صدای زنجان نوشت؛ فرماندار شهرستان زنجان گفت: هیچ شرکتی حق ندارد پساب خود را به طبیعت سرریز کند این اقدام راشاکاسپین نیز باید هر چه سریع‌تر قطع شود. اینکه ما مدام کارگروه تشکیل دهیم و نظر و ایده دهیم و نتیجه عملی نداشته باشد صحیح نیست و دور باطل است.

وی با اشاره به چرخه‌ای که در زمینه پساب‌های خروجی از کارخانه‌ها وجود دارد و ضرورت رعایت استانداردها در این بحث، افزود: برای رفع مشکلی که در بحث شرکت راشا‌کاسپین مطرح می‌شود، می‌بایست کمیته‌ای متشکل از اداره‌کل محیط زیست استان به‌عنوان ناظر، شرکت شهرک‌های صنعتی به‌عنوان متولی راشا‌کاسپین و آب منطقه‌ای استان به‌عنوان متولی آب، تشکیل شود و در جلسه‌ای با حضور دادستان تصمیمات نهایی گرفته و به آن پایان داد، اگر آب خروجی از راشا‌کاسپین قابل استفاده برای بخش کشاورزی است، آب منطقه‌ای اعلام کند و جهاد کشاورزی نیز نظرات و طرح‌های خود برای استفاده از آن ارائه دهد ولی اگر این پساب قابل استفاده در کشاورزی نبوده و در شهرک صنعتی روی موارد استفاده دارد باید مجدداٌ معین شود، آن چیزی که مسلم است اینکه این آب نباید در طبیعت رها شود.

وی با بیان اینکه حوزه سلامت جای کوتاه آمدن نیست، گفت: بحث سلامت مردم نیاز به تلاش بیش‌تری دارد و همه دستگاه‌ها باید در این حوزه کار دوچندانی داشته باشند چرا که این مبحث با جان مردم سروکار دارد.

فرماندار زنجان در جمع‌بندی جلسه نیز با بیان اینکه کارگروه باید آسیب‌شناسی دقیق در رابطه با موارد مطرح شده داشته باشد، اضافه کرد: هر کدام از دستگاه‌ها وظایف خود را به درستی انجام دهند و با الویت‌بندی در طرح‌ها، نتیجه مطلوب‌تری دریافت نمایند، در این صورت است که خروجی این جلسات نیز بهتر می‌شود.

عسگری با اشاره به اینکه کارگروه سلامت و امنیت غذایی باید برای سلامتی مردم با جدیت ورود پیدا کند، اظهار کرد: بحث سلامت مردم تعارف بردار نیست و باید در این کارگروه مسائل اثر‌گذار و اصلی را مورد بررسی قرار داد، در حال حاضر نیز نیاز به تشکیل چند کمیته وجود دارد که در آن دستگاه‌های متولی برنامه ارائه دهند و با در دست داشتن مطالعاتی دقیق از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنند.

این مقام مسئول با اشاره به مناسبت‌های کشوری در حوزه سلامت، خاطرنشان کرد: برخی از مباحث در حوزه سلامت کشوری است که به صورت روتین و با تقویمی خاص به این مباحث پرداخته می‌شود، اما بخش اعظم این جلسات را باید به بحث‌هایی که از دل کمیته‌ها بیرون می‌آید اختصاص داد، باید تمام اعضا این نکته را در نظر داشته باشند که مردم در حوزه سلامت با دقت مسائل را پیگیری می‌کنند و به دستگاه‌های متولی این امر اعتماد دارند، مسلماً اگر پیام‌ها در این حوزه به درستی انتقال داده شوند و سیاست‌گذاری‌ها درست انجام گیرد مردم نیز همراهی خواهند کرد، همچنین اگر در این مباحث نیاز به برخورد باشد، قطعاً برخورد می‌شود.

فرماندار با تاٌکید بر اینکه بخش سلامت باید تخصصی باشد، افزود: باید اجازه داد کمیته‌‌های تشکیل شده با صاحب‌نظر حوزه سلامت اداره شده و تصمیم‌ساز باشد، چرا که ورود غیر تخصصی به این حوزه آسیب‌زا خواهد بود.

عسگری با بیان اینکه در حوزه سلامت نباید به دنبال درآمدزایی بود، ادامه داد: نباید در حوزه سلامت با رویکرد درآمدزایی وارد شد چرا که این رویکرد، رویکرد خطرناکی است، هزینه تراشی در این حوزه برای مردم قطعاً بازدارنده خواهد بود، باید به این باور رسید که در این حوزه اصل سلامت مردم است.

وی آموزش به مردم و ارائه هشدار‌های لازم به آن‌ها در حوزه سلامت را کارساز‌تر از سایر روش‌ها دانست و گفت: باید کارکنان حوزه بهداشت را کمک کرد و سیاست‌های این حوزه به نحو احسن رعایت شود و شرایط بهداشت عمومی مردم مورد بررسی قرار گیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 755092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =