هجدهمین کنفرانس ملی جوش و بازرسی و هفتمین کنفرانس ملی آزمایش‌های غیرمخرب که از دیروز با برگزاری آیین افتتاحیه در دانشگاه اراک آغاز شده است ، امروز نیز با ارائه ۲۱ مقاله تخصصی و همچنین تشکیل سه کارگاه ادامه دارد.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ، رئیس دانشگاه اراک در آیین افتتاحیه این کنفرانس های ملی که به میزبانی دانشگاه اراک طی دو روز برگزار می شود ، بیان کرد : در سال‌های اخیر پیشرفت‌های بزرگی در عرصه‌های مختلف علمی همچون نانو، پزشکی هسته‌ای، تکنولوژی هسته‌ای، صنایع نظامی و ... در کشور اتفاق افتاده و موفقیت های قابل توجهی داشته ایم اما هنوز انتظار جامعه دانشگاهی ، مردم ، نظام و دولت محقق نشده است.
سعید حمیدی افزود : در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، قطعا انتظار فعالیت و بهره وری بیشتری از دانشگاه ها وجود دارد تا بتوانند به ایفای نقش موثری بپردازند و فعالیت ها در عرصه علمی ، کارایی و اثربخشی بیشتری داشته باشند.
وی با بیان اینکه استان مرکزی و اراک یکی از قطب‌های صنعتی کشور است ، اما بهره‌وری و راندمان کاری صنایع و دانشگاهیان در حد انتظار نیست و شعار پیوند صنعت و دانشگاه ، هنوز به معنای واقعی به عمل تبدیل نشده است ادامه داد : در راستای افزایش بهره‌وری ، نباید همواره بار بر دوش دولت‌ها و مدیران باشد بلکه دانشگاهیان باید در این عرصه مهم نقش‌آفرینی کرده و تلاش هرچه بیشتری در این زمینه داشته باشند.
حمیدی خاطرنشان کرد : نزدیک به نیم قرن از تاسیس دانشگاه اراک می گذرد و مفتخر هستیم که این همایش امسال در دانشگاه اراک برگزار شده و در این زمینه کمیته علمی ، اجرایی و انجمن علمی جوش اقدامات بسیار قابل تقدیری به انجام رسانده اند تا یک کنفرانس وزین برگزار شود.
رئیس دانشگاه اراک در پایان اظهار امیدواری نمود ، با برگزاری این کنفرانس بتوانیم به ایجاد اقتصادی پویا و کارآمد کمک کنیم و شاهد برجای ماندن آثاری مثبت از برگزاری اینگونه همایش ها در عرصه اقتصادی و علمی باشیم.
*رئیس انجمن جوشکاری ایران:
آماده همکاری با بخش صنعت ، برای کیفی سازی و سلامت محصولات هستیم
رئیس انجمن جوشکاری ایران نیز در آیین افتتاحیه این کنفرانس های ملی که سه شنبه هفدهم بهمن ماه برگزار شد ، تصریح کرد : انجمن جوشکاری ایران آمادگی همکاری با کلیه صنایع داخلی و خارجی و همچنین دانشگاه‌ها و مراکز علمی در خصوص رفع مشکلات موجود و تبدیل روش‌های سنتی به فناوری های نوین و اتوماسیون به منظور افزایش کیفیت ساخت داخل را دارد.
عبدالوهاب ادب‌آوازه بر ضرورت تعامل بیشتر با دانشگاه‌ها جهت ارتقای صنعت جوشکاری و آزمایش‌های غیرمخرب تاکید کرد و گفت : با توجه به اینکه سازمان ملی استاندارد ایران ، بر خرید کالای استاندارد و با کیفیت ایرانی تاکید دارد ، باید با کیفی‌سازی تولیدات این امر محقق شود و تلاش ها باید بر محوریت ارتقای کیفیت ساخت تولیدات داخلی باشد.
وی با اشاره به اینکه ارائه آموزش های تخصصی ، یکی از اهداف مهم ما محسوب می شود که در این راستا کنفرانس های بین المللی، نشست های هم اندیشی و مسابقاتی در رشته های مختلف اعم از گرافیک و عکاسی برگزار کرده ایم افزود : ازجمله اقدامات انجام شده توسط این انجمن ، معرفی فناوری های نوین در شاخه های ذیربط ، تشویق در به کارگیری اوتوماسیون و روباتیزاسیون به جای روش های سنتی در صنعت و به کارگیری مهارت ، علم و هنر و هر آنچه که در این راستا راهگشا و اثربخش تلقی می شود ، بوده است.
ادب آوازه بیان کرد : آمادگی خود را برای همکاری با تمامی صنایع خصوصی و دولتی که انجام پروژه ها و تولید انواع محصولات آنها به نوعی با جوشکاری و اطمینان از سلامت محصولات و همچنین ساخت و ساز آنها با آزمایش های غیرمخرب ارتباط دارد ، اعلام می کنیم و همچنین با دانشگاه ها و مراکز پژوهشی نیز ارتباط تنگاتنگ و موثری خواهیم داشت تا بتوانیم برای برطرف کردن مشکلات موجود و تبدیل روش های سنتی به فناوری های نوین در راستای ارتقاء کیفیت ساخت داخل ، گام های موثرتری برداریم.
رئیس انجمن جوشکاری ایران در پایان متذکر شد : براساس یکی از برنامه‌های سال ۲۰۱۷ امریکا مقرر شده است که برای پروژه‌های زیرساخت فقط از فولاد تولید داخل استفاده شود و در این راستا هیچ‌گونه استثنایی قائل نیستند، ایران نیز در این راستا باید تلاش خود را برای کیفی‌سازی تولیدات داخلی انجام دهد..
گفتنی است ، در روز نخست برگزاری هجدهمین کنفرانس ملی جوش و بازرسی و همچنین هفتمین کنفرانس ملی آزمایش‌های غیرمخرب ، ۱۷ مقاله تخصصی راه یافته به کنفرانس در مباحث مرتبط صنعت جوشکاری ارائه شد ، همچنین سه کارگاه آموزشی جوشکاری انفجاری ، الگوی مدیریتی برای کنترل کیفیت در فعالیت‌های جوشکاری و پیاده‌سازی بازرسی بر مبنای ریسک نیز برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ، ۱۳۰ چکیده مقاله از نقاط مختلف کشور به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده که ۹۰ مقاله توسط اساتید ، محققان و صنعتگران صنعت جوش مورد بررسی قرار گرفته است.
در پایان آیین افتتاحیه این کنفرانس ، با اهدای هدایا از مسعود گودرزی به عنوان چهره ماندگار مهندسی جوش ایران در سال ۹۶، علی اجتهادی پیشکسوت صنعت جوش در سال ۹۶ و جلال کنگازیان به عنوان دارنده پایان‌نامه برتر جوش در سال جاری تجلیل شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 752947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =