مقامات عربستان سعودی از اینکه قرارداد اوپک سبب کاهش عرضه بیش از حد نفت به بازار جهانی شده،شادمان هستند؛آنها به همان اندازه هم خوشبین هستند که حتی با وجود رشد سریع نفت شیل آمریکا،درآمدهای خود را در بازار نفت از دست نخواهند داد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از اویل پرایس، پیام کلی مقامات عربستان سعودی این است: ما همه چیز را اداره می کنیم.اما پشت این صحنه ها  و گزارش ها،همه چیز متفاوت است. مقامات قبلی و فعلی آمریکا،تجربه های متفاوتی از عربستان سعودی دارند.

در مصاحبه ای که مجله تایم اخیر با محمدبن سلمان ولیعهد عربستان سعودی انجام داده،او پیش بینی آینده روشنی را از بازار نفت و افزایش تقاضا مطرح کرده است. این در حالی است که مقامات ایالات متحده از آینده این صنعت ابراز نگرانی می کنند.

در واقع،این مقامات معقتدند که عربستان سعودی بیش از اندازه وابسته به درآمد نفت است و این امر می تواند خاورمیانه را برای تولید نفت بیشتر، دچار تشنج کند. اگر قیمت نفت کاهش یابد،عربستان سعودی برای اصلاحات اقتصادی که در دستور کار قرارداده،دچار مشکل خواهد شد.موضوعی که خطر ورشکستگی را پیش روی این کشور قرار خواهد داد.

یک مقام آمریکایی در این باره می گوید، اگر این اتفاق بیفتد هرج و مرج در این کشور اتفاق خواهد افتاد.

البته ممکن است که مقامات عربستان سعودی با این تهدید برنامه های بلندپروازانه اقتصادی خود را به تعویق بیندازند.اما به هر حال وقتی همه طیف ها با هم هم عقیده می شوند،این تهدید واقعی تر می شود.

بعضی از مقامات ایالات متحده معتقدند که همه راهها برای انجان این اصلاحات  همواره است.با این حال برخی ها هم معتقدند که این اصلاحات موقعیت ولیعهد عربستان را تضعیف خواهد کرد.

در هر صورت،نگرانی درباره آنچه برای عربستان سعودی در آینده رخ خواهد داد،وجود دارد.نگرانی که به گفته مدیرشورای روابط خارجی،شورای انرژی و برنامه تغییرات آب و هوایی  می تواند نتیجه نگران کننده ای داشته باشد. 

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 767858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =