باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سخنگوی دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد این سازمان برجام را دستاوردی دیپلماتیک می‌داند و همه کشور‌ها را به حمایت از آن ترغیب می‌کند.

 فرحان حق، معاون سخنگوی رسمی دبیرکل سازمان ملل متحد، در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد این سازمان به توافق هسته‌ای ایران پایبند است.

او  با بیان این موضوع تاکید کرد: «دبیرکل سازمان ملل همچنان برنامه جامعه اقدام مشترک (برجام) را یک دستاورد دیپلماتیک می‌داند و همه کشور‌ها را به حمایت از آن ترغیب می‌کند و ما به تلاش‌های خود در این مسیر ادامه خواهیم داد.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، شب گذشته با امضای یک فرمان اجرایی، دستور بازگرداندن مرحله اول تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی علیه ایران را –که با امضای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در سال ۲۰۱۵ میلادی لغو شده بودند– صادر کرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 795103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
    57 3
    دعوا سر منافع اقتصادی است اگر کمی بصیرت داشتیم و بعد از برجام به آمریکا اجازه میدادیم در اقتصاد ما ورود پیدا کند مملکت به این روز نمی افتاد . البته خوشا به حال کاسبان تحریم
    • بی نام IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
      10 3
      یادتونه که مک دونالد میخواست شعبه بزنه دلواپسا چه کردن این برجام واسه آمریکا هیچ سودی نداشت زد زیرش من هم بودم همین کارو میکردم ترامپ آدمی هست که به فکر منافع کشورشه نه مثل ما
  • راستين IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
    7 17
    در حال حاضر آمريكاست كه منزوي شده و تا زماني كه ايران اقدام غير متعارف و جنگ طلبانه اي انجام ندهد آمريكا روز به روز منزوي تر مي شود.
    • بی نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
      2 4
      خوشگل یه سر برو به بازار ببین کی منزوی هستش. نفست ازجای گرم میاد بیرون؟
    • بی نام GB ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
      3 4
      حالتون خوبه؟ منزوی شدن امریکا دقیقا به چه صورته؟ خوشمون بیاد یا نیاد حتی بورکینافاسو هم به خاطر ایران حاضر نخواهد شد روابط حتی نداشته اش رو با امریکا به خطر بندازه. اونی که منزویه ماییم.