکوموتیوران قصد داشت با قطاری که در مسیر مقابل در حال حرکت بود، برخورد نکند. حادثه تصادف قطار مسافربری با دیوار بتنی در مصر دست‌کم 69 مجروح برجای گذاشت.

20

۲۰ بهمن ۱۳۹۴

برخورد مرگبار دو قطار مسافربری در آلمان

در پی برخورد این دو قطار، تعدادی از واگن‌های آن‌ها واژگون و از ریل خارج شده‌ است. یکی از نیروهای پلیس آلمان با اعلام کشته شدن چهار تن و مجروح شدن حدود 100 تن دیگر در این حادثه اظهار کرد: 15 نفر از مجروحان به شدت آسیب دیدند.

۴ نفر

21

۱۶ بهمن ۱۳۹۴

مجروح شدن 40 نفر در حادثه ریلی هند

در این حادثه چهار واگن این قطارِ تندرو از ریل خارج و مسافران مجروحِ آن با تعدادی اتوبوس و یک قطار ویژه به بیمارستان منتقل شدند. در پی خارج شدن یک قطار مسافربری از ریل در یکی از ایالات جنوبی این کشور، دست‌کم 40 نفر مجروح شدند.

-
22 ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ تصادف قطار با کامیون در مصر  یک دروازه‌بان فراموش کرد که راه ورود به ریل را مسدود کند و در منطقه‌ای در خارج از قاهره یک قطار با کامیون برخورد کرد؛ در این حادثه هفت نفر کشته و ده‌ها نفر مجروح شدند.
۷ نفر
23 ۳۰ دی ۱۳۹۴ تصادف قطار در ایتالیا ۷۰ مجروح در اثر برخورد دو قطار در منطقه کالیاری.
-

24

۱۵ آذر ۱۳۹۴

سانحه رانندگی در اندونزی قربانی گرفت

در حادثه برخورد قطار با یک خودروی حمل و نقل عمومی در پایتخت اندونزی، دست‌کم 13 تن جان باختند. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد راننده اتوبوس بدون توجه به علائم هشدار، وارد ریل قطار شد و این حادثه رخ داد.

۱۳ نفر

25

۲۶ آبان ۱۳۹۴

بیش از 109 کشته و زخمی در حادثه ریلی پاکستان

در حادثه خارج شدن یک قطار مسافربری از ریل در جنوب غرب این کشور دست‌کم 9 تن جان باخته و بیش از 100 نفر مجروح بر جا گذاشت.  لوکوموتیوران قصد کاهش سرعت قطار را داشته که سیستم ترمز آن به درستی عمل نکرده و در نتیجه باعث خارج شدن قطار از ریل شده است.

۹ نفر

26

۲۴ آبان ۱۳۹۴

خروج قطار از ریل در فرانسه کشته داد

در نزدیکی اکورسهایم، شمال استراسبورگ یک قطار با سرعت‌بالا از کنترل خارج شد، در این سانحه ۱۱ نفر کشته و حدود ۵۰ نفر به‌شدت مجروح شدند.

۱۱ نفر

27

۱۵ آبان ۱۳۹۴

تصادف قطار مسافربری با کامیون در آلمان

یک قطار مسافربری شامگاه در محل تقاطع جاده و راه‌آهن در شمال ایالت «بایرن» آلمان با یک کامیون تصادف کرد. در این سانحه دست‌کم یک تن کشته و 21 تن دیگر مجروح شدند.

یک نفر

28

۲۴ مهر ۱۳۹۴

خروج یک قطار از ریل براثر سیل در ایتالیا

سیل و طوفان در مرکز ایتالیا که منجر به وقوع رانش زمین در چند منطقه شد، جان دست‌کم پنج نفر را گرفت. در سیسیلی، سیل باعث خروج یک قطار از ریل شد.

۵ نفر

29

1 مهر ۱۳۹۴

خفگی و بیهوش در قطار حجاج در عربستان

بیش از 200 نفر از حجاج به دلیل خرابی درهای قطار در مکه مکرمه دچار حالت خفگی و بیهوشی شدند.

-

30

۱۳ شهریور ۱۳۹۴

خارج شدن واگن‌های قطار مسافربری هندی از ریل

در پی خارج شدن 4 واگن‌ یک قطار اکسپرس از ریل در جنوب هند دست‌کم 42 مسافر مجروح شدند.

-

31

۲ شهریور ۱۳۹۴

برخورد قطار با کامیون در هند قربانی گرفت

یک کامیون با قطار برخورد کرد که دست‌کم شش تن در این حادثه جان خود را از دست دادند. همچنین هشت نفر دیگر در این حادثه مجروح شدند.

۶ نفر

32

۲۷ مرداد ۱۳۹۴

واژگونی مرگبار مینی‌بوس روی ریل قطار

برخورد قطار با یک دستگاه مینی‌بوس در نزدیکی «دوربان» در شرق آفریقای جنوبی دست‌کم 15 کشته و 6 مجروح برجای گذاشت. 

۱۵ نفر

33

۲۰ مرداد ۱۳۹۴

برخورد قطار با لوکوموتیو در بلغارستان

این حادثه در مسیر بلغارستان به استانبول اتفاق افتاد. در این حادثه ۹ نفر از جمله تعدادی گردشگر آلمانی، اسپانیایی و پرتغالی مجروح شدند.

۹ نفر

34

۱۷ مرداد ۱۳۹۴

برخورد مرگبار قطار مسافربری با خودروی سواری

برخورد قطار مسافربری با یک خودروی سواری در شمال - غرب فرانسه دست‌کم سه قربانی برجای گذاشت. خودرو در میان ریل توقف کرده بوده است. یکی از سرنشینان این خودرو توانست پیش از وقوع حادثه خود را نجات دهد. در این حادثه به هیچ یک از 34 مسافر قطار آسیبی وارد نشد.

-

35

۱۴ مرداد ۱۳۹۴

انحراف قطارهای مسافربری در هند 24 کشته داد

خارج شدن دو قطار مسافربری از ریل در هند به کشته شدن دست‌کم 24 تن منجر شد. همچنین بیش از 40 نفر دیگر در این دو حادثه مجروح شدند.

۲۴ نفر

36

۲۴ تیر ۱۳۹۴

زخمی شدن 49 تونسی در حادثه ریلی

دو قطار در یکی از ایستگاه‌ها با یکدیگر برخورد کردند که به دنبال این حادثه 49 نفر به دلیل مجروحیت روانه بیمارستان شدند و وضعیت جسمانی یکی از آنان وخیم اعلام شده است.

-

37

۲۶ خرداد ۱۳۹۴

تصادف قطار با کامیون در تونس

یک قطار مسافربری در ۶۰ کیلومتری جنوب تونس با یک کامیون تصادف کردو ۱۹ نفر کشته و ۹۸ مجروح به‌جا گذاشت.

۱۹ نفر

38

۱۸ خرداد ۱۳۹۴

40 مجروح در حادثه ریلی آرژانتین

بر اثر برخورد قطار مسافربری با لوکوموتیوی در یکی از مسیرهای پرتردد حومه «بوئنوس آیرس» در آرژانتین دست‌کم 40 نفر مجروح شدند.

-

39

۲ خرداد ۱۳۹۴

برخورد مرگبار خودروی سواری با قطار در اتریش

بر اثر برخورد قطار با یک خودروی سواری در اتریش ۵ تن کشته و ۳ نفر مجروح شدند. در این حادثه که در شمال شرق اتریش اتفاق افتاد یک دستگاه مینی‌ون با قطاری برخورد کرد.

۵ نفر

40

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

2 کشته و 20 مجروح در حادثه ریلیِ آلمان

بر اثر برخورد یک قطار مسافربری با یک دستگاه کامیون حامل کود مایع دو تن کشته و 20 تن دیگر مجروح شدند. کامیون حامل کود روی محل تقاطع متوقف شده و راننده‌اش به رغم دادن علامت هشدار نتوانسته بود قطار را از حرکت باز دارد.

۲ نفر

41

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

حادثه ریلیِ مرگبار در آمریکا

یک قطار مسافربری در فیلادلفیا از ریل خارج شد و به کشته شدن پنج تن انجامید. در این حادثه بیش از 10 واگن این قطار مسافربری از ریل خارج شد و ۵ تن جان خود را از دست دادند.

۵ نفر

42

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

برخورد قطارهای مترو در مکزیکوسیتی

برخورد دو قطار شهری در مکزیکوسیتی دست‌کم 12 مجروح برجای گذاشت. این حادثه تلفات جانی نداشته است. در این حادثه یکی از قطارها با دیگری برخورد کرد و در سکوی ایستگاه متوقف شد.

-

43

۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

برخورد خونین قطارها در ژوهانسبورگ

در پی برخورد دو قطار مسافربری در جنوب ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی  یک تن جان باخته و 80 تن دیگر مجروح شدند.

یک نفر

44

۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

برخورد مرگبار قطار با مهاجران در مقدونیه

در پی برخورد یک قطار با تعدادی مهاجر در منطقه‌ای در مرکز مقدونیه 14 تن جان خود را از دست دادند. تعداد این مهاجران حدود 50 نفر بوده که بیشتر آنان از افغانستان و سومالی بودند. 

۱۴ نفر

47235

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =