اختصاص ۲۰ میلیارد تومان قیر رایگان برای آسفالت‌ریزی روستاها

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: برای پروژه آسفالت روستاها که مبلغ 11 میلیارد اختصاص یافته بود با رایزنی و پیگیری این مبلغ به 20 میلیارد رسیده است که امیدواریم در آینده نیز این مبلغ افزایش یابد.

فرهاد سبحانی ضمن تبریک روز روستا در خصوص چهارمین طرح آمارگیری از ویژگی های مسکن روستایی اظهار داشت: در این آمارگیری اطلاعات واحد مسکونی از طریق مصاحبه مستقیم با خانوار های ساکن در واحد مسکونی و تکمیل پرسش نامه طرح و اطلاعات آبادی از طریق صحبت با مطلعین محلی در آبادی و تکمیل پرسشنامه جمع آوری می شود.

وی بیان کرد: در این طرح 5 هزار و 377 واحد مسکونی از ۲۸۹ روستای نمونه از سراسر استان اردبیل انتخاب شده اند که به پرسش های تخصصی آمار گیران پاسخ خواهند داد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل افزود: جواب این پرسش ها آنالیز شده و در برنامه ریزی های تخصصی تر استفاده خواهد شد.

وی گفت: وجه تمایز آمارگیری سال ۹۷ با سنوات پیشین اختصاص ۳۰ درصد از نمونه های واحد مسکونی کشور به واحد های مسکونی استفاده کننده از تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی است.

فرهاد سبحانی افزود: بحث آمارگیری از ویژگی های مسکن روستایی 289 روستای نمونه از استان ما با 527 خانوار انتخاب شده است.

استان اردبیل جزو استان های ستاد معین انتخاب شده است

وی با اشاره به اینکه درسرپل ذهاب استان اردبیل بعنوان ستاد معین انتخاب شده است، افزود: از بین تمام استان های کشور 9 استان دراین طرح مشارکت و همکاری داشته اند که از بین این استان ها اردبیل هم جز این 9 استان است.

این مسئول با اشاره به اینکه هزارو 300 واحد بازسازی خانه های سر پل ذهاب در سه روستا انجام داده ایم، گفت: شاید اولین ستادی باشیم که زودتر از سایر استان ها کار نوسازی این شهرستان را تحوبل بدهیم.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل با اشاره به اینکه روستای "ترازوج" در خلخال صدرصد بازسازی کرده ایم، گفت: 74 واحد خانه روستایی با کمک کمیته امداد با وام15 میلیمون و بنیاد مسکن با 8 میلیون وام بلاعوض احداث شده است.

فرهاد سبحانی

سبحانی خاطر نشان کرد: برای 241 واحد با اعتباری 13و نیم میلیارد در قالب طرح هادی اختصاص یافته است.

وی در ادامه افزود: تا نیمه اول سال 97، با اعتباری چهارده میلیارد ، بازسازی171 روستا در قالب طرح هادی اجرا می شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل با اشاره به اینکه تمامی واحدهای بالای 20 خانوار در 218 روستا با طرح هادی اجرا شده است، گفت: میانگین طرح هادی در کشور38/6بوده است که این آمار در اردبیل 39/5درصد بوده که بیشتر از آمار کشوری می باشد.

سبحانی گفت: برای پروژه آسفالت روستاها که مبلغ 11 میلیارد اختصاص یافته بود با رایزنی و پیگیری این مبلغ به 20 میلیارد رسیده است که امیدواریم در آینده نیز این مبلغ افزایش یابد.

وی د رادامه با اشاره به اینکه دهیاری ها طرح اجرای جداول را از بودجه خودشان پرداخت کرده اند، افزود: قیر رایگان برای 86 روستا به مساحت 500 هزار متر مربع اجرا شده است.

مشکلات عشایر کشت و صنعت مغان رسیدگی می شود

سبحانی در ادامه افزود: با مشارکت وهمکاری منابع طبیعی و بنیاد مسکن تمام روستاهایی که در پی درجاسازی هستند وام ارائه می شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل همچنین به عشایر کشت وصنعت هم برای اجرای این طرح وام پرداخت می شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل با اشاره به مشکلات مالکیت زمین ییلاق نشینان هم است، گفت: در شهرستان پارس آباد 78 قشلاق با 4800خانوار وجود دارد که زمینی به مساحت 2هزار هکتار در اختیار آنها قرار می دهیم.

وی بیان کرد: سال گذشته به طرح درجاسازی 18میلیون وام پرداخت کرده ایم اما امسال این مبلغ تا 25میلیون با سود 5% و باز پرداخت 12ساله رسیده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 810430

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =