۰ نفر
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰
اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی در شهرکرد

هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری گفت: بخشش خانواده بیمار مرگ مغزی، مرحوم حجت الله اسماعیلی، ۴۰ساله از اهالی وردنجان نجاتبخش جان ۵نفر از هم نوعانشان شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از وب دا ، زهرا سیاح افزود: مرحوم اسماعیلی در سیزدهمین روز از خردادماه جاري به دنبال عارضه شديد مغزي ناشي از تصادف با موتورسيکلت در بخشIcuبيمارستان آيت الله کاشاني شهرکرد تحت مراقبت ويژه قرار گرفت و متاسفانه علي رغم تلاش هاي صورت گرفته مرگ مغزي بيمار تاييد گرديد.
وی تصریح کرد: با اعلام رضایت خانواده محترم اسماعیلی و اعزام تيم پزشکي از شيراز و همکاري تيم مجرب اين بيمارستان عمل جداسازي اعضا بامداد روز پنجشنبه، هفدهم خردادماه انجام و کليه ها، کبد، پانكراس و بخشي از نسوج جداسازي شد.
به گفته سیاح، یک کلیه، کبد و پانکراس به شیراز، بخشی از نسوج به تهران منتقل و کليه ديگر در شهركرد به بيمار ۴۰ ساله لردگاني پيوند زده شد.
وی خاطرنشان کرد: از زمان راه اندازی بخش پیوند کلیه در بیمارستان آيت الله کاشاني شهرکرد تا کنون حدود ۳۴پيوند كليه با موفقيت انجام شده است كه دو مورد آن در سال جاري براي پسر۱۷ساله فارساني و مرد۴۰ ساله لردگاني مي باشد كه هردو در خردادماه جاري و در فاصله كمتر از يك هفته بوده است.

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 782311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =