خبرگزاری صدا و سیما نوشت: وزیر خارجه انگلیس با تکرار ادعاهای دروغین خود درباره دلایل مشارکت در حمله آمریکا به سوریه، گفت: این اقدام با هدف تغییر شرایط بازی در جنگ سوریه یا تغییر حکومت این کشور انجام نشد.

بوريس جانسون وزير امور خارجه انگليس پيش از آغاز نشست اتحاديه اروپا در بروکسل در جمع خبرنگاران با تکرار ادعاهاي دروغين خود گفت مشاهده تصاوير منتشر شده از دوما در روز هفتم ماه آوريل سبب شد فرانسه، انگليس و آمريکا اقدام کنند و حمله اي دقيق و متناسب را عليه قابليت هاي تسليحات شيميايي اسد (رئيس جمهور سوريه) انجام دهند و اين اقدامي درست و بجا بود.

جانسون همچنين گفت: اين يک اقدام درست براي انگليس و يک اقدام درست براي جهان بود. من خوشحالم که شاهد حمايت قاطع بين المللي از اقدامات انگليس و فرانسه و آمريکا بودم. مهم است بر اين نکته تأکيد کنم که اين اقدام با هدف تغيير شرايط بازي در جنگ سوريه يا تغيير رژيم اين کشور يا خلاص شدن از دست بشار اسد انجام نشد. در اين باره نگرانم که جنگ در سوريه از بسياري جهات و به روشي وحشتناک و نگران کننده ادامه پيدا کند . اما جهان مي خواهد بگويد استفاده از تسليحات شيميايي ديگر کافيست. صد سال است که استفاده از آن به کناري نهاده شده است. اکنون زمان آن فرا رسيده است که ما بايد به اين رو ند نه بگوييم. ما بايد اقدام درست را انجام مي داديم.

يک خبرنگار از وزير امور خارجه انگليس پرسيد چرا براي انجام اين حمله اجازه پارلمان را نگرفتيد؟جانسون در پاسخ به اين سوال گفت: همان گونه که مي دانيد فرصتي کافي در پارلمان وجود خواهد داشت. امروز نخست وزير در مجلس عوام حضور خواهد داشت و در اين باره صحبت خواهد کرد. فکر مي کنم اعضاي پارلمان هم در اين باره صحبت خواهند کرد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
    1 0
    هدف دوشیدن عربستان بود؟