ایسنا نوشت: رییس هیات مدیره انجمن صنفی کاریابی‌های بین المللی از اعزام نیروی کار ایرانی در رشته‌های عمران،مکانی و الکترونیک، پرستاری و کامپیوتر به کشور انگلستان خبرداد.

محمد حسن احمدپور در گفت‌وگویی، مهمترین برنامه انجمن صنفی کاریابی‌های بین‌المللی را تدوین نقشه راه سه ساله اشتغال خارج کشور عنوان کرد و گفت:با توجه به جایگاه اعزام نیروی کار به خارج در اسناد بالادستی و همچنین تاکیدات مقام معظم رهبری، ضرورت توسعه و تقویت اشتغال خارج از کشور به ویژه بحث صدور خدمات فنی و مهندسی از جمله سیاستهایی است که با همکاری دستگاهای اجرایی و سایر نهادهای مرتبط دنبال خواهیم کرد.

او با بیان اینکه بیش از ۲۰ درصد تولید ناخالص ملی کشورهایی همچون فیلیپین از محل اعزام نیروی کار مهاجر به دست می‌آید،‌ تاکید کرد: در بسته ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که به منظور رونق تولید و اشتغال به دستگاهها ابلاغ کرده، ۱۲ تکلیف بر عهده وزار کار گذاشته شده است که در دو مورد اعزام نیروی کار به خارج مورد تاکید قرار گرفته است.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی کاریابی‌های بین المللی در ادامه از انعقاد قرارداد اعزام نیروی کار ایرانی به انگلستان خبر داد و درباره جزییات آن گفت: به موجب تفاهم‌نامه‌ای که با موسسه ITWR انگلستان بر مبنای لیست مشاغل مورد نیازشان به امضا رساندیم، اعزام نیروی کار در پنج رشته پرستاری، کامپیوتر، مکانیک، الکترونیک و عمران صورت می‌پذیرد.

احمدپور با اشاره به نیاز شدید انگلیس به مشاغلی همچون پرستاری، گفت: طبق این تفاهم‌نامه در مرحله نخست برای ۱۰۰ پرستار صلاحیت دار، فرصت شغلی فراهم شده است اما در مورد سایر مشاغل، مراحل اعزام مطابق ضوابط قانونی این کشور به شکل موردی و برای هر داوطلب با ارائه رزومه و بررسی موقعیتهای شغلی موجود صورت می‌گیرد.

به گفته رییس هیات مدیره انجمن صنفی کاریابی‌های بین المللی، پرستاران داوطلب باید حداقل سه سال تحصیلات دانشگاهی، یک سال سابقه کار و مدرک زبان انگلیسی آیلتس آکادمیک با نمره ۷ یا مدرک OET با حداقل نمره B را داشته باشند و پس از هشت ماه تا یکسال می‌توانند مجوز کار در انگلیس را کسب کنند.

وی درباره بالا بودن ظرفیت نیروی پرستاری و نحوه گزینش پرستاران، گفت: با توجه به محدودیت تعداد موقعیت شغلی برای پرستاران داوطلب در کل کشور و پیش بینی استقبال بیش از ظرفیت موجود، تدابیر لازم برای اولویت بندی داوطلبان صورت گرفته است؛ البته رزومه‌ها با اولویت داشتن مدرک زبان انگلیسی آیلتس دریافت و از افراد جهت مصاحبه دعوت می‌شود و پس از بررسی سطح توانایی زبان و ارزیابی صلاحیت افراد، قرارداد نهایی به امضا می‌رسد.

احمدپور در عین حال آلمان را دیگر متقاضی نیروی کار ایران برشمرد و گفت: با توجه به ظرفیت بازار کار رشته پرستاری در این کشور و توافقی که به منظور آموزش کمک پرستاری منعقد کرده ایم قرار است متقاضیان به فعالیت در رشته کمک پرستاری در آلمان پس از گذراندن ۲۴۰ ساعت دوره‌ آموزش تئوری در ایران، ۲۴۰ ساعت دوره آموزش بالینی در برلین و ۸۰ ساعت دوره توجیهی در برلین، به عنوان کمک پرستار در این کشور مشغول به کار شوند.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی کاریابی‌های بین المللی، شرط پذیرش پرستاران در دوره‌های آموزشی را دارا بودن مدرک پایان دوره پیش دانشگاهی و دیپلم و تسلط به زبان آلمانی عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، موضوع اعزام نیروی کار به خارج، شیوه‌ای مرسوم در تمام دنیاست و کشورها تلاش می‌کنند با برنامه‌ریزی مناسب سهم خود از این بازار را افزایش دهند. در برنامه ششم توسعه اولویت اقتصادی در سیاست خارجی کشور، جذب دانش و نوآوری از کشورهای صاحب فناوری، توسعه بازارهای صادراتی، خدمات فنی و مهندسی و کالاهای ایرانی و اعزام نیروی کار به خارج عنوان شده است.شناسایی بازارهای هدف شغلی و تسهیل اعزام نیروی کار ایرانی به خارج از جمله وظایف و ماموریتهای پیش بینی شده برای دفاتر هدایت و حمایت از نیروی کار ایرانی در کشورهای خارجی است.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 800811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =