دبیر کمیته نامگذاری شهرداری کرج گفت که در یکصدو پانزدهمین جلسه کمیته نامگذاری معابرشهری با تغییر نام بلوار انرژی اتمی کرج به نام پروفسور و ریاضیدان "مریم میرزاخانی" تنها برنده مدال فیلدز جهان موافقت شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پايگاه خبری مديريت شهري كرج؛ سيدعليرضا موسوي در این ارتباط اظهار كرد: پيرو درخواست كتبي غدیر مهدوی عضو شوراي اسلامی شهر كرج در يكصد و پانزدهمين جلسه كميته نامگذاري شوراي شهر كرج؛ طرح نامگذاری بلوار انرژي اتمي كرج به نام مریم میرزاخانی به تصويب رسيد.
وي گفت: مرحومه ميرزاخاني در سال ۹۳ به سبب تحقیقاتش، برنده جایزه‌ی فیلدز شد، جایزه‌ فیلدز معتبرترین نشان علمی ریاضیات است که هر چهار سال یک‌ بار به برترین دانشمندان علم ریاضی زیر ۴۰ سال اعطا می‌شود؛ میرزاخانی اصالتا البرزی و نخستین زنی بود که در جهان موفق به دریافت این جایزه شد.
وي تصريح كرد: نامگذاري اين بلوار زمینه این مهم را فراهم می کند که با حفظ یاد و خاطره اين نابغه رياضي، پیشرفت های اخیر کشور در حوزه علوم و فناوری که حاصل تلاش های دلسوزانه جامعه علمی و پژوهشی کشور بوده در حافظه شهروندان ثبت و ماندگار شود.
دبير كميته نامگذاري معابر شهری، افزود: نامگذاري معابر، بلوارها و خيابان ها با در نظر گرفتن شرایط جامعه، سنت ها، عادات اجتماعی و به خصوص در نظر گرفتن احساسات جامعه، و مطابق با شرایط انجام مي شود.
موسوي با بيان اينكه تصویب نام‌گذاری معابر، میادین، خیابان‌ها، کوچه و کوی در حوزه شهری و هم‌چنین تغییر نام آن‌ها با رعایت مقررات مربوطه از وظایف کمیته نامگذاری معابر شهری است.
مدیر کل ارتباطات و روابط بین الملل شهرداری کرج بيان كرد: نام یک مکان هویت‌ بخش و یا تقویت‌ کننده عناصر هویتی و احساس تعلق شهروندان مخاطب ساکن یا عابر است.
وی تاكيد كرد: تک تک اعضای کمیته نامگذاری معابر شهری تلاش می‌کنند در زمان نامگذاری، نام‌هایی را که سنخیتی با محله و خيابان ها دارد؛ انتخاب كنند.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =