مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز از آمادگی سازمان آتش نشانی در برابر حوادث احتمالی ناشی از بارندگی، خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، با آغاز بارندگی در طی ساعات اخیر در سطح شهر تبریز، آتش پاد داود طالب نژاد ، مدیر عامل سازمان آتش نشانی تبریز، ضمن اعلام آمادگی آتش نشانان جهت امداد رسانی و احتمال گرفتار شدن شهروندان در سیلاب، آبگرفتگی معابر و تصادفات رانندگی و سایر موارد مشابه گفت: ۲۰ ایستگاه سازمان آتش نشانی با موتور پمپ های ویژه تخلیه آب در جهت ارایه خدمات هستند.
وی با تاکید بر اینکه لازم است شهروندان جهت پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار موارد ایمنی را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: شهروندان عزیز از کنار جوی های عریض حرکت نکنند، چون ممکن است به دلایلی به داخل جوی سقوط و منجر به حوادث ناگوار شود.
وی با یادآوری اینکه با احتیاط از عرض خیابان عبور کرده و در صورت امکان از پل عابر هوایی استفاده کنید، گفت: لطفا مراقب کودکان باشید که تنها در خیابان و مکان هایی که دارای کانال های آب و فاظلاب رو باز هستند، حرکت نکنند.
آتش پاد داود طالب نژاد ادامه داد: به یاد داشته باشید مکان هایی که حفاری شده اند، ممکن است در اثر خیس شدن لبه های محل حفاری، دچار لغزندگی شده و شما به داخل سقوط کنید.
وی همچنین از شهروندان درخواست کرد؛ برای پیشگیری از بروز تصادفات، اصول ايمني را هنگام رانندگي در اين شرايط آب و هوايي رعايت کرده و موارد اساسی را به یاد داشته باشید: ابتداي شروع بارندگي به دليل به وجود آمدن گل و لاي ناشي از شستشوي سطح آسفالت و مخلوط شدن گرد و غبار لاستيكها و ريزش از زير خودروها موجب لغزندگی جاده شده و در اين حالت وسيله از كنترل راننده خارج و موجب حادثه مي شود.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی تبریز تاکید کرد: از عوامل موثر در بروز حوادث و در هنگام بارندگي محدود شدن ديد راننده مي باشد و براي پیشگیری از وقوع حادثه:
1- برف پاکن و شيشه شور خود را از جهت سالم بودن بررسی کنید.
2- در هنگام شب از نور پايين استفاده كنيد؛ زيرا پرتوهاي نور بالا به ميدان ديد راننده در زير باران کمک نمي کند.
3- پيش از اينکه با مشکل مواجه شويد با سرعت مطمئن حرکت کنید.
4- از ترمز زدن ناگهانی بپرهیزید.
5- فاصله خود را از خودرو جلويي را افزايش دهيد.
6-در صورت بروز هر گونه حادثه تصادفات رانندگی ، گرفتار شدگان در آبگرفتگی ها و... با شماره 125 تماس حاصل فرمائید.
وي در پايان اظهار اميدواري كرد که با رعايت اصول و مقررات ایمنی، از سوي رانندگان شاهد حوادث کمی در این ايام باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 766103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =