مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: صدور کارت کار (پروانه) افاغنه در این استان تا پایان بهمن ماه جاری تمدید شد.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی محمد تقی آبایی افزود: تمدید کارت کار (پروانه) اتباع افغانی و عراقی دارای کارت آمایش در آذرماه امسال در استان آغاز و مهلت آن تا اول بهمن ماه پیش بینی شده بود که، اما به دلیل اینکه شمار زیادی از افاغنه دارنده کارت آمایش ۱۲، هنوز مراجعه نکرده اند، تا پایان بهمن تعیین شده است.
وی بیان کرد: این طرح بر اساس دستور العمل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اتباع افغانی دارای کارت آمایش ۱۲ و اتباع عراقی دارای کارت آمایش ۱۱ که در سنین ۱۸ تا ۶۰ سال (متولدین ۱۳۳۶ تا ۱۳۷۸) باشند به مرحله اجرا گذاشته شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: اگر اتباع افاغنه برای تمدید این کارت مراجعه نکنند، بر اساس بند ج قانون کار مشمول جریمه می شوند و از ارایه خدمات بیمه تامین اجتماعی و بیمه حوادث به آنان خودداری می شود.
آبایی عنوان کرد: هزینه تمدید کارت کار (پروانه) در مدت یک سال ۲ میلیون و ۵۸۷ هزار ریال است و باید توسط اتباع خارجی پرداخت شود.
وی گفت: انتظار است افاغنه ای که تاکنون برای تمدید این کارت اقدام نکرده ند، در آخرین مهلت در نظر گرفته شده به محل های تعیین شده در شهرستان های اراک، ساوه و دلیجان مراجعه و کارت کار خود را دریافت کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: بر اساس ماده ۱۸۱ قانون کار، به کارگیری اتباع خارجی بدون کارت کار، جرم محسوب می شود و متخلفان به مجازات حبس از ۹۱ روز تا ۱۸۰ روز محکوم می شوند.
بیش از ۲۳ هزار اتباع خارجه در استان مرکزی در شهرهای ساوه، دلیجان و اراک ساکن هستند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 750279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    0 0
    به فکر مردم خودمون باشیم . چراغی که به خانه رواست بردن به خانه دیگران حرام است.