اعتماد آنلاین نوشت: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره طرح حضور اقلیت‌ها که منتظر تعیین‌تکلیف در مجمع تشخیص است، گفت: این موضوع در دستور امروز قرار نداشت و این موضوع برای بار دوم به دو کمیسیون سیاسی- امنیتی و حقوقی - قضایی مجمع ارجاع شده است.

طرح موضوع حضور اقلیت‌ها در شوراهای‌ شهر چند ماه پیش به دلیل اختلاف شورای‌نگهبان و مجلس بر سر آن به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد اما این طرح در این مدت در مجمع تشخیص هم توفیقی نداشت؛ چرا که کمیسیون حقوقی و قضایی به ریاست صادق آملی‌لاریجانی به عنوان یکی از دو کمیسیونی که باید درباره آن نظر دهد، با آن موافق نیست و این طرح به دلیل ایرادات این کمیسیون برای بررسی‌های بیشتر به دبیرخانه و دو کمیسیون سیاسی- امنیتی و حقوقی و قضایی برگشت داده شد.

حالا در حالی امروز صبح صحن عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام بعد از حدود دو ماه تشکیل شده که به گفته مجید انصاری، عضو این مجمع باز هم این موضوع برای رای‌گیری اعضا در صحن عمومی مطرح نشده و کمیسیون سیاسی- امنیتی مجمع برای بار دوم نظر خود را به دبیرخانه ارسال کرده است اما کمیسیون حقوقی و قضایی هنوز نتیجه‌گیری خود را ارجاع نداده است.

مجید انصاری از اعضای مجمع تشخیص مصلح نظام در این رابطه با بیان اینکه این طرح در دستور کار مجمع قرار نگرفت گفت:آن موضوع به دو کمیسیون سیاسی و امنیتی و حقوقی و قضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده است و کمیسیون سیاسی دفاعی نظر خود را برای دبیرخانه ارسال کرده اما کمیسیون حقوقی و قضایی هم باید نظر دهد.

او درباره تاخیر اعلام نظر کمیسیون حقوقی و قضایی گفت: پیش از این کمیسیون‌ها بررسی کرده و نظر داده بودند اما با توجه به اینکه قبل از ماه رمضان در مجمع این موضوع بررسی و بحث‌هایی درباره آن مطرح شد، بنابراین مجدد به کمیسیون‌ها ارجاع شد و تصمیم بر این شد که دبیرخانه روی آن کار بیشتری انجام دهند. دو کمیسیون مرتبط هم مجدد بررسی می‌کنند تا بتوانند به نظر مشترکی برسند اما هنوز جمع‌بندی نهایی نکرده‌اند تا در دستور قرار گیرد.

او افزود: کلیات این مسئله یکبار در صحن بررسی شد. اما چون ایرادات و ابهاماتی وجود داشت قرار شد که دبیرخانه از طریق کمیسیون‌ها کار بیشتری انجام دهد و بعد به صحن بیاید و مجدد بررسی شود، اما گویا هنوز نظر آنها نهایی نشده است.

انصاری درباره نظر کمیسیون گفت: نظر کمیسیون حقوقی و قضایی قبلا منفی بود اما باید دید که در بررسی‌های جدید آیا نظر دیگری دارند یا نه.

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =