نیویورک‌تایمز فیس‌بوک را لو داد/ دیتای شخصی کاربران به اپل و سامسونگ فروخته‌ شده

نیویورک‌تایمز فاش ساخت که کمپانی فیس‌بوک با دریافت پول، دیتای شخصی کاربران را به 60 کمپانی سازنده موبایل و سخت‌افزار ازجمله اپل، سامسونگ، آمازون ... فروخته است.

به گزارش خبرآنلاین، به اشتراک‌گذاری دیتای خصوصی کاربران، بیش از یک دهه است که توسط فیس‌بوک تجاری‌سازی شده و دیتایی که بخشی از حریم خصوصی افراد است، به غول‌های آی تی مانند اپل، سامسونگ، آمازون، بلک بری، مایکروسافت و سایر سازندگان فروخته‌شده است. {لینک}

بدین ترتیب به نوشته نیویورک‌تایمز، سازندگان سخت‌افزار قادر شدند تا گرایشات کاربران را از روی دیتای خصوصی‌شان کشف کرده و مطابق با نیاز آن‌ها، روی نسخه موبایل محصولات خود پیاده‌سازی کنند.

این در حالی است که سال 2011 فیس‌بوک معاهده‌ای با کمیسیون تجارت فدرال امضاء کرده و در آن متعهد شد که دیتای کاربران را بدون اجازه آن‌ها به شرکای خود واگذار نکند.

به نوشته نیویورک‌تایمز، فیس‌بوک حتی قبل از داستان «کمبریج آنالیتیکا» به سازندگان موبایل دسترسی کاملی به کاربران خود داده بود که این کار نقض آشکار قوانین حفظ حریم خصوصی افراد تلقی می‌شود.

«Ime Archibong» قائم‌مقام فیس‌بوک در اظهاراتی چنین پاسخ داد که شراکت با سازندگان موبایل با هدف ارتقاء کیفیت محصولات مرتبط بوده است و آن‌ها به اطلاعات مختصری مانند رابطه با دیگران، گرایش دینی و سیاسی و ... دسترسی داشته‌اند.

به نظر می‌رسد مارک زاکربرگ با گزارش منتشرشده در نیویورک‌تایمز دچار دردسر جدیدی خواهد شد.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 781528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا RO ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    0 0
    چند روزه که بعد از ورود به فیسبوک اکانتتت فیسبوک حین ورود قانون جدید پریواسی پولیسی حریم خصوصی رو یاد آوری میکنه که : ما فیسبوک از اطلاعات و کوکی و فعالیتهای شما برای بهتر شدن امکانات سایت فیسبوک استفاده میکنیم قبلا فیسبوک میگفت ما به اطلاعات و کوکی شما کاری ندرایم و استفاده نمیکنیم الان که رسوا شدن بازم دروغ میگن