فیلم | حمام خون در آتش‌بس/ ۶۵ نیروی امنیتی افغان کشته شدند

در آستانه آتش‌بس سه روزه طالبان '۶۵ نیروی امنیتی' کشته شدند.

به گزارش خبرآنلاین، در آستانه آتش‌بس سه روزه عید فطر، مقام‌های محلی افغانستان می‌گویند که در حملات طالبان به پاسگاه‌های نیروهای دولتی در نقاط مختلف افغانستان دست‌کم ۶۵ سرباز کشته شدند.

منابع محلی تایید می‌کنند که در نتیجه این حملات ۲۳ سرباز ارتش در ولسوالی "شاه ولی کوت" ولایت جنوبی قندهار، ۱۹ سرباز در ولسوالی "قلعه زال" ولایت شمال شرقی قندوز و ۱۷ نیروی نظامی دیگر در ولسوالی زاول هرات کشته شدند.

مقام‌های محلی گفته‌اند که در این حملات ده‌ها جنگجوی طالبان نیز کشته شدند. گروه طالبان مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.

این حملات در حالی انجام شد که گروه طالبان امروز اعلام کرد به مناسبت عید فطر سه روز آتش‌بس می‌کند. این گروه گفته است نیروهای خارجی مشمول این آتش‌بس نمی‌شوند.
ولت افغانستان دو روز پیش اعلام کرد که به حمایت از فتوای عالمان دین این کشور و با قبول پیشنهاد آنها برای آتش‌بس، از ۲۷ رمضان تا روز پنجم عید فطر علیه طالبان آتش‌بس می‌کند.

اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان در توییتر خود از اعلام آتش‌بس موقتی طالبان استقبال کرده و نوشته است: "ما از اعلام آتش‌بس سه‌روزه طالبان در آغاز عید استقبال می‌کنیم. این امر پس از تصمیم‌گیری جسورانه دولت افغانستان برای متوقف کردن جنگ برای یک دوره زمانی معین صورت گرفته است."

دو روز پیش، آقای غنی در پیام ویدئویی به نیروهای امنیتی افغانستان فرمان داد در مدت اعلام شده، حملات تهاجمی‌ علیه "طالبان مسلح افغان" را متوقف کنند.


آتش‌بس دولت افغانستان شامل سایر گروه‌های پیکارجو در این کشور از جمله گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) و شبکه القاعده نمی‌شود.
ژنرال جان نیکلسون، فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان گفته است که نیروهای بین المللی دراین کشور از آتش بس اعلام شده دولت افغانستان پیروی خواهند کرد و در این مدت عملیات خود را علیه گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش در افغانستان تشدید می‌دهند.

اخیرا، صدها عالم دینی در افغانستان فتوایی مبنی بر ناروا بودن جنگ در این کشور صادر کردند. آنها از طرفین جنگ خواهان آتش بس هر چه سریعتر شدند.

اما طالبان این نشست و فتوای عالمان دین را بخشی از جنگ تبلیغاتی آمریکا برای تحت فشار قراردادن طالبان خوانده است.

 

52130

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 782691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =