تیم ملی نوجوانان تکواندوی ایران قهرمان جهان شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛  در پایان دوازدهمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان 2018، تیم ملی نوجوانان ایران با 7 طلا و 2 برنز بعد از هشت سال به مقام قهرمانی جهان رسید.

تیم‌ ملی تکواندو نوجوانان پسر ایران در این دوره از رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان در تونس، با ترکیب حسین لطفی، محمد رستم نژاد، امیر ولی‌پور، امیرسینا بختیاری، حامد اصغری، عرفان مرادی، محمد مهدی عمادی، علی اشکوریان، محمدعلی خسروی و نیما مهرعلی به مصاف رقبایش رفت.

تیم پسران ایران در پایان این رقابت‌ها، با کسب 7 مدال طلا (حسین لطفی، امیر ولی‌پور، امیرسینا بختیاری، حامد اصغری، محمدمهدی عمادی، علی اشکوریان و محمدعلی خسروی)، دو برنز (عرفان مرادی و نیما مهرعلی) و 110 امتیاز موفق شد عنوان قهرمانی جهان را بعد از هشت سال مال خود کند.

کره جنوبی و ترکیه هم بعد از ایران، در رده های دوم و سوم ایستادند.

در پایان این رقابت‌ها حامد اصغری ، علی اشکوریان و محمد خانی از تیم پسران و کیمیا همتی، یلدا ولی‌نژاد و مهلا مومن‌زاده از تیم نوجوانان دختر ایران توانستند نام خود را در میان نفراتی که موفق به کسب جواز حضور در بازی‌های المپیک جوانان 2018 آرژانتین شدند، ثبت کنند.

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان هم با انتشار پیامی این قهرمانی را تبریک گفت. 

در این پیام آمده است:« در آستانه بعثت پیامبر کرامت و رحمت، حضرت محمد مصطفی (ص)، خبر قهرمانی مقتدرانه و زودهنگام تیم ملی تکواندو نوجوانان پسر در مسابقات قهرمانی جهان و قدرت نمایی نوجوانان سربلند و شایسته ورزش ایران در کسب شش سهمیه المپیک جوانان موجب شادی و مسرت مردم و جامعه خردمند و بزرگ ورزش شد.

اینجانب این موفقیت ارزشمند را به شما آینده سازان ورزش، مربیان، مسئولان این رشته و به خصوص خانواده‌های شما تبریک گفته و امیدوارم رشته مدال آور تکواندو در عرصه بازی‌های آسیایی - اندونزی، المپیک جوانان در آرژانتین و بازیهای المپیک - توکیو با مدال آوری کام مردم را شیرین کند.»

 

254 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 769452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =