بسیاری از شرکت ها یا سازمان های بزرگ برای فروش و معرفی محصولات و خدمات خود نیاز به سایت اینترنتی با امکانات مختلفی دارند و برای راه اندازی سایت بعد از کمی تحقیق با قیمت ها و نظرات متفاوتی روبرو میشوند که معمولا باعث سردرگمی و ناتوانی در تصمیم گیری و عمدتا باعث گرفتن تصمیم اشتباه میشود و نتیجه آن صرف چند برابر هزینه در آینده برای جبران اشتباهات است.

در ادامه میخواهیم بررسی کنیم چه طراحی سایت حرفه ای چه هزینه ای دارد و چه استانداردهایی باید در آن رعایت شود.

هزینه طراحی سایت حرفه ای چقدر است ؟

با یک جست و جو در اینترنت میبینید که افراد و شرکت ها از 50 هزار تومان سایت طراحی میکنند تا تعرفه های چند میلیون تومانی !

در ایرانی اکثریت شرکت ها از سیستم های مدیریت محتوی رایگان مانند: وردپرس, جوملا و ... استفاده میکنند و فقط با نصب یک قالب و تغییرات کمی در طراحی آن به مشتریان خود پروژه را تحویل میدهند و بدیهی است که استفاده از یک سیستم مدیریت سایت رایگان و نصب یک قالب ساده روی آن نباید هم هزینه ای بیش از 50 هزار تومان داشته باشد.

در مقابل شرکت هایی هم هستند که برای پروژه های مشتریان با توجه به نیازها و خواسته های او بصورت کامل پروژه را برنامه نویسی میکنند و پروژه بصورت کاملا اختصاصی انجام میشود.شرکت وب 24 یک نمونه موفق از شرکت هایی است که بصورت کاملا اختصاصی پروژه های طراحی سایت را برای مشتریان انجام میدهد و برندهای بزرگی را میتوان در نمونه کارهای این شرکت مشاهده کرد.

به طور کلی میتوان گفت برای طراحی سایت حرفه ای  باید هزینه کرد و نمیتوان با تعرفه های جزئی به موفقیتی در این موضوع رسید.

همکاری با بزرگان این صنعت باعث آرامش خیال شما در آینده خواهد بود

طراحی سایت حرفه ای اصلا موضوع ساده ای نیست که هر شرکتی برای انجام آن ادعایی داشته باشد.برای انجام این سبک از پروژه ها در ابتدا جلساتی برای نیاز سنجی برگزار میشود تا مشخص شود مشتری به چه امکاناتی نیاز دارد و چگونه با استفاده از چه بستری میتوان این خواسته ها را پیاده سازی کرد.

همچنین در طراحی سایت حرفه ای باید حتما استراتژی کاری و برنامه های آینده سایت هم مد نظر قرار بگیرد که بتوان بصورت ماژولار امکانات جدید را به سایت اضافه کرد بدون اینکه نیاز به تغییرات اساسی در کدنویسی آن باشد و این موضوع به خصوص در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی مهم است زیرا همواره امکانات جدیدی به آن اضافه میشود.گذاشتن خشت اول هر کسب و کار اینترنتی بسیار مهم است و پیشنهاد ما این است که کمی بیشتر در این مورد تحقیق کنید.

چه مواردی در طراحی سایت حرفه ای باید رعایت شود

استانداردهای وب همواره در حال تغییر هستند و برای ایجاد یک سایت موفق باید به این استانداردها پایبند بود.چند مورد از مهم ترین استانداردهای طراحی سایت حرفه ای عبارت اند از :

واکنش گرا بودن: امروزه کابران از دستگاه های مختلفی وارد سایت میشوند و هر روز به افرادی که از تلفن همراه خود برای کارهای اینترنتی خود استفاده میکنند افزوده میشود پس باید این نکته مهم را در نظر گرفت که سایت باید بتواند با هر سایزی از صفحه نمایش هماهنگ باشد و در تمامی دستگاه ها به درستی نمایش داده شود.

واکنش گرا Responsive بودن سایت به این معنی است که سایت در هر سایزی از صفحه نمایش به درستی نمایش داده شود.ممکن است کاربر از طریق کامپیوتر خانگی, گوشی موبایل یا تبلت و حتی با تلویزیون هوشمند خانگی وارد سایت شود اما در همه حالت ها باید بتواند سایت را بصورت کامل و بدون مشکل مشاهده کند.

سرعت سایت : هیچ کاربری علاقه ندارد بیش از 10 ثانیه برای لود شدن سایت صبر کند و اگر در این زمان نتواند محتویات سایت را ببیند به صفحه نتایج گوگل برمیگردد و به سراغ سایت بعدی میرود و این موضوع به خصوص برای کاربران موبایلی صدق میکند.به همین دلیل گوگل روی سرعت سایتها حساس است و در شرایط مساوی به سایتهای سریعتر رتبه بهتری میدهد.

رابط کاربری : به گرافیک سایت و مواردی که در طراحی ظاهری آن رعایت میشود در اصطلاح رابط کاربری User Interface گفته میشود.رابط کاربری در طراحی سایت حرفه ای مانند یک ویترین جذاب از یک فروشگاه واقعی است که بیننده را در همان نگاه اول جذب میکند و باعث میشود حتی اگر شخصی قصد خرید هم نداشته باشد باز هم زمانی را برای مشاهده بخشهای مختلف سایت صرف کند و با محصولات آشنا شود.در رابط کاربری باید به عواملی مانند:

  • زیبایی بصری و جذابیت در جلب توجه کاربر برای بخشهای مهم سایت
  • انتخاب رنگ بندی مناسب با توجه به موضوع فعالیت سایت
  • انتخاب سایز و نوع فونت مناسب برای سایت
  • ایجاد منو و زیر منوهای مناسب برای دسترسی راحت به بخشهای اصلی سایت
  • استفاده مناسب از تصاویر و مولتی مدیا در بخشهای مختلف سایت

و مواردی از این دست توجه کرد که این موارد برای سایتهای مختلف با هم فرق دارد و نمیشود استاندارد واحدی برای تمام سایتها مشخص کرد ولی در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی باید توجه بیشتری به این موارد داشت.

تجربه کاربری : به تعاملی که کاربر با سایت دارد User Experience یا تجربه کاربری گفته میشود.از زمانی که کاربر در صفحه نتایج گوگل روی اسم سایت شما کلیک میکند تا وقتی که وارد سایت شود و به هدف مورد نظرش برسد مسیری را طی میکند و رفتاری دارد که میتواند در نهایت یک تجربه کاربری خوب یا بد با سایت شما باشد.

زمانی که به خواسته های کاربر توجه میکنید و سایت را با توجه به خواسته های او به صورتی طراحی میکنید که در کمترین زمان ممکن بتواند به هدفش برسد و با سایت شما تعامل خوبی برقرار کند در واقع یک تجربه کاربری موفق ایجاد کرده اید که باعث افزایش فروش و سوددهی سایت میشود و این مورد هم مخصوصا در طراحی سایت فروشگاهی بسیار تاثیر خوبی دارد.

رعایت کردن این استاندارد ها در کنار تاثیر خوبی که برای کاربرهای سایت دارد میتواند در بهبود رتبه سایت در گوگل و سئو سایت هم خوبی داشته باشد زیرا هدف گوگل نمایش بهترین و مرتبط ترین سایت ها به کاربر بر اساس کلمات جست و جو شده است و برای این کار نکات مختلفی را در سایتها در نظر میگیرید که بعضی از آنها مربوط به قسمت طراحی سایت است.

آیا هزینه کردن برای طراحی سایت حرفه ای توجیه دارد؟

شرکت هایی که قصد دارند حضور آنلاین داشته باشند در واقع هویت برند و اعتبار خود را به کاربران جدیدی از سراسر دنیا نشان میدهند و این برای شرکت بسیار ارزشمند است.

درست است که برای طراحی سایت حرفه ای باید هزینه بیشتری پرداخت کنید اما در مقابل ارزش و اعتبار برند خود را برای کاربر حفظ میکنید.کاربری که ممکن است تا امروز اسم شما را نشنیده باشد و هیچ شناختی از شما نداشته باشد و هنگامی که وارد سایت میشود بسیار مهم است چه حسی پیدا میکند.

ممکن است شما یک دفتر کوچک یا حتی کسب و کار خانگی داشته باشید ولی سایت شما به حدی برای کاربر جذاب و حرفه ای است که میتواند به حضور آنلاین شما اعتماد کند.

سایتی که بصورت اختصاصی با هزینه بیشتر بصورت اختصاصی برای شما برنامه نویسی شده باشد از امنیت بسیار بالاتری برخوردار است و همچنین در آینده قابلیت افزودن هر قابلیت جدیدی را با توجه به نیاز شما دارد که جلوی هزینه های اضافی را خواهد گرفت.

بودجه ای که برای طراحی سایت حرفه ای در نظر میگیرید یک سرمایه گذری با بازدهی بسیار بالا است و قطعا یک مدیر حرفه ای و آینده نگر انتخابی غیر از این نخواهد داشت.

درنهایت باید به این نکته هم توجه داشته باشید که یک سایت ارزان قیمت نمیتواند اهداف بلند مدت شما را برآورده کند و ناچار میشوید بودجه بسیار بالایی برای برنامه نویسی, جابجایی و تبدیل اطلاعات از سایت قدیمی به پلتفرم جدید اختصاص دهید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 787641