اجرای طرح آمارگیری مسکن روستایی/ ابراز رضایت معاون استاندار

در جلسه هماهنگی اجرای طرح آمارگیری ازویژگیهای مسکن روستایی که باحضور دکتر مرادپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان، دکترعبداللهی فرماندار شهرستان خرم آباد ، مهندس رضایی مدیرکل بنیادمسکن استان لرستان و مامورین آمار گیر برگزارشد ، بر لزوم همکاری وبرنامه ریزی دقیق بمنظور اجرای موفق چهارمین دوره از طرح آمارگیری از ویژگیهای مسکن روستایی در استان لرستان تاکید گردید .

به گزارش خبرآنلاین لرستان، در این دیدار دکتر مرادپور معاون عمرانی استانداری لرستان با ابراز خشنودی از اجرای این طرح در استان لرستان ، آمارگیری از ویژگیهای مسکن روستایی را طرحی علمی و دقیق دانسته و از زحمات مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان لرستان درپیگیری و اجرای دقیق این طرح در سطح روستاهای استان لرستان قدر دانی نمودند .

دکتر مرادپور ریشه آسیبهای موجود در جامعه را عدم دسترسی به آمار و اطلاعات دقیق دانسته و با تاکید برضرورت دسترسی به اطلاعات جامع از وضعیت موجود ، برنامه ریزی علمی و مدیریت بهینه منابع و توسعه کشور را مستلزم بهرمندی از اطلاعات دقیق آماری دانستند .

ابراز رضایت معاون استاندار از طرح آمارگیری

معاون عمرانی استاندار با ابراز خشنودی ازدقت سوالات مطروحه در فرمهای آمارگیری ، این سوالات را بسیارجامع و دقیق دانسته وضمن تاکید به مامورین آمارگیر درخصوص دقت لازم در تکمیل فرمها ی مربوط ، اظهار داشت : برنامه ریزی های آتی بمنظور طرح جامع نوسازی و بهسازی مسکن روستایی و سایر برنامه ریزیهای مربوط به توسعه و عمران درمناطق روستایی ، مستلزم بهرمندی از اطلاعات صحیح درج شده در این فرمهای آمارگیری می باشد .

در ادامه مدیرکل بنیادمسکن استان لرستان اظهار داشت : چهارمین دوره از طرح آمارگیری ازویژگیهای مسکن روستایی از 21 مهرماه تا 21 آبان ماه سال جاری و بصورت سراسری در سطح کشور اجرا خواهد شد و این طرح در گذشته ودر بازه های زمانی پنج ساله ، طی سالهای 82 ، 87 و 92 به انجام رسیده است .

مسکن روستایی

مهندس رضایی با اشاره به اینکه ، از 2983 روستای استان ، تعداد 310 روستا و 6008 واحد روستایی در 11 شهرستان استان بعنوان نمونه مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت ، اظهار داشت : هدف از اجرای این طرح مواردی مانند مشخصات فنی ساختمانها ، عملکرد آنها در برابر حوادث و بلایای طبیعی ، ارائه خدمات متناسب با نیازهای روستاییان ، بهبود وضعیت زندگی روستایی ، شناخت ویژگی های عمومی روستا ، ویژگی های فنی و نما و منظر واحدهای روستایی خواهد بود .

برنامه ریزی های دقیق برای روستاهها ویژه گی های طرح است

وی جمع‌آوری اطلاعات دقیق در زمینه ویژگی‌های سکونتگاه های روستایی ، برنامه ‌ریزی برای پیشبرد طرح جامع بهسازی و نوسازی مسکن روستایی ، برنامه ریزی دقیق دستگاه‌های اجرایی برای توسعه و عمران مناطق روستایی را از دیگر هدف های طرح آمارگیری از ویژگی های مسکن روستایی برشمرد .

مدیر کل بنیادمسکن لرستان با اشاره به اینکه بمنظور اجرای این طرح تعداد 50 نفربصورت مستقیم مشارکت خواهند داشت عنوان نمود : در قالب طرح آمارگیری مسکن روستایی ، اطلاعات فنی واحدهای مسکونی نظیر مساحت ، عمر ساختمان ، تعدادطبقات و نوع مصالح مصرفی در ساختمانهای روستایی ثبت خواهد شد .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =