نگارستان ایران میزبان شهدای غواص خط‌شکن:گلستان میزبان 13 شهید غواص خط‌‌شکن می‎شود

فرمانده سپاه نینوای گلستان از ورود شهدای خط‌شکن غواص به استان از 15 الی 20 مردادماه جاری خبر داد و گفت: گلستان به مدت 6 روز میزبان 13 شهید غواص خط‌شکن می‎شود.

رحمت‎الله صادقی اظهار کرد: شهدای غواص خط‌شکن 14 مردادماه جاری تحویل استان گلستان می‎شود، مراسم تکریم و وداع با شهدا با محوریت 14 شهرستان و برنامه متمرکز استانی برگزار خواهد شد.

وی از تشکیل ستاد شهدای غواص خط‌شکن در استان گلستان خبر داد و تصریح کرد: ستاد استقبال و تکریم از شهدا با محوریت 6 کمیته فعال خواهد شد و برنامه‎های وداع متمرکز استانی و شهرستانی همچنین تشییع استانی و شهرستانی متعاقبا اعلام خواهد شد.

مشخصات یکی از شهدای غواص شناسایی شده است

فرمانده سپاه نینوای استان گلستان با اشاره به اینکه مسئولیت تشییع پیکر پاک شهدای غواص به عهده سپاه نینوای گلستان نهاده شده است، افزود: برای برگزاری هر چه باشکوه مراسم استقبال، تکریم و تشییع پیکرهای پاک شهدای غواص خط‌شکن استان گلستان بنا داریم از تیم رسانه‎ای متشکل از عکاس و خبرنگار برای پوشش تمامی برنامه‎ها استفاده کنیم.

صادقی با اشاره به اینکه شهدای غواص در پنج نقطه گلستان تشییع و تدفین می‎شوند، گفت: حضور شهدای غواص و تشییع با شکوه آن در سطح استان قطعا حرکت عظیم فرهنگی خواهد بود که تاثیرات زیاد معنوی در جامعه خصوصا نسل جوان ایجاد خواهد کرد.

وی بیان داشت: غواصان استان گلستان از گردان‎های مسلم و یا رسول بودند که گردان مسلم برای عملیات کربلای چهار سوار قایق شدند اما حرکت نکردند ولی تعدادی از غواصان گردان یا رسول به مقام شهادت نائل شدند که طی روزهای آینده میزبان پیکرهای پاک شهدای غواص خواهیم بود.

رسانه‎ها در آئین استقبال، تکریم و تشییع پیکر پاک شهدای غواص نقش‎آفرینی کنند

فرمانده سپاه نینوای گلستان گفت: مراسم ویژه‎ای به منظور بزرگداشت شهدای غواص در مرکز استان و پنج شهرستان ترتیب داده خواهد شد البته هنوز پنج شهرستان مشخص نشده است.

صادقی از اصحاب رسانه گلستان خواست در انعکاس و پوشش رسانه‎ای مراسم شهدای غواص اهتمام جدی داشته باشند و فضای جامعه را قبل از حضور شهدای غواص آماده بهترین میزبانی کنند.

وی نقش عکاسان و اصحاب قلم را اثرگذار خواند و گفت: یک عکاس از طریق لنز دوربین می‎تواند بهترین صحنه‎ها را به تصویر بکشد و یک خبرنگار با نگارش حال و هوای این معنویت می‎تواند نقش به سزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه داشته باشد.

صادقی با بیان اینکه اصحاب رسانه در عرصه‎های مختلف توانسته نقش‎آفرینی موثری از خود نشان دهد، ابراز امیدواری کرد در آیین استقبال، تکریم و تشییع پیکر پاک 13 شهید غواص خط‌شکن استان گلستان نیز برگ زرین دیگری در کارنامه رسانه‎ای خود ثبت کنند.

پیش از این اعلام شده بود شهدای غواص و خط‌ شکن همزمان با سالروز شهادت امام صادق(علیه السلام) (20 مردادماه) در استان‌های مازندران، گلستان، خوزستان، کرمان و اصفهان تشییع می‌شوند.

30 نفر از این شهدا متعلق به استان مازندران و 13 شهید نیز متعلق به استان گلستان هستند. شهدای دیگر نیز در استان‌های خوزستان، کرمان و اصفهان تشییع می‌شوند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 439061

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =