انتقاد معاون وزیر ورزش و جوانان از بی‌توجهی مدیران دستگاه‌های اجرایی به جوانان

معاون امور ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان آذربایجان غربی از بی توجهی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی به موضوع و مشکلات جوانان انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، بیست و ششمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان با حضور معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، شهریاری استاندار آذربایجان غربی، مدیران کل وزارتی و مدیران کل برخی دستگاه های اجرایی استان برگزار شد،

ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان غربی

در ابتدای جلسه، شهریاری استاندار آذربایجان غربی با گلایه از غیبت مدیران کل دعوت شده دستگاه‌های اجرایی، معاونین و کارشناسان حاضر این دستگاه‌ها را از جلسه اخراج کرد.

تاکید بر توجه ویژه مدیران کل باید به موضوع جوانان

محمدمهدی تندگویان گفت: آسیب های حوزه جوان امروز به پشت در خانه های ما رسیده است،بطوریکه از یک طلاق به ازای هر ۱۰۰ مورد ازدواج اکنون شاهد افزایش میزان طلاق به حدود ۲۷ طلاق به ازای یکصد ازدواج رسیده و در این خصوص مدیران تمام دستگاه‌های اجرایی برای حل این مشکل باید اهتمام جدی ورزیده و خود نیز درگیر موضوع حل این آسیب اجتماعی شوند ضمن اینکه امروزه موضوع طلاق در جامعه همه‌گیر شده و زندگی مردم و حتی مدیران درگیر این موضوع شده است.

تندگویان سپس از آذربایجان غربی به عنوان یک استان خوب در بحث تشکل های مردم نهاد و استانی جوان نام برد و گفت: رویکرد ثبت تشکل ها در این استان خوب و قابل تقدیر بوده و به لحاظ کمی و کیفی اوضاع مناسبی دارد. اما این آمار، کشور را نجات نمی دهد و باید کار با کیفیت ارائه کنیم تا علاوه بر ایجاد اشتغال باری از روی دوش مردم و مشکلات کشور برداشته شود. مشکل اصلی جوانان ما امروز اشتغال است و تا اشتغال نباشد موضوعات دیگر این حوزه مثل مسکن و ازدواج حل نمی شود.

وی همچنین اظهار کرد: ۲۶ جمعیت استان آذربایجان‌غربی جوان است و نشان می‌دهد این استان، استانی جوان در کشور است لذا توجه مدیران استان به بخش جوان بااهمیت تر می‌شود.

تندگویان در ادامه گفت: طی شش ماهه نخست امسال ۲۶هزار و ۱۹۲ مورد وام ازدواج در آذربایجان غربی پرداخت شده است و هیچ کس را در صف وام ازدواج نداریم ضمن اینکه همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در سراسر کشور پرداخت کرده ایم.

تندگویان همچنین گفت: بزودی برنامه احداث بازارچه کشوری حوزه جوانان را راه اندازی خواهیم کرد تا بتوان از طرق مختلف جون اپلیکیشن ها به بهبود شرایط اشتغال جوانان کمک کنیم.

انتقاد از بی توجهی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی به جوانان

محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی در بیست‌وششمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با اشاره به اینکه بی‌کاری مهم‌ترین مشکل کنونی کشور است گفت: بحث تحریم و مشکلات مدیریتی باعث وضعیتی است که اکنون برکشور حاکم است و آذربایجان‌غربی هم از آن مستثنی نیست.

شهریاری

وی افزود: ۱۰ سال درگیری داخلی بعد از جنگ و به هم خوردن ترکیب جمعیتی این استان و همچنین دامن زدن به بحث قومیتی و مذهبی آذربایجان غربی را دچار فقر و بی‌کاری بیشتری نسبت به دیگر نقاط کشور کرده است.

وی ادامه داد: برخلاف آنچه آمارهایی درمورد استفاده از جوانان در پست‌های مدیریتی و ۱۲ درصد بودن بی‌کاری منتشر می‌شود، رقم بیکاری و جوان تر شدن پست های مدیریتی واقعیت ندارد با این حال دنبال مشارکت جوانان و بانوان در پست های مدیریتی هستیم که البته برخی با دامن زدن بر شایعات و انتشار مطالب خلاف واقع مانع از این اتفاق می‌شوند ضمن اینکه مصوبه شورای عالی کشور مانع انتخاب مدیر جوان در سمت مدیریتی می‌شود.
وی در خاتمه گفت: نباید در اعلام آمار و بهره گیری از جوانان در سمت‌ها سوار بر موج گرایی شد و تلاش کنیم واقعیت را بیان کنیم.

آخرین وضعیت سمن‌ها

سکینه سیف جمالی سرپرست دفتر نظارت و برنامه ریزی امور جوانان در این نشست گفت: طی ۶ماهه نخست سال جاری ۳۳۴هزار و ۸۴۹ مورد ازدواج و ۸۷هزار و ۱۶۶ مورد طلاق در کشور رخ داده که این آمار در آذربایجان‌غربی ۱۴هزار و ۵۶۳ ازدواج و ۳هزار و ۱۲۹ طلاق بوده و از این حیث رتبه هفتم در موضوع ازدواج و رتبه نهم در موضوع طلاق را دارد ضمن اینکه بازای هر ۲۱ ازدواج یک طلاق در این استان رخ می دهد که این آمار در کشور یک طلاق به ازای ۲۹ ازدواج است.

آل اسحاق مدیر کل طرح های ملی و فراگیر هم گفت: از ۱.۹میلیارد تومان اعتبار مصوب از طریق صندوق کارآفرینی امید، ۱.۷ میلیارد تومان اعتبار تسهیلات برای آذربایجان‌غربی تصویب شده که تاکنون ۴۶۵ میلیون تومان در ازای ۷ فقره درخواست، پرداخت شده و تا پایان امسال همه اعتبار پیش‌بینی شده پرداخت خواهد شد ضمن اینکه یک میلیارد تومان نیز از طریق بانک رسالت پرداخت شده است.

امید محدث مدیر کل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان هم اظهار کرد: امسال ۲ جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در این استان برگزار شده که باید از حضور مدیران کل برخی دستگاه‌ها بابت حضور در هر ۲ جلسه تشکر و قدردانی کنیم ولی برخی دستگاه‌ها اعتنایی به حضور در جلسات نداشته و شرکت نکرده اند.

در این نشست همچنین امید محدث مدیر کل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان، امیرحسین آل اسحاق مدیر کل طرح های ملی و فراگیر، سکینه سیف جمالی سرپرست دفتر نظارت و برنامه ریزی امور جوانان و سجاد سالک مدیر کل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان به ارائه آمار و گزارش های استان در حوزه جوانان پرداختند و مطالبات سمن‌ها و جوانان را بررسی کردند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =