فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها تقویت شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها گفت: در شرایط کنونی مهمترین جهاد، جهاد فرهنگی است.

به گزارش خبرآنلاین، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری پیش از ظهر چهارشنبه در آیین دوره توانمندسازی کارشناسان و کارشناس مسئولان فرهنگی دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در بوشهر اظهار داشت: انسان در نگاه دین و از منظر خداوند یک موجود فرهنگی است.

وی افزود: وقتی به فرامین الهی نگاه می‌کنیم می‌بینیم که همه آنها فرهنگی و یا مرتبط با فرهنگ است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه جوهره هویت انسان فرهنگ است بیان کرد: اگر علم، دانش و فنآوری در  هر سطحی که باشد در فرهنگ معنا پیدا می‌کند و اگر در این زمینه کوتاهی شود، می‌تواند خطر بزرگی برای جهان بشریت باشد و جهان را دچار  بحران کند.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: به همین دلیل فرهنگ مداری و فرهنگ محوری یکی از اصول ساختار اندیشه اسلامی بوده است.

وی با اشاره به اینکه هر انسان مطابق با شخصیت فرهنگی خود رفتار می‌کند گفت: فرهنگ نقطه مدیریت عمل انسان است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه فرهنگ سرچشمه تمامی رودها است، عنوان کرد: در جامعه‌ای که فرهنگ مسموم شود تمام حوزه‌ها مسموم می‌شود.

امام جمعه بوشهر افزود: جوهره انقلاب اسلامی ایران برخاسته از متن دین است و با این نگاه است که انقلاب اسلامی را یکی از بزرگترین انقلاب های فرهنگی کرده است.

وی افزود: اگر به فرهنگ در حوزه‌های مختلف مانند فرهنگی اقتصادی و اجتماعی و سیاسی توجه نشود تمام این حوزه‌ها بیمار خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: فرهنگ قانون مدیریت حیات انسان است و دشمنان این را کشف کرده‌اند و به این دلیل است که اکنون کانون تهاجم امروز دشمنان فرهنگی است.

امام جمعه بوشهر گفت: تاکنون در طول تاریخ هیچ تهاجم فرهنگی به این صورت نبوده است که دشمنان علم، اعتبار و ابزارهای مختلفی را برای این تهاجم بسیج کنند.

وی گفت: آنها در ۲۴ ساعت بیش از ۵ هزار نفر ساعت بودجه تهاجم برای تمامی لایه‌های جامعه گمردم ایران برای کنترل فرهنگی کشور به‌کار گرفته‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر عنوان کرد: در شرایط کنونی مهمترین جهاد، فرهنگی است.

وی با توجه به ضرورت فعالیت فرهنگی در دانشگاه ها بیان کرد: تاثیر گذاری هیچ دانشگاهی در زمینه فرهنگی به اندازه دانشگاه فرهنگیان نیست چرا که علاوه بر خود دانشجویان تربیت آینده سازان این کشور را برعهده دارند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 636883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =