نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران می گوید:« دستیابی به قیمت واقعی دلار در اقتصاد زمانی اتفاق می افتد که همه شاخص های اقتصادی در تعادل باشد و اقتصاد شرایط ملایم و متوازنی را طی کند.

حسین سلیمی در گفت وگو با خبرآنلاین درباره تاثیر تحولات نرخ ارز بر اقتصاد ایران در سال آینده اظهارداشت:«واقعیت این است که تنها در زمان بحران اقتصادی، تحریم و نیازهای ارزی، نمي توان نرخ ثابتی برای دلار تعیین کرد. وقتی نیاز ارزی بالایی در کشور وجود دارد، عرضه و تقاضا قیمت را تعیین مي کند و کسی نمي تواند نرخ درستی را برای ارز تعیین کند. »

وی افزود:« بررسی میزان معاملات ارزی کشور در سال گذشته و مقایسه آن با سال جاری، نشان می دهد که میزان تقاضا افزایش داشته و نقل و انتقالات ارز از سال های گذشته بیشتر شده است.»

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با بیان اینکه  پیش بینی مي شد که نیاز ارزی کشور کمی افزایش داشته باشد،عنوان کرد:«اینکه عنوان می شود که افزایش نرخ ارز تاثیرات مثبتی بر صادرات خواهد داشت،اینطور نیست. در سالهای گذشته ما شاهد افزایش نرخ ارز از هزار تومان به 2 هزار و ۵۰۰ تومان آن هم ظرف مـدت ۵ ماه بودیم، اما در این مقطع افزایشی در صادرات دیده نشد. »

او گفت:« بنابراین افزایش نرخ ارز زمانی مي تواند در این بخش تجارت خارجی تاثیرگذار باشد که اقتصاد در شرایط بهینه ای قرار داشته باشد و متعادل شود. »

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 763138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میترالی A1 ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
    0 4
    خیر . افزایش قیمت زمینه و پیش نیاز افزایش صادرات هست . وقتی قیمت ارز انشالله واقعی بشود صادرات به صرفه می شود ولی افزایش صادرات به همت صادرکنندگان خواهد بود و یاری دولت.
  • بی نام IT ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
    0 0
    مشخصه که کمک نمیکنه چون مواد اولیه که قیمتش جهانیه. بقیه هزینه هام به طبع تورم حاصل از بی ارزش شدن پول ملی بالا میرود. فقط این وسط مردم فقیرتر میشوند