مراقب طبیعت باشیم / جوانان در امر ازدواج با مشورت و تفکر پیش بروند

امام جمعه تبریز در ادامه به اهمیت محیط زیست اشاره کرد و گفت: با نریختن زباله، آتش نزدن پوشش گیاهی و خودداری از تخریب محیط زیست مراقب طبیعت باشیم.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های امروز نمازجمعه تبریز گفت: فصل تابستان و ایام سفر و گردش در پیش است و باید از طبیعت مراقب بود، نباید زباله ها را بدون توجه رها کرد، آتش زدن طبیعت و پوشش گیاهی و جنگلی درست نیست و این آتش روشن کردن هم خسارت دارد.
وی با تشکر از مردم و مسئولان استان و تبریز و نیروهای امدادی و امنیتی و انتظامی و گردشگری که در ایام عید پذیرای مسافران عزیز بودند، گفت: گردشگران امسال با استقبال بالایی از مراکز فرهنگی تاریخی و... بازدید کردند و طبق آمارها میزان سفرهای نوروزی نسبت به سالهای قبل رشد خوبی داشته است.
زوجین پیش از ازدواج همدیگر را بشناسند
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه خداوند به تربیت فرزند تاکید می کند، به اهمیت خانواده اشاره کرد و افزود: شرایط انسانی و اسلامی در انتخاب همسر ایجاب می کند قبل از ازدواج زمینه دیدار دختر و پسر فراهم شود تا همدیگر را بشناسند.
وی ادامه داد: وقتی شناختند و پسند شد و مایل به ازدواج شدند نیت ازدواج را برای خداوند متعال و انجام فرضیه الهی قرار دهند.
حجت الاسلام آل هاشم تاکید کرد: جوانان در امر انتخاب همسر عجله نکنند بلکه با مشورت و تفکر پیش بروند، عجله در انتخاب همسر جایز نیست بلکه انتخاب همسر باید با دقت و وقت گذاشتن و مشورت باشد و انسان شناخت لازم را از شریک آینده اش داشته باشد.
وی اضافه کرد: علاوه بر آن شناخت کافی از خانواده لازم است، وگرنه خدای نکرده خسارتی به طرفین وارد نشود.
امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: اگر تحقیق و بررسی نشود ضربه روحی روانی در پی می آید.
وی در ادامه به مقوله حجاب اشاره کرد و افزود: اگر به مساله شرعی دقت نمی‌کنند لااقل غیرتشان کجا رفته، امروز آرایش می‌کنند برای دیگران و این درست نیست.
حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم تصریح کرد: شایسته است خانم نرم خو، بساز باشد، سخت گیر نباشد، آرامش داشته باشد، وقتی آقا عصبانی شد آرایش نکند و در غیاب شوهر حیثیت او را حفظ کند.
امام جمعه تبریز، با اشاره به درپیش بودن ۲۵ رجب و شهادت حضرت امام موسی بن جعفر را تسلیت گفت و ادامه داد: امام هفتم پس از شهادت امام جعفر صادق در ۲۰ سالگی به امامت رسید و ۳۵ سال امامت شیعه را بر عهده داشت، رفتار ایشان در برابر دشمنان صبورانه و اخلاقی بود و به‌دلیل کنترل خشم در برابر دشمنان لقب کاظم گرفت.
وی ادامه داد: فعالیتهای علمی ایشان در جهت گسترش اسلام و تشیع علوی تاثیرگذار بود و شاگردان بسیاری تربیت کرد، بزرگانی تربیت کردند که ذخیره فقه شیعی نام گرفته اند.
حجت الاسلام آل هاشم یادآور شد: پس از ۳۵ سال امامت، هارون الرشید ایشان را تحمل نکرد و دستور قتل امام را صادر و در ۲۵ رجب ۱۸۳ قمری در بغداد به شهید و در کاظمین دفن شدند.
قطع رابطه با امریکا

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، گفت: در پی تسخیر لانه جاسوسی و حمایت حضرت امام (ره) امریکا ۲۰ فروردین عملیات حمله به طبس را انجام داد که با عنایت خدا بر اثر طوفان عملیات با شکست سختی مواجه شد.
وی یادآور شد: حضرت امام خمینی (ره) می‌فرمایند "ملت شریف ایران خبر قطع رابطه با امریکا را دریافت کردم. اگر کارتر در عمر خود یک کار خیر انجام داد همین کار بود چراکه ملت روی پای خود خواهند ایستاد".
امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به روز ملی فناوری هسته ای گفت: با همت مردم و تلاش دانشمندان ایران اسلامی شعار ما می‌توانیم عملی شد و کاربردهای صلح آمیز اتمی: برق، پزشکی و بهداشتی، دامپزشکی و دامپروری، منابع آب، صنایع غذایی و کشاورزی، صنعت، شناسایی مینهای ضد نفر، تحقق یافت.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 767589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =