استاندار: سهمیه طرح کارورزی همدان در سال ۹۷، ۳۶۰۰ نفر اعلام شده است

استاندار همدان گفت: 3600 نفر سهمیه طرح کارورزی استان در سال 97 است که برش شهرستانی آن در کارگروه اشتغال استان ابلاغ خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ محمد ناصر نیکبخت، که پس از جلسه بررسی برنامه های آموزشی و مهارت محور اشتغال فراگیر استان و در جمع خبرنگاران سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افرود: اگر همه کارگاه ها از فرصت طرح کارورزی استفاده کنند، تعداد زیادی از جوانان در کارگاه ها، مشغول مهارت آموزی خواهند شد.

وی با اعلام اینکه در ارتباط با اجرای این طرح مشکلی به لحاظ مالی در استان نداریم، خاطرنشان کرد:
هم اکنون در تماسی که با معاون وزیر کار داشتم، وی قول داد که امروز مشکل حقوق معوقه کارورزان استان را که متمرکز پرداخت می شود، پیگیری و حل می کند.

استاندار همدان خطاب به مدیر کل تعاون، کار و امور اجتماعی، تاکید کرد: پیگیر حقوق معوقه کارورزان از وزارتخانه باشید چرا که باید اعتماد فارغ التحصیلان در طرح کارورزی جذب شود.

حمیدرضا حاجی بابایی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان همدان گفت: امسال در مجلس احداث بیمارستان یک‌هزار تختخوابی بنیاد بوعلی سینا، برقی و سریع‌السیر شدن راه‌آهن تهران-همدان، منطقه ویژه مبتنی بر فناوری‌های برتر مصوب شد.

وی افزود: در راستای برون ‌رفت از بن‌بست آب‌رسانی شهر همدان پروژه تالوار که حالت توقف پیداکرده بود دوباره با سرعت در حال اجرا است.

حاجی‌بابایی ادامه داد: غیر از این‌ها هفت پروژه دیگر داشتیم که متوقف‌ شده بود که همه اکنون فعال یا در دست پیگیری هستند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه راه‌آهن همدان به ملایر همین ماه شروع به کار می‌کند، اظهار داشت: این اقدامات نقطه عطفی در حرکت‌های بزرگ ریلی است ضمن اینکه راه‌آهن زنجان به تبریز نیز بنابر تصویب در مجلس به همدان وصل می‌شود.

وی امسال را سالی طلایی برای همدان دانست و تصریح کرد: همدان چهارراه ریلی کشور خواهد شد و هیچ استانی به‌ اندازه همدان چنین وضعیت ریلی نخواهد داشت.

حاجی‌بابایی با اشاره به کلنگ‌زنی زورخانه بین‌المللی شهر همدان با اعتبار 3 میلیارد تومانی، اظهار داشت: پیمانکار ایجاد پالایشگاه نفت در همدان هم مشخص شد و در جلسه با وزیر نیرو موانع کار رفع شده است.

وی درج عنوان «همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین» بر روی نامه‌های اداری و تمام تاکسی‌ها را از دیگر مواردی اعلام کرد و خواستار اجرایی شدن آنها شد.

 

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =