تازه های قلب و عروق در بیمارستان کوثر شیراز

«خبرجنوب» نوشت: کنگره بین المللی قلب و عروق با حضور نام آوران و متخصصان این دانش در شیراز برگزار می شود.

150 تن از پزشكان و اساتيد بنام و معتبر قلب و عروق جهان از آسيا، اروپا و آمريكا به همراه متخصصين نام آور اين رشته در كشورمان در هشتمين كنگره بين المللي «تازه هاي قلب و عروق در ده سال گذشته» كه به اهتمام بيمارستان قلب كوثر از چهارم تا هفتم ارديبهشت ماه سال جاري در هتل بزرگ شيراز برگزار مي شود شركت خواهند كرد.
به گزارش خبرنگار ما، دكتر محمود تابنده ریيس اين كنگره و مدير عامل بنياد قلب فارس و بيمارستان كوثر همراه با دكتر جواد كجوري دبير علمي و همچنين دكتر سهيلا سالاري دبير اجرايي كنگره ياد شده به همراه سودابه معدل دبير علمي كنگره پرستاران در يك مصاحبه مطبوعاتي در مورد چگونگي برگزاري كنگره فوق توضيحاتي ارايه دادند.
براساس اين توضيحات علاوه بر بيمارستان قلب كوثر دانشگاه علوم پزشكي شيراز، انجمن قلب ايران، انجمن جراحي قلب اروپا و انجمن قلب آسيا و اروپا و اقيانوسيه در برگزاري اين رويداد علمي كمك نموده اند و براي تامين منابع مالي كنگره 20 شركت تجهيزاتي و دارويي كشور در قالب اسپانسر نقش دارند.
دكتر تابنده در اين مصاحبه با اشاره به اهميت آموزش در علوم مختلف به ويژه علم پزشكي از حركت نجومي اين رشته از علم در جهان ياد كرد و افزود: براي ارتقاي آگاهي هاي خود علاوه بر مطالعه دستاوردهاي علم پزشكي از طريق مطالعه كتب و استفاده از تكنولوژي هاي نوين ضروري است به منظور پرهيز از برداشت هاي يك طرفه با توليد كنندگان علم مستقيماً و رو در رو به صحبت پرداخت و پاسخ سوالات خود را از جانب آنان دريافت نمود و در نتيجه علم مورد نظر را به اين ترتيب بهتر فرا گرفت.
وي ادامه داد: به همين دليل است كه كشورهاي توليد كننده علم هر سال كنگره هاي بسياري را در زمينه هاي مختلف برگزار مي كنند و در رابطه با علم پزشكي براي درمان موثر تر بيماران با همتايان خود به تبادل افكار پرداخته و يافته هاي خود را با آنان در ميان گذاشته و در اين زمينه به بحث رو در رو مي پردازند تا خدمتي به روز و بالاتر را به مردم ارايه نمايند.
در همين ارتباط دبير اجرايي كنگره، حاميان اين گردهمايي را دانشگاه علوم پزشكي، انجمن قلب ايران، انجمن قلب فرانسه و انجمن قلب آسيا اقيانوسيه و فدراسيون جهاني قلب برشمرد و گفت: 500 تا 700 شركت كننده به صورت متغير براي ارتقای آموخته ها و تجريبات خود در اين كنگره حضور دارند.
دكتر سهيلا سالاري امتياز بازآموزي در كنگره تازه هاي قلب و عروق را عدد 20 اعلام كرد. وي به دو بخش جديد اضافه شده در كنگره امسال اشاره كرد و اين بخش ها را اكوي جنين و بخش تصويربرداري قلب معرفي نمود.
دكتر كجوري دبير علمي كنگره نيز طي توضيحاتي اعلام كرد: بيش از يكصد مقاله علمي از سراسر دنيا به دست ما رسيده كه پس از بررسي هاي مختلف 20 مقاله پذيرفته شده و به صورت پوستر در خلال كنگره ارايه خواهد شد.
وي همچنين عنوان كرد: بيش از 10 نفر از اساتيد قلب و عروق از آمريكا، فرانسه، ايتاليا، آلمان و خاورميانه و حتي ژاپن براي شركت در گنكره دعوت شده اند تا اطلاعات خود را در جمع شركت كنندگان ارايه نمايند.
دكتر كجوري خاطرنشان كرد: بيش از 140 سخنران از سراسر كشورمان به اين گردهمايي بسيار مهم دعوت شده اند و تمامي آن ها افراد بنام و تاثير گذاري هستند.
وي از برگزاري 110 «لكچر علمي» بيش از 10 پنل علمي و 2 كارگاه آموزشي خبر داد و يادآور شد: در قسمت هاي پاياني كنگره پنل اخلاقي شامل اخلاق آموزشي و پزشكي در رابطه با رعايت اخلاق پزشكي منظور شده است.
دبير اجرايي شاخه پرستاري كنگره نيز از پرداختن بحث جداگانه پرستاري به عنوان يكي از حلقه هاي اصلي درمان كه در اين رويداد پزشكي لحاظ شده خبر داد و گفت: يك كميته علمي در قسمت پرستاري متشكل از 15 تن از اساتيد برجسته اين رشته تشكيل شده است. همچنين 94 مقاله به دبيرخانه شاخه پرستاري كنگره رسيده كه از ميان آن ها 38 مقاله در قالب سخنراني و 16 مقاله به صورت پوستر ارايه خواهد شد.
سودابه معدل اضافه كرد: ما از اساتيد برجسته داخلي و خارجي پرستاري به عنوان سخنرانان كليدي استفاده كرديم كه اين سخنرانان از ايران، آمريكا، استراليا و آلمان دعوت شده اند.
وي امتياز بازآموزي شركت در كنگره پرستاري را 75/16 اعلام كرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 769045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =