مدیر بهره‌برداری تاسیسات آبی آب منطقه‌ای گلستان: حجم آب سدها در گلستان ۳۸ درصد کاهش یافته است

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان گفت: هم اکنون حجم کل ذخیره آب سدهای در دست بهره‌برداری استان گلستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳۸ درصد کاهش داشته است.

یحیی لطفی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به کمبود منابع آبی در استان گلستان اظهار داشت: حجم کل آب موجود سدهای استان گلستان هم‌اکنون حدود 17 درصد  پتانسیل و از نظر حجم حدود52 میلیون متر مکعب است.

وی افزود: این در حالی است که حجم کل آب موجود سدهای استان گلستان در زمان مشابه سال گذشته بیش از 83 میلیون مترمکعب با درصد آبگیری حدود 28 درصد بوده است.

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان با اشاره به وضعیت نامطلوب حجم آورد رودخانه‌ها و آب موجود مخازن سدها تصریح کرد: هم‌اکنون در حوضه آبریز گرگانرود سدهای بوستان و گلستان به ترتیب 42و 14 درصد و در سد وشمگیر نیز تنها به میزان 9 درصد دارای آب است.

وی اظهار کرد: در حوضه آبریز قره‌سو، حجم مخزن سد کوثر در حال حاضر 18 درصد آب داشته که در مقایسه با سال گذشته بیش از 44 درصد کاهش داشته است.

لطفی از کشاورزان خواست با اجتناب از برداشت غیرمجاز، بهره‌برداران مجاز نیز در صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب بیش از پیش کوشا باشند و هدررفت آب را به حداقل برسانند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433923

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =