کشف جزیره‌ای قلبی شکل در دریای آدریاتیک در گوگل ارت این جزیره را به گزینه‌ای برای گذراندن تعطیلات ولنتاین تبدیل کرد

نسرین خسروشاهی: کشف جزیره‌ای قلبی شکل در دریای آدریاتیک در گوگل ارت این جزیره را به گزینه‌ای برای گذراندن تعطیلات ولنتاین تبدیل کرده است؛ هر چند مالک این جزیره که البته در آن ساکن نیست متوجه قلبی شکل بودن جزیره نشده بود تا اینکه با درخواست عشاق برای ماندن در این مکان مواجه شد.

این جزیره ولنتاینی جدید را مژده می‌دهد. درباره روز ولنتاین و چگونگی به وجود آمدنش روایات زیادی وجود دارد؛ اما بنابر یک روایت ولنتاین کشیشی در قرن سوم میلادی بود که در رم زندگی می‌کرد. در آن دوران کلادیوس دوم، امپراتور رم ازدواج را قدغن کرد زیرا معتقد بود سربازان مجرد جنگجویان بهتری هستند اما ولنتاین که مخالف بود، مراسم ازدواج زوج‌های جوان را در خفا انجام داد تا این که کلادیوس از این ماجرا مطلع ‌شد و دستور دستگیری و اعدام ولنتاین را داد.

 ولنتاین بعد از به زندان افتادن، عاشق دختر نابینای زندانبان ‌شد. او قبل از اعدام نامه‌ای با امضای «ولنتاین تو» برای دختر زندانبان نوشت و روز 14 فوریه اعدام شد. از آن زمان داستان این عشق نافرجام در فرهنگ عامی رسوخ کرد. در واقع روز ولنتاین سالروز مرگ و خاک‌سپاری ولنتاین است.

ظاهرا ولنتاین یکی از موضوعات جدی است تا حدی که از کشف‌های مهم باستان‌‌شناسان در سال گذشته این بود که دو اسکلت عصر نو سنگی که در سیزدهم فوریه شناخته شدند، اسکلت مرد و زنی بودند که سال‌ها کنار هم دفن شده بودند. باستان شناسان پس از مطالعه روی دندان‌های این اسکلت‌ها که کاملا‌ دست‌نخورده باقی مانده  بودند، مشخص کردند این عشاق در جوانی و حدود 5 تا 6 هزار سال پیش در این گور دفن شده‌اند. 

سالانه بیش از یک میلیارد کارت تبریک ولنتاین در سراسر جهان رد و بدل می‌شود که ۸۵ درصد آنها توسط زنان خریداری می‌شود. همین طور سالانه ۵۰ میلیون گل رز و میلیون‌ها جعبه شکلات در سالروز ولنتاین هدیه داده می‌شود که اغلب آنها را مردان خریداری می‌کنند. به نظر می‌رسد با کشف این جزیره هدیه‌های جدیدی مانند سفر به آن در راه باشد.

جایگزینی روزهای متناسب با ولنتاین همان کاری است که بسیاری از کشورها انجام داده‌‏اند. مثلا چین، ژاپن و مصر هر کدام روزهایی را معادل «ولنتاین» در کشور خود جشن می‏گیرند. در کشور چین این روز به «شب هفت‌‏ها» نامیده می‏شود و در ژاپن به «تاناواتا» معروف است. در کره جنوبی نیز مردم روز «پپرو» را جشن می‏گیرند و مصری‏ها هم روز چهارم نوامبر هر سال را به عنوان روز عشق برگزار می‏کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 3832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =