۰ نفر
۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۵

مهر نوشت: یک مقام امنیتی برجسته امارات با سفر به دمشق خواهان از سرگیری روابط دوجانبه میان دو کشور به دور از چشم ریاض شد.

 روزنامه الاخبار گزارش داد که «علی محمد بن حماد الشامسی» معاون رئیس شورای عالی امنیت ملی امارات در ماه ژوئیه گذشته به دمشق سفر کرده و در جریان این سفر با یکی از افسران بلند پایه سوری که گفته می شود «دیب زیتون» رئیس یکی از بخشهای سازمان اطلاعات عمومی این کشور بوده دیدار کرده است.

 

حاکمان امارات

 

بر اساس این گزارش شورای عالی امنیت ملی امارات بالاترین پست امنیتی در این کشور محسوب می شود. الشامسی در جریان این سفر و دیدار با مقام سوری در خصوص مسائل امنیتی و از سرگیری روابط دو کشور که از سوی امارات از زمان آغاز بحران سوریه قطع شده است رایزنی کرد.

طرف اماراتی از تمایل کشورش برای از سرگیری این روابط به دور از برانگیختن خشم ریاض خبر داد به طوری که حتی مسأله استفاده از سفیر امارات در بیروت برای پیگیری مسائل سفارتخانه امارات در دمشق مطرح شد.

پیشتر نیز دیگر مقامات کشورهایی که روابط خود را با سوریه قطع کرده اند به صورت محرمانه به دمشق سفر کرده و خواهان از سرگیری روابط دوجانبه شده بودند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    0 0
    اقدام ظاهری امارات در خصوص برقراری یک ارتباط اولیه با سوریه را باید یک اقدام صوری توسط و مقدمه یک طرح نفوذ به سوریه برای ایجاد شکاف میان سوریه و ایران دید. سیاستهای امارات بر علیه ایران خصمانه و مضر هستند. برای خنثی سازی و تضعیف طرحها و اقدامات امارات لازم است برنامه های موثری تدوین و پیاده سازی شوند. یکی از اهرم های اصلی جهت کاهش و خنثی سازی خطر امارات، ایجاد ناامنی در امارات،فرار سرمایه های خارجی از امارات و ایجاد عواقب اقتصادی کمر شکن برای امارات است.