به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کیوان ساکت، آهنگساز، نوازنده تار و سهتار، نویسنده و مدرس دانشگاه در مورد مطالباتش از مدیر جدیدی دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «من بارها عنوان کردهام که میخواهیم تمام مسائل مالی جشنواره چه در مورد سه دوره گذشته و چه در مورد دورههای پس از این، شفاف شود و شفاف باشد. این شفافسازی باید نه فقط در مورد مسائل مالی که در مورد ملاک داوریها، ملاک دعوتها، ملاک پرداختها و... هم صورت بگیرد.»
او تصریح کرد: «در این که یک وجه از موسیقی برای کسانی که در راهش استخوان خرد کردهاند، وجه صنعتی آن و کسب درآمد است شکی نیست اما این که این صنعت فقط در اختیار چهار یا پنج نفر باشد و آنها تعیینکننده باشند و همه منافع معنوی و مادی به جیب آنها برود، نگاه غلطی است. من بارها در مصاحبههایم گفتهام که چرا باید سه، چهار نفر در طول سه دهه یا بیشتر تکلیف موسیقی ایران را معین کنند؟ و در طول این چند سال اخیر، قدرتشان بیشتر از قبل هم شود؟...»
ساکت افزود: «خلاصه مطلب این که ما با مافیای موسیقی، با محفلی اداره شدن موسیقی توسط سه، چهار نفر که شاید هنرمندان خوبی هم باشند ولی از لحاظ شایستگی، سوابق موفقی ندارند و برخیشان هر کجا ورود کردهاند تالی فاسد به بار آوردهاند، مخالفیم.»
او در پایان صحبتهایش گفت: «اجازه دهید برای حسن ختام چند بیت از شعری از فریدون مشیری را بخوانم که باید با گوش جان شنید؛ «در جوانی جان گرگت را بگیر!/ وای اگر این گرگ گردد با تو پیر/ روز پیری، گر که باشی هم چو شیر/ ناتوانی در مصاف گرگ پیر/ مردمان گر یکدگر را میدرند/ گرگهاشان رهنما و رهبرند/ این که انسان هست این سان دردمند/ گرگها فرمانروایی میکنند/ وان ستمکاران که با هم محرمند/ گرگهاشان آشنایان همند/ گرگها همراه و انسانها غریب/ با که باید گفت این حال عجیب؟...» و این که اهالی آن محفل هم باید جان گرگهای درونشان را بگیرند.»
مشروح مناظره کیوان ساکت، رضا مهدوی و مانی جعفرزاده را بر سر وظایف و اختیارات دفتر موسیقی و انتظاراتشان از مدیر جدید این نهاد، اینجا بخوانید.
58242
نظر شما