نخستین قسمت از سری جدید برنامه «فرمول یک» به تهیه‌کنندگی و اجرای علی ضیا میزبان کمیل نظافتی طلبه جوانی بود که با لباس رزم در برنامه حضور پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدعلی ضیا مجری تلویزیون در نخستین قسمت از سری جدید برنامه «فرمول یک» میزبان کمیل نظافتی بود. طلبه‌ای که کلیه خود را به یک کودک هشت ساله اهدا کرد و از آنجایی که خانواده شخص پذیرنده وضعیت مالی خوبی نداشتند، ماشین خود را هم برای تأمین هزینه عمل پیوند فروخت.

او در سری قبلی برنامه نیز با رای مخاطبان به عنوان روحانی برتر انتخاب شد و خاطره‌ای درباره تلاشی که برای نجات جان یک جوان محکوم به اعدام کرده بود تعریف کرد که در آن از کمک 80 میلیون تومانی محسن چاوشی نیز نام برد.

نظافتی که با لباسی شبیه پوشش رزمندگان جنگ به برنامه آمده بود، در پاسخ به ضیاء درباره دلیل این پوشش توضیح داد: «امروز متفاوت به سر برنامه آمدم چون احساس می‌کنم باید یک دفاع جانانه دیگری داشته باشیم. ما هشت سال دفاع مقدس داشتیم و من که از بچگی بسیجی بودم حالا احساس می‌کنم اوضاع به گونه‌ای است که باید لباس رزم به تن کنیم و از کشور دفاع کنیم. من بی‌علت این لباس را نپوشیدم و تا حق مردم را نگیرم ساکت نمی‌نشینم.»

این طلبه ادامه داد: «وقتی دیدم مردم خرمشهر از نظر آب در مضیقه قرار گرفته اند منتظر ماندم تا ببینم آیا کسی از جمله سلبریتی‌ها برای کمک می‌رود یا خیر. اما دیدم خبری نشد. سرانجام پستی در صفحه‌ام گذاشتم و گفتم قرار است به خرمشهر بروم. بعضی از مخاطبانم گفتند نرو و جانت به خطر می‌افتد. اما من گفتم به هر حال باید کنار مردم باشم و جانم اهمیتی ندارد.»

ماجرای کمک مستر تیستر به مردم خرمشهر

نظافتی تصریح کرد: «وقتی به آنجا رفتم و شرایط را از نزدیک دیدم، متوجه وضعیت اسفناکی شدم که حاکم بود. من به یکی از افراد معروف فضای مجازی آقای سپیدنام که به عنوان مسترتیستر معروف است زنگ زدم و از او کمک خواستم. ظاهر ما دو نفر اصلا به هم ربطی ندارد اما او استقبال کرد و با 100 میلیون از تهران آمد و من هم از طریق فالورهایم 60 میلیون تهیه کردم. پنج کامیون آب به خرمشهر برده و مقطعی مشکلات حل شد. حاج آقا بی‌آزار تهرانی هم 120 میلیون پول آوردند که از او خواستیم روستاها را شناسایی کند.»

این طلبه جوان یادآور شد: «به مرور مشکل آب شهر حل شد اما وضعیت روستاها اسفناک بود. به هیچ عنوان آب نداشتند. من به یک روستایی رفتم و دیدم مرد 50، 60 ساله گریه می‌کند او گفت امروز دو تا گاوی که تمام سرمایه من بود از بین رفت و خاکش کردم. خیلی از گاوها بینایی‌شان را از دست داده اند و مجبور شده ایم ذبحشان کنیم. تمام سبزی هایمان خشک شده و معیشتمان در خطر است.»

برنامه فرمول یک با حضور کمیل نظافتی و یوسف کرمی

نظافتی در سخنان تندی گفت: «واقعا نمی‌دانم مسئولان نظاممان دارند چکار می‌کنند؟ واقعا نمی‌شود گلایه نکرد. من در صفحه‌ام می‌نویسم آقای وزیر تو را به دین و شرفت با من بیا و وضعیت را ببین. آخر چطور می‌گویی مشکل حل شده؟ جلوی دوربین می‌گویند هیچ مشکلی در مملکت ما نیست! در این شرایط چرا نباید من طلبه لباس رزم بپوشم؟»

او در پاسخ به این سوال ضیاء که آیا اگر دولت اصولگرا حاکم بود هم اینگونه نقد می کرد، ادامه داد: «من نه اصولگرا هستم نه اصلاح طلب. تا دلتان بخواهد هم رفیق اصولگرا و اصلاح طلب دارم معیار من انقلابی بودن است و درد مردم باید درد من باشد. هر وقت هم از این مرحله فاصله گرفتم بدانید دنیازده شده ام.»

انتقاد طلبه جوان از لغو کنسرتها و کشتن سگ ها

این طلبه در پاسخ به اینکه اگر قدرتی داشت چه می کرد، افزود: «اگر بتوانم کاری انجام دهم اولین کار اشتغال زایی می‌کنم. باید برای آرامش مردم هم کارهایی کرد. من با فلسفه اینکه آیا کنسرت برگزار شود یا نشود کاری ندارم اما وقتی مجوزی داده شد چرا آن را لغو می کنند؟ چرا بعد از 45 دقیقه اجرا، کار را تعطیل می کنند؟ اگر اشتباه بود چرا مجوز داده بودید؟ اگر مجوز داده اید چرا آن را کنسل می کنید؟ راحت ترین کار این است که کنسرت را لغو کنیم، سگ ها را با اسلحه شکاری بکشیم و اگر دلاری گم شد فقط بگوییم ان شاءالله پیدا می شود! یک یاالله بگویید دیگر!»

241243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 43
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
    اين حركات نمايشي ديگه جواب نميده .مردم كلان نگر شدهاند .يكنفر شير كني بفرستي جلو قديمي شده
    • بی نام IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
      211 8
      کلان نگر؟ مردم ایران؟ بدبینی مردم نسبت به همه مسئولان رو قبول دارم ولی کلان نگری و پختگی رو نه.
    • بی نام A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
      بالاخره هدفش هر چی بوده جون یه انسان رو نجات داده اونا که میگن تظاهره امیدوارم روزی که خودشون و یا عزیزشون در صف اهدای عضوه یاد این آدم بیفتن و آرزو کنن ولو یه نفر از روی ریا بیاد به عزیزشون عضو اهدا کنه دنیا خیلی کوچیکه و گردش روزگار ودست طبیعت قدرتمند خیال نکن اینجا میای یه نظر میزاری و میری و تمام
    • بی نام A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
      50 4
      مطمئنم همین شخصی که این کامنت رو نوشته تو صف انتخابات از کول بقیه بالا میره تا زودتر رای بده . قهرمانهای مجازی برید خوش باشید.
    • نوری IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
      33 28
      با سلام: پاسخ به 13:55 اگه نیت خیره بی سرو صدا هم میشه انجام داد.
    • بی نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
      36 16
      آخه رفتن زیر تیغ و جراحی شدن نمایشی هم میشه؟
    • بی نام A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
      7 6
      خدا خیرش بده
    • بی نام A1 ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
      0 0
      ایشان اگه می خواسته کار خیر و انسانی کنی چرا رسانه ای کرده و انقدر با تبلیغ و در بوق و کرنا کرده ؟
  • ایرانی A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
    یک سیاه بازی کامل وشسته ورفته.یعنی مثلا" ماهم طرف مردم هستیم...
    • امیر A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
      تنها نقطه امید من در این شرایط اینه که می بینم مردم اینقد آگاه شده اند که دیگه با این جور بازیا سرشون کلاه نمیره...دمتون گرم
    • بی نام A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
      فکرکن واسه سیاه بازی بری کلیه اهدا کنی یا تو گرمای خرمشهر به مردم کمک کنی انگار طرف داره واسه ریاست جمهوری تلاش میکنه
    • بی نام IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
      آنقدر دورویی از صغیر و کبیر در این مملکت رواج دارد که تشخیص راست و دروغ آن کار بسیار مشکلی است. از دوستان خواهش می کنم صفحه اینستاگرام آقای کمیل نظارتی و فعالیتهای ایشان را مانیتور کنند تا مثل من به این باور برسند که مثل اینکه ایشان واقعا متفاوت عمل می کنند و دغدغه مردم را دارند.
  • بی نام IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
    229 5
    در این مملکت مسئولین کاری کردن و بی اعتمادی را دربین مردم رواج دادن که مردم دارن اعتقاد خودشون رو از دست میدن چه برسه به یکنفر اعتماد پیدا کنند //نمونه اش آقایان مسئول که اکثر بچه هاشون تو امریکا دارند عشق و حال میکنن اما اینور میگن امریکا هیچ غلطی نمیکنه اقتصاد ما مشکلی نداره خوب مردک اگه نگرانی نداری چرا بچه های تو باید خارج زندگی کنند
    • بی نام A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
      5 104
      اگر دقت کنین می بینید که اکثر این بچه ها بزرگ هستن و مسئول نمیتونه جلوی رفتنش رو بگیره بعد هم آدم هرکاری واسه بچه اش میکنه حالا فقیر یا پولدار نمیشه از کسی ایراد گرفت چرا بچه ات اینجا نیست و اونجاست اعتقاد پدرها و پسرها شبیه هم نیست
    • نوری IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
      40 2
      با سلام: پاسخ به 12:20 ادمی که خودشو به خواب زده نمیشه بیدارش کرد. رفتن به همچین کشورهایی پشتوانه مالی بالا می خواد. چه کسی این بچه ها رو پشتیبانی مالی کرده.؟؟
  • بی نام A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
    دوران نمایش و تظاهر به سر رسیده
    • بی نام RO ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
      37 35
      میشه حضرتعالی هم برای تظاهر یه بند انگشتتون رو هدیه کنید ؟
    • بی نام A1 ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
      8 5
      آره تو راس میگی..بنده خدا کار خیر کردهکاری ب نیتش هم ندارم ک هر چی بوده اصل کارش درست بودهحالا تو بیا و هی نق بزن.کلن شما جماعت فقط بلدید نق بزنید.سر هر چی باید غر بزنید.
  • توکلی IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
    پوپولیسم
    • بی نام A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
      32 11
      البته که کاراش پوپولیستیه و برا رئیس جمبور شدن یه کلیه‌شو بهمراه ماشینش داده رفته. همه آدما رو با عقل و منطق ناقص خودمون قضاوت میکنیم.
  • بی نام IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
    خیلی مردی طلبه جوان این همه فداکاری فقط از یک مرد بر می آد
    • بی نام IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
      39 13
      برو یک آمار بگیر ببین چه تعداد کلیه اهدا کردن و میکنن .حالا جوری کردن تو بوق که انگار فقط این یکنفر کلیه اهدا کرده .نکته بعد اگر کسی کاری رو برای رضای خدا انجام میده که نباید جار بزنه .همون خدا به وقتش جزای خیر وپاداشش رو میده . در ضمن اهدا کلیه نیاز به مرد بودن هم نداره کما اینکه تعداد زیادی از اهدا کنندگان خانم هستن
  • بی نام IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
    تازه کاری رو کرد که خیلی ها دارن انجام میدن . رسانه ای کردن نداره که .
    • امین A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
      8 23
      تا برخی های دیگه که وظیفه اصلی شون این کارهاست بیدار شن خوشگل بابا
    • امین A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
      21 29
      میشه چند نفر دیگه از همون ها رو نام ببری حاج آقا بیچاره چقدر انصاف داشت که همون افرادی با اختلاف عمیق فکری دارند رو هم اسم برد درود بر انصاف و وجدان حاج آقا
  • بی نام A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
    لعنت خدا بر غربزده های نوکر بی مزد شیطان بزرگ
  • باربد A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
    28 40
    اگه واقعا به مبارزه با فقر و فساد اعتقاد داری چرا وقتی 8سال احمدی نژاد و دار ودسته اش مملکت رو به باد میدادن پیداتون نشد؟ الان که روحانی رییس جمهوره شیرشدین ؟ درودبر اصلاحات درود بر روحانی
    • بی نام A1 ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
      22 1
      باربد جون ترمز کن اینجوری با سر میری توی جوب. من از منتقدین و مخالفین جدی محمود بودم اما میبینم که حتی محمودم نتونست طفلکی دلار بی پدر و مادر رو از ده هزار تومن رد کنه اما حسن آقا تونست. مطمئناً نفر بعدی وظیفه داره از ۲۰ هزار تومن عبورش بده. اینو بدون که هیچوقت هیچ بدی نرفته که یه خوب جاش بیاد.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
    28 68
    مرد شریف خدا قوت
  • بی نام IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
    26 26
    کار خوب کار خوبه... ما که از نیت انسانها با خبر نیستیم، عملکرد الانش رو میبینیم که جای تقدیر و تشکر داره...
  • بی نام IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
    19 34
    درود بر تو
  • بی نام A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
    11 29
    من این آقا رو میشناسم انسان شریفیه
  • پیروز IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
    40 8
    اهدا کننده های کلیه زیاد هستند ولی وقتی تلویزیون فقط یکی را میخواد بولد کنه یعنی هدف چیز دیگه ای هست امیدوارم مخاطبان گول این بازی های رسانه ای را بیش از این نخورند
    • حقیقت گو A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
      13 25
      تا حالا اهدا کنندگان زیادی در برنامه های تلویزیونی شرکت کرده اند وقتی شما روی یک نفر خاص حساسیت نشون میدی، نشون میده مشکل جای دیگه ای هست
  • بی نام A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
    6 9
    درود به شرفت مرد کلیه اش رو اهدا کرده ,ماشینش رو برا هزینه عمل فروخته ,رفته به مردم خرمشهر برای تامین آب تا جایی که میتونسته کمک کرده . شمایی که میگی سیاه بازیه و....کلیه نمی خواد بدی بیا ماشینتو بفروش به یه مستحقی که خودت می شناسی اهدا کن یا
  • بی نام RO ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
    11 22
    انسان های خوب هنوز هم هستن.
  • بی نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
    9 18
    دمش گرم
  • شهلا A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
    34 10
    این نمایشها واقعا از مد افتاده چرا با کسانی حرف نمی زنید که از سر بدبختی اعضا بدنشان را می فروشند.
  • علی A1 ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
    13 5
    اهدای کلیه لباس روحانیت لباس رزم تلویزیون به نظر شما برداشت مردم عامه چیه از این چهار واژه ؟
    • بی نام A1 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
      5 7
      شما فکرت خرابه ربطی به برداشت مردم نداره
  • اا IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
    9 8
    من این آقا رو نمیشناسم از نیتش هم خبر ندارم، ولی هرچی با خودم فکر کردم دیدم انقدر جرات ندارم کلیمو به کسی اهدا کنم ، ماشین زیر پامو به خاطر ی غریبه بفروشم یا این همه راه بکوبم برم خرمشهر و به کلی ادم رو بندازم برای جور کردن پول آب. من فقط بلذم پشت لب تاب بشینم و غر بزنم و قضاوت کنم
  • بی نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
    15 2
    فایده نداره مردم فقیر و بینوا شده اند این نمایشها جواب نمیده
  • غمباد RU ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
    22 2
    آخه با یک گل بهار نمیشه.