۰ نفر
۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
لذت غرق شدن در موسیقی

هدفون وسیله‌ای است که شامل دو بلندگوی کوچک است که بر روی گوشی می‌گذاریم تا بتوانیم موسیقی یا تماس تلفنی را گوش دهیم. تا اینجا را بسیاری از ما می‌دانیم، در واقع تاریخچه هدفون و استفاده از آن به اواخر سال ۱۸۰۰ میلادی زمانیکه توماس ادیسون گوشی طبی را برای شنیدن اختراع خود به گوش گذاشت، می‌رسد. بعد از آن هدفون به طوری تکامل پیدا کرد تا به وسیله‌ای تبدیل شد که این روزها استفاده شخصی و کاری زیادی از آن می‌شود و در واقع وسیله واجبی برای بسیاری از کارها شده است.

  • قصه هدفون

زمانیکه فرانسوی‌ها در سال ۱۸۹۱ میلادی در حال ساخت تلفن بودند، اختراع هدفون را به نام خود ثبت کردند، از آن زمان هدفون رسما شناخته شد اما طبیعتا مثل همه وسایل نوظهور سال‌ها طول کشید تا عموم مردم با آن اشنا شوند و از آن استفاده کنند. سال‌ها بعد یک  مهندس آمریکایی به نام ناتانیل بالدوین برای نیروی دریایی این کشور هدفون‌هایی را اختراع کرد تا از طریق آنها ارتباط بهتر و موثرتری بین فرماندهان و سربازان ایجاد شود. در طی مدت زمان طولانی تا کنون هدفون‌ها با ظاهر متفاوتی وارد بازار شده‌اند اما کاربرد آنها همچنان همان است و تنها تغییرات متعددی در شکل ظاهری و نحوه کارکردشان ایجاد شده است.

  • خرید و فروش هدفون

با متداول شدن هدفون‌ها به خصوص برای شنیدن موسیقی خرید و فروش هدفون در بازار داغ شد. هدفون‌ها انواع متفاوتی دارند که می‌توان به هدفون ‌های سیم‌دار که معمولا همراه موبایل‌ها ارایه می‌شود و همچنین هدفون‌های بلوتوثی اشاره کرد. بعضی هدفون‌ها اصطلاحا تو گوشی خوانده می‌شوند و برخی نمونه‌های بزرگتری هستند که معمولا در اتاق فرمان رادیو و تلویزیون برای شنیدن صدای گوینده و یا بوسیله صدابرداران یا اپراتورها مورد استفاده قرار می‌گیرند. امروزه با روی کار آمدن هدفون‌های بلوتوثی استفاده از این وسیله به مراتب راحت‌تر شده است و دیگر سیم هدفون مزاحمی نیست تا مثل سابق بهم گره بخورد.

شاید نام هدست به گوش‌تان خورده باشد، هدست نوعی هدفون به شمار می‌آید که در واقع یک میکروفون هم دارد و بیشتر برای کارهای ارتباطی مانند مراکز مخابراتی و مشاورین تلفنی استفاده می‌شود اما مدل‌های کوچک آن هم هستند که در مدل‌های مختلف و با رنگ‌های متفاوت برای مصرف شخصی استفاده می‌شوند.

با استفاده از هدفون هنگام صحبت کردن با موبایل در حال پیاده‌روی احتمال دزدیده شدن موبایل‌تان کاهش می‌یابد همچنین هنگام رانندگی واجب است که در صورت لزوم به صحبت کردن با موبایل حتما از هدفون یا هدست استفاده کنید. اما مراقب باشید که استفاده بیش از اندازه و به خصوص با صدای بلند از هدفون می‌تواند به گوش آسیب رساند یا حتی موجب کر شدن گوش کاربر شود. در برخی مدل‌های این وسیله وقتی کاربر صدای هدفون را از میزان خاصی بالاتر ببرد پیامی مبنی بر هشدار به کاربر برای کاهش صدا نمایش داده می‌شود.

برای خرید یک هدفون مناسب می‌توانید با مراجعه به بخش خرید و فروش لوازم جانبی موبایل و تبلت با انبوهی از پیشنهادات خرید و فروش این وسیله در سایت دیوار مواجه شوید و بنا به سلیقه خود مدلی را که می‌خواهید به صرت نو و یا کارکرده از فرد یا فروشگاه‌ها تهیه کنید و یا عکسی از هدفون خود که دیگر نیازی به آن ندارید را بگیرید و در دیوار تبلیغ کنید تا افرادی که به آن نیاز دارند با شما تماس گرفته و آن را از شما خریداری کنند. 

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770424