پایان کار تیم فرنگی کاران ایران با کسب ۴ طلا، یک نقره و ۲ برنز در آسیا

سایت فدراسیون کشتی نوشت:تیم کشتی فرنگی نوجوانان با کسب ۴ مدال طلا، یک نقره و ۲ برنز عنوان قهرمانی رقابت‌های کشتی فرنگی نوجوانان آسیا در ازبکستان را از آن خود کرد.

رقابت های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی آسیا روزهای 20 و 21 اردیبهشت ماه در شهر تاشکند ازبکستان برگزار شد و در پایان تیم ایران با 4 مدال طلای امیررضا ده بزرگی در وزن 45 کیلوگرم، سجاد عباس پور در وزن 48 کیلوگرم، محمد ناقوسی در وزن 80 کیلوگرم و محمد نصرتی در وزن 92 کیلوگرم، یک مدال نقره شاهین بداغی در وزن 60 کیلوگرم ، 2 مدال برنز امیرحسین خوانساری و محمدرضا عبدیان در اوزان 55 و 110 کیلوگرم، سه عنوان پنجمی  ایمان محمدیان در وزن 51، حسین قاسمی در وزن 65 کیلوگرم و مسعود کاوسی در وزن 71 کیلوگرم و کسب 180 امتیاز به عنوان قهرمانی رسید. تیم های قزاقستان،  ازبکستان، هند و ژاپن  نیز به ترتیب با 138، 135، 119 و 109 امتیاز در جایگاه های دوم تا پنجم قرار گرفتند. 

نتایج کشتی گیران کشورمان در این مسابقات به شرح زیر است:

در وزن 45 کیلوگرم امیررضا ده بزرگی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با  نتیجه 9 بر صفر ارسلان بک ذاکیربایف از ترکمنستان را شکست داد وی در دور  بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 5 بر صفر و ضربه فنی اسلام جان عزیزاف از تاجیکستان را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. ده بزرگی در دیدار فینال آخیلخکات کولژیکیت از کشور قرقیزستان را با نتیجه 5 بر 5 از پیش  رو برداشت و  به مدال طلا دست یافت.

در وزن 48 کیلوگرم سجاد عباس پور در دور اول با قرعه استراحت روبرو بود، وی در دور دوم مقابل جیاجون یانگ از چین با نتیجه 8 بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. عباس پور در این مرحله با نتیجه 3 بر 2 از سد ابرار آتابایف از ازبکستان گذشت و به دیدار فینال رسید. وی در دیدار پایانی با شکست 7 بر 4 ایسخار کوربایف از قزاقستان صاحب مدال طلا شد.

در وزن 51 کیلوگرم ایمان محمدی در دور اول با نتیجه 6 بر صفر جونجی تان از چین را مغلوب کرد وی در دور بعد با نتیجه 9 بر صفر از سد فیصل الدوساری از عربستان گذشت اما در مرحله نیمه نهایی مقابل واتارو ساساکی از ژاپن با نتیجه 7 بر 2 شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت. محمدی در دیدار رده بندی مقابل لازیزخان اوزبکوف از ازبکستان با نتیجه 5 بر 3 و ضربه فنی شکست خورد و  پنجم شد.

در وزن 55 کیلوگرم امیرحسین خوانساری در دور نخست مقابل کن ماتسویی از ژاپن با نتیجه 15 بر 6 به پیروزی رسید وی در دور دوم یانگ سئونگ چول از کره جنوبی را با نتیجه 5 بر 4 مغلوب کرد اما در مرحله نیمه نهایی مقابل امیربک سلطان اف از ازبکستان شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت. خوانساری در دیدار رده بندی با نتیجه 4 بر 2 دولت علی شاپیروف از تاجیکستان را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 60 کیلوگرم شاهین بداغی در دور نخست علی جان ژورایف از تاجیکستان را با نتیجه 8 بر صفر از پیش رو برداشت و در دور دوم با نتیجه 6 بر 5 از سد مادیار مولیتاکانوف از قزاقستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. بداغی در این مرحله با نتیجه 8 بر یک کاسئی تاکشیتا از ژاپن را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال مقابل اصیل بک نعمت اف از کشور ازبکستان با نتیجه 11 بر 3 و ضربه فنی مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 65 کیلوگرم حسین قاسمی پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل عبدی عظیم کارابایف از قزاقستان با نتیجه 11 بر 8 شکست خورد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال وی به دیدار رده بندی رفت. قاسمی در این دیدار نیز مقابل  بین ژیو از چین با نتیجه 9 بر صفر شکست خورد و پنجم شد.

 در وزن 71 کیلوگرم مسعود کاوسی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل بیلول واخوبوف از ازبکستان با نتیجه 10 بر یک به پیروزی رسید اما در دیدار نیمه نهایی با نتیجه 10 بر صفر مغلوب جبیب جان زوخوروف از تاجیکستان شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه 8 بر صفر مقابل دیپاک از هند مغلوب و پنجم شد. 

در وزن 80 کیلوگرم محمد ناقوسی پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل بکزاد اخمدوف از ازبکستان با نتیجه 7 بر 5 پیروز شد و در دیدار نیمه نهایی نیز با نتیجه 3 بر یک یرزات یرلانوف از قزاقستان را پشت سرگذاشت و به دیدار فینال راه یافت. ناقوسی در دیدار فینال نیز با نتیجه 6 بر 5  بیومسو چئون از کره جنوبی را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 92 کیلوگرم محمد نصرتی در دور اول مقابل آیبگشازادا کورایف از ترکمنستان با نتیجه 9 بر صفر به برتری دست یافت و در دور دوم نیز با نتیجه 8 بر صفر آرکیت اوروزبکوف از قرقیزستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نصرتی در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه 3 بر یک ابراربک نورمحمداف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال رسید. وی در این دیدار با نتیجه 6 بر صفر کومار نیتش از هند را شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 110 کیلوگرم محمدرضا عبدیان با توجه به حضور 7 کشتی گیر مسابقاتش را به صورت دوره ای برگزار شد وی در گروه خود سونگ جون اون از کره جنوبی و کنجو نوساکی از ژاپن را با نتایج 8 بر 4 و 8 بر صفر شکست داد و به عنوان سرگروهی رسید. عبدیان برای حضور در دیدار فینال و در مرحله نیمه نهایی به مصاف محمدعلی سیداله یف نفر دوم گروه دوم رفت و با نتیجه 11 بر 6 شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در دیدار رده بندی  مقابل رادیون ایسکوژین از قزاقستان با نتیجه 11 بر صفر به برتری رسید و صاحب مدال برنز شد.
در این وزن کشتی گیر کره ای که مقابل نماینده کشورمان شکست خورده بود در دیدار ضربدری (نیمه نهایی) توانست کشتی گیر قزاقستانی (نفر اول گروه دو) را شکست دهد و حریف کشتی گیر ازبکستانی در دیدار فینال شود. 

 

251 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 776127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =