باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: راشاتودی در مطلبی به بررسی تفاوت درآمد ثروتمندترین مرد جهان با دون پایه‌ترین کارمند او در شرکت آمازون پرداخت.

 به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه راشاتودی، «جف بیزوس»، کارآفرین، سرمایه گذار و مدیرعامل شرکت آمازون با ثروتی حدود 150 میلیارد دلار در حال حاضر، ثروتمندترین فرد در جهان است. اما موضوع اینجاست تفاوت درآمد او با دون پایه ترین کارمند او چقدر است؟

اوایل هفته جاری،شرکت تجارت الکترونیک آمازون با رشد 434میلیارد دلاری،پس از شرکت اپل درجایگاه دوم کمپانیهای هزار میلیاردی قرار گرفت. بدون شک این به معنای افزایش درآمد ساعتی بنیانگذار آمازون است.

با رشد ارزش شرکت آمازون در سال 2018، مبلغ 67 میلیارد دلار دیگر به ثروت خالص جف بیزوس اضافه شده است. همین محاسبات ساده نشان می دهد بیزوس در 250 روز از سال جاری میلادی 67 میلیارد دلار به ثروت خود افزوده است؛ به عبارت دیگر، او روزانه 268 میلیون دلار و هر ساعت 11 میلیون و 166 هزار و 666 دلار درآمد دارد. این درآمد میلیون ها برابر بیشتر از درآمد یک کارمند بخش انبار که کمتر از 15 دلار در هر ساعت دریافت می کند، است.

حقوق سالیانه کارمندان در آمازون از 360 هزار و 462 دلار برای رئیس بخش خلاقیت فروش آغاز می شود. دستمزد کارمندان معمولی از 146 هزار و 455 دلار تا 58 هزار و 703 دلار متغیر است. همچنین کمترین دستمزد سالیانه برای دون پایه ترین کارمند آمازون 25 هزار و 944 دلار در سال (معادل 12 دلار در هر ساعت) است.

اوایل هفته جاری، برنی سندرز، سناتور ورمونت لایحه حذف یارانه برای برخی از مشاغل و اعمال مالیات 100 درصدی را پیشنهاد داد. این لایحه در صورت تصویب شرکت های بزرگی همچون آمازون، اپل و وال مارت را هدف قرار می دهد.

 

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    31 0
    خوش به حال دون پایه
  • بی نام A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    6 0
    چه ربطی داره نمیتونه به کارمند دون پایه اندازه خودش حقوق بده که چه تحلیل مسخره ای