رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در اختتامیه هشتاد سالگی این سازمان از عشق به کار و خدمت‌رسانی سخن گفت و درباره یاد ماندگاری که از زحمات کارکنان کتابخانه ملی باقی می‌ماند توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم اختتامیه هشتادمین سالگرد تاسیس سازمان مرکز اسناد و کتابخانه ملی صبح روز چهارشنبه نهم اسفندماه با حضور اشرف بروجردی رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و جمعی از مدیران فرهنگی در محل این کتابخانه برگزار شد.

تلاش برای ایجاد فضای جدید در کتابخانه ملی

در ابتدای این مراسم، پاسدار شیرازی، مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی مرکز اسناد و کتابخانه ملی با اشاره به اینکه ستاد برگزاری هشتادمین سالگرد تاسیس کتابخانه ملی به دستور ریاست مرکز اسناد و کتابخانه ملی تشکیل شد، گفت: «از شهریور ماه بود که کارهای این برنامه را آغاز کردیم. از آن زمان اعلام کردیم در سال هشتادم تاسیس کتابخانه ملی هستیم. فعالیت هایی در همین زمینه در آبان و دی ماه سال جاری برگزار شد.»

او افزود: «شاید بتوان گفت برای اولین بار طی یک هفته هر روز صبح و بعد از ظهر در کتابخانه ملی جشن بود. شنبه نمایشگاه «برگی از نفایس ایران زمین» را در سطح بیلبورد‌های 12 شهر کشور برگزار کردیم و نمایشگاه 80 سال کتابخانه ملی در 12 شعبه استانی و پنج کتابخانه بزرگ کشور تاسیس شد. برای اولین بار رئیس ایفلا (فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و مؤسسات کتابداری) میهمان ما در این هفته بود و همچنین میزبان رئیس کتابخانه ملی مالزی بودیم. برنامه «پنجره رو به فردا» را  صبح یکشنبه برگزار کردیم.»

مدیر کل دفتر حوزه ریاست و روابط عمومی مرکز اسناد و کتابخانه ملی با اشاره به برگزاری نمایشگاه «اوراق زرین» در هفته هشتادمین سالگرد تاسیس کتابخانه ملی، بیان کرد: «تلاش های دوستان عزیزمان در مرکز نسخ خطی کتابخانه ملی به برگزاری نمایشگاه اوراق زرین منجر شد. در این هفته در مجموع 19 عنوان کتاب جدید منتشر و یک کتاب تجدید چاپ شد و حدود 10 برنامه درباره هشتادمین سالگرد تاسیس کتابخانه ملی در صداوسیما پخش شد.»

پاسدار شیرازی ادامه داد: «تلاش کردیم در کنار همه فعالیت ها و خدمات، فضای جدیدی در کتابخانه ملی به وجود بیاوریم تا همکاران حس تعلق بیشتری به کتابخانه ملی داشته باشند و این مرکز را بیشتر معرفی کنیم.»

عشق به کار و خدمت‌رسانی می‌تواند ما را سرزنده کند

در ادامه این مراسم اشرف بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: «امیدوارم که هم نوع کاری که انتخاب کردید و نوع خدماتی که ارائه می دهید و هم هشتادمین سالگرد تاسیس کتابخانه ملی به شما مبارک باشد. زحمات شما از جمله اقداماتی است که آثارش در تاریخ ماندگار است و آیندگان از آن به خوبی یاد خواهند کرد.»

او افزود: «امیدوارم بتوانیم از زحمات شما کارکنان مرکز اسناد و کتابخانه ملی قدردانی داشته باشیم. این تلاش‌های شما در کتابخانه ملی می‌تواند در جامعه ما یک سرمایه تلقی شود. مدیریت ها می آیند و می روند و هرکس فراخور تلاشش می تواند بهره ای ببرد و بهره ای نصیب دیگران کند.»

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی اظهار کرد: «گاهی از گذشتگان در مرکز اسناد و کتابخانه ملی به نیکی یاد می کنیم و می گوییم چقدر فلانی برای کتاب و کتابخوانی دل می سوزاند. شما هم می‌توانید جزء کسانی باشید که در آینده از شما به نیکی یاد شود. کاری است که آغاز شده است؛ جمعی مرتبا به شما افزون می شوند یا از جمع شما خداحافظی می کنند و بازنشسته می شوند. آنچه می تواند عشق شما را نسبت به اقداماتتان ماندگار کند، تعاملی است که شما با يکديگر دارید. عشق به کار و خدمت رسانی می تواند ما را سرزنده کند و به تعالی خودمان کمک کند.»

در بخش دیگر مراسم موسوی کوهپر، معاون توسعه و نیروی انسانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی با اشاره مشخص شدن وضعیت شغلی 50 نفر از کارکنان این سازمان گفت: «این هشتاد سالگی برای مرکز اسناد و کتابخانه ملی نمادین است. چون ما جزو ملت هایی بودیم که از پیش از اسلام آثار مکتوب داریم. امیدوارم دو هزار سال بعد هم آیندگان این نکوداشت را برای مرکز اسناد و کتابخانه ملی برگزار کنند.»

در پایان این مراسم حجت الاسلام و المسلمین نقویان مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل، با اشاره به پیشنهاد خود به رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی گفت: «اخیرا یک شبکه تلگرامی خارجی برای رسیدن تعداد اعضایش به حد نصاب یک میلیون نفر جشن گرفت.اگر در کانال کتابخانه ملی بخش هایی از بهترین قسمت های یک کتاب رمان، شعر، اسناد، جمله ای ادبی یا تاریخی را به عنوان یک صبحانه فرهنگی در این شبکه قرار دهید. این جملات به عنوان هدیه کتابخانه ملی در هشتادمین سالگردش به مردم و جوان ها می رسد. خود این مثل شیشه گلابی است که وقتی سرش را باز کنید عطرش همه جا منتشر می شود.»

او افزود: «در میان همه مشکلات اگر یک عبارت دلنواز به دست مردم برسد، از آن استقبال خواهند کرد و می برندش چون سبو دست به دست.»

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 758825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهلا A1 ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    0 0
    برای اینکه عضو این کتابخانه بشوی باید مدرک های مختلفی بیاوری آیا نمی دانند کتاب برای خواندن است جمع کردن و زندانی کردنش چه فایده ای دارد. شاید این هم یک جور پرستیژ است؟