برخی کاربران خبرآنلاین معتقدند «حداقل دستمزد کارگران باید حداقل مساوی با مبلغی باشد که دولت زیر آن عدد را خط فقر اعلام کرده است.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شمارش معکوش برای تعیین مزد 97 آغاز شده است. مقامات کارگری می‌گویند برای جلوگیری از کاهش قدرت خرید کارگری، دستمزد آنان باید به طور واقعی افزایش پیدا کند. در مقابل، کارفرمایان با وجود این‌که کافی نبودن دستمزد کارگران را تایید می‌کنند، اما خود را ناتوان از پرداخت درصد بیشتر دستمزد می‌دانند.

با توجه به چنین شرایطی، در حال حاضر این سوال مطرح است که حداقل دستمزد کارگران در سال آینده چقدر باید باشد بهتر است؟

«حسين» یکی از کاربران خبرآنلاین در این خصوص نوشت: «هر سال همين بحث‌ها و مطلب‌هاي تکراري مطرح مي‌شه، آخرش هم ميان ميگن توروم 8 درصد هست، ما 12 درصد افزايش مي‌ديم.»

کاربر دیگری عنوان کرد: «حداقل 4 میلیون تومان.»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین نوشت: «یک سکه بهار آزادی یا امامی حداقل حقوق و دقیقا تورم واقعی را نمایش می‌دهد.»

کاربر دیگری متذکر شد: «حقوق امسال باید حداقل سه برابر از حداقل حقوق پارسال افزایش داشته باشد. سال 89 و88 حقوق کارگر 15درصد زیاد شد؛ در حالی که تمامی اقلام مصرفی و غیرمصرفی بالای حداقل 5برابر زیاد شدند. کارگر بدبخت چه‌کار کند؟ نباید غذا بخورد، نباید مسکن داشته باشد، نباید با زن و بچه‌هاش یه مسافرت کوتاه برود.»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین نوشت: «حداقل دستمزد کارگران باید حداقل مساوی با مبلغی باشه که دولت زیر آن عدد رو خط فقر اعلام کرده، یعنی بالای 2میلیون و 500 هزار تومان. البته درد کارگر و این قشر رو کسانی که تصمیم می‌گیرند، درک نمی‌کنند، چون خودشون این سختی‌ها رو نکشیدن.»

یکی دیگر از کاربران عنوان کرد: «نظر من 4 میلیون تومان است. با توجه به اجاره‌خانه 2 میلیون تومانی و هزینه خورد و خوارک و تفریح برای 2 نفر، کمتر از این فقط شوخیه.»

کاربر دیگری متذکر شد: «حقوق برحسب دلار محاسبه بشه. چون ما عملا داریم به دلار خرج می‌کنیم. مثلا 1000 دلار برای سال 97.»

 

35225

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 760664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
    6 0
    «حسين» یکی از کاربران خبرآنلاین در این خصوص نوشت: «هر سال همين بحث‌ها و مطلب‌هاي تکراري مطرح مي‌شه، آخرش هم ميان ميگن توروم 8 درصد هست، ما 12 درصد افزايش مي‌ديم.»
    • بی نام IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
      1 0
      الآن حقوق ها 930 تومانه اگر کمتر از 1 میلیون بیاد روش رسما ما بیچاره های تحت پوشش قوانین کار تو سال 97 فاتحمون خوندست:
  • مهندس مکانیک حقوق 1200 IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
    3 0
    پایه حقوقو بر حسب دو سکه امامی باشه تا حداقل احتیاجات یک خانواده 2 نفره تامین بشهصاحبان مشاغل هروز غنی تر و پولدارتر میشند کی گفته دارن ضرر میکنن؟؟کدوم ادم عاقلی کاری که به ضررش باشه رو ادامه میدهپس صدرصد سود میکنن که پا برجا هستن و سود خوبیم میکنن
  • بی نام A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
    0 0
    جبران که نمیشه وضعیت بدتر هم میشه سوال اینجاست دولت چکار میتونه بکنه که اوضاع از اینی که هست بدتر نشه؟ اصلا راهکاری هست؟ اقتصادی که برپایه فروش نفت استوار شده چطور میتونه از بحران های پیش رو خودش رو نجات بده؟ البته اختلاس گران گرامی، زمین خواران و بساز بنداز های گرامی هم که ماشالا سالانه هزاران میلیارد تومن از پول این مردم بدبخت رو نوش جان میکنند رو جدا در نظر گرفتیم هرچی باشه اونها که نقشی در اقتصاد ندارند
  • بی نام A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
    0 0
    امارهای تورمی اعلامی از طرف تمام دولتهایی ک تا بحال سرکار امدند با چیزی ک من کارگر لمس میکنم هیچگاه مطابقت نداشته ...چرا هرسال باید تورم باشه ...این سقوط ارزش پول تا کی ادامه داره اقایان مدیران مملکتی پرمدعا
  • ناشناس A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
    0 0
    برای موضوعی به این مهمی ، همیشه جلسات تعیین دستمزد کارگران را دقیقه نودی تشکیل میدهند وبا تعویق جلسات در روز های پایان سال ضمن استرس به کارگران ، چیزی را مصوب میکنند ، که بدون تشکیل جلسه هم می توانند اعلام کنند .چون این جلسات فرمالیته است.
  • بی نام IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
    2 0
    من با فوق لیسانس مهندسی مکانیک دارم ماهی 1.1 میلیون میگیرم و چون اوضاع اشتغال خوب نیست مجبورم بگم باز بهتر از هیچه درحالیکه اگر میرفتم و پیک موتوری یا راننده اسنپ میشدم اقلا ماهی 3 تومان درآمد داشتم.رشد صنعتی کشور یعنی اشتغال آفرینی برای بخش فنی و مهندسی و بطور موازی پیشرفت و آسایش بیشتر برای الباقی مردم
  • بی نام A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
    2 0
    یکی از راههای کمک به کارگران و کارمندان و تولید کنندگان ارائه بن های مصرفی میباشد به صورتی که با حذف پول از ایجاد تورم جلوگیری کرده ضمن اینکه باعث افزایش قدرت خرید میگردد. همچنین میتوان با محدودیت برای خرید کالاهای داخلی بر روی بن های ارائه شده از تولیدات و کارفرمایان نیز حمایت نمود . با این روش دست واسطه گری حذف و به دو بخش کارگر و کارفرما کمک شایانی میگردد. ضمن اینکه در ایجاد تورم نقشی نخواهد داشت. البته مبلغ بن ها باید خوب باشه.