اقتصادآنلاین نوشت: نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح این کمیسیون با هدف رفع ممنوعیت واردات خودرو پس از تعطیلات مجلس خبر داد.

فریدون احمدی با بیان این خبر افزود: در حال حاضر طرحی آماده و در دست بررسی است تا ممنوعیت واردات خودرو را پیش از پایان سال اجرایی کند که به نظر می رسد دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز موافق این طرح باشند.

واردات خودرو
نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که ممنوعیت واردات خودرو تصمیم اشتباهی بوده و آثار آن هم اکنون در بازار قابل مشاهده است، گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از خودروها در گمرکات باقی مانده اند در حالی که قبض انبار نیز دریافت کرده اند که خوشبختانه نظر رئیس جمهور ترخیص هرچه سریع تر این خودروها است که مجوز آن نیز صادر شده است.
وی با بیان این که سیاست های بگیر و ببند و محدودیت های بی منطق دردی را از اقتصاد دوا نخواهد کرد، افزود: این که فضا برای واردات باز می شود اما ارز تخصیص نمی یابد معنایی نخواهد داشت بلکه باید به هرکس که منابع ارزی در اختیار دارد، اجازه واردات خودرو داد.
احمدی ادامه داد: تا زمانی که ممنوعیت واردات خودرو ادامه داشته باشد بحث عرضه و تقاضا بحثی منتفی است و جهش قیمتی خواهیم داشت . به طور قطع ممنوعیت واردات خودرو تصمیم غلطی است و به تبعات آن تصمیم غلط، اتفاقات بدی در ثبت سفارش اتفاق افتاد.
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر بازار خودرویی نداریم و بازار فعلی چیزی نیست که بتوان نام آن را بازار خودرو گذاشت.
نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که این طرح به طور قطع بعد از تعطیلات پیگیری خواهد شد و پیش بینی می شود ممنویعت واردات خودرو که تا پایان سال پیش بینی شده زودتر از زمان تعیین شده به پایان برسد.
وی افزود:سیاست انقباضی، محدودیت و اقتصاد دستوری جواب نمی دهد باید بر اساس منطق حرکت کرد و واقعیت را پذیرفت. تصمیم ممنوعیت واردات خودرو تصمیم اشتباهی بود که در حال حاضر 20 هزار اشتغال را تهدید و بازار را آشفته کرده این در حالیست که برخی مصرف خودرو خارجی دارند و به زور نمی توان آن ها راناگزیر به استفاده از خودرو ایرانی کرد زیرا این امر جز حقوق مردم است.
احمدی یادآور شد: در بررسی طرح پیشنهادی، پیشنهاد واردکنندگان برای رفع ممنوعیت واردات با تکیه بر ارزهای تحت اختیار واردکنندگان نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

۲۲۳۲۲۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کوروش IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    43 0
    حتما" بحث اصلاح تعرفه ها رو هم مطرح کنید. تعرفه بالا یعنی خیانت به ملت، فساد و رانت و نابودی تولید داخل به دلیل نبود رقابت.
  • بی نام IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    7 11
    کاملا واضحه که مافیای واردات حسابی هواتو داشته.
    • بی نام A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
      11 0
      شما هم ظاهراً از طرف مافیای پرقدرت چهارچرخ سازان موسوم به خودروی داخلی مأمور به فضا سازی علیه حقوق بدیهی و مشروع ملت شده اید عزیزجان مردم بابت خودرو پول زیادی که در کمتر جای جهان همانند داره میدن و حق دارند جنس مرغوب و غیر تحمیلی بخرند نه اینکه با ده ها عیب ظاهری و باطنی که جان و مال ملت را تهدید میکنه و بی شک این فضای انحصاری هم معایب موجود و ضعف کیفیت را بیشتر و تشدید خواهد کرد ضمن اینکه اکثریت ملت پول ناشی از دسترنج و زحمتشونه و رانت ندارند که ککشون نگزه
  • بی نام A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    40 1
    رفع ممنوعیت واردات اگر به همراه حذف گمرک باشد خبر خوبیست
  • بی نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    27 1
    باور نه کنید کاش به نظرخواهی ها از مردم توجه بیشتر میشد
  • آریو IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    27 1
    اگر واقعا نیت خیر دارید، واردات خودرو را از انحصار چند خانواده خارج کنید، تا عموم مردم بتوانند واردات را انجام دهند. اگر انحصار واردات در دست همان سه چهار خانواده باشد، همان بلایی را سر ملت خواهند آورد که قبلا میاوردند، همان بلایی که انحصار ایران خودرو و سایپا الان بصورت مسخره ای دارد بر سر مردم میاورد.
  • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    16 0
    واردات خودرو بطور کامل باید آزاد بشه و دولت گمرک ش رو بگیره حتی باید واردات خودروهای دست دوم آزاد شه چون این خودروها رو میشه با قیمت خیلی مناسب تو خارج گیر اورد
  • نوری IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    11 0
    با سلام: باز هم آزمایش و خطا اول واردات رو بدون دلیل سال گذشته قطع کردید نتیجه اش این شد حالا دوباره آزاد می کنید اونم با بگیر و ببند تا ببینیم تا چی پیش میاد. صبح یک قانون و بخشنامه ظهر یک قانون و بخشنامه دیگه شب یک قانون دیگه میاد کلش و لغو میکنه یکی از این مسئولین توضیحی داره که چرا سال گذشته واردات خودرو متوقف شد. یا اینکه هدف بالا بردن قیمت خودروهای داخلی بود.