کتابخانه دیجیتال علوم انسانی به همت شهرداری تهران و با مشارکت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرآنلاین، کتابخانه دیجیتالی رشته علوم انسانی که از سوی معاونت فرهنگی، اجتماعی شهرداری تهران آماده‌سازی شده است در مراسمی با حضور قالیباف و جمعی از اندیشمندان این حوزه افتتاح شد. در این کتابخانه همه محققان می‌توانند در فضای مجازی به منابع متنوع کتاب‌های علوم انسانی دسترسی پیدا کنند و ضمن آشنایی و شناخت این منابع بخش‌های مورد نیاز را دانلود کرده و پیرینت بگیرند. علاوه بر این سیستمی طراحی شده که مراجعه‌کنندگان بتوانند در جستجوی راهنما به دیگر کتاب‌های مرتبط با موضوع تحقیقشان نیز دسترسی داشته باشند. فضاهایی هم در قالب کارگاه در نظر گرفته شده که علاقمندان می‌توانند در آن به نقد کتب مورد علاقه‌شان بپردازند و از نظر دیگر صاحبنظران در حوزه کتاب نیز آشنا شوند.

این کتابخانه به آدرس http//ebook.tehran.ir دارای چهار بخش اصلی تازه‌ها، پرسش و پاسخ، نقد و بررسی و کتابخانه شخصی است. در بخش «تازه‌ها» جدیدترین مدارک در قالب پنج گروه کتاب، پایان نامه، مقاله، مجله و منابع دیجیتالی ارایه می‌‌شود. در بخش «نقد و بررسی» نقطه نظرات کاربران در مورد اطلاعات و منابع در ارتقای سطح کیفی اطلاعات موجود در کتابخانه مطرح می‌شود.

کاربران با مراجعه به بخش «کتابخانه شخصی» می‌توانند محیطی اختصاصی داشته باشند که براساس نیاز و ساختار مورد علاقه آنها برنامه‌ریزی و طراحی شود. هر کاربر مدارک و منابع مورد نظر را می‌تواند پس از جستجو در کتابخانه شخصی خود قرار دهد. در بخش «پرسش و پاسخ» پرسش‌های کاربران در مورد کاربری سیستم و در قالب گروه‌های موضوعی مشخص در این بخش طرح و پس از بررسی و پاسخ در صورت تایید نمایش داده می‌شود.

این کتابخانه هم اکنون با بیش از نود هزار عنوان کتاب الکترونیکی در اختیار علاقمندان به استفاده از این منابع است و قرار است در مرحله دوم این طرح صدها هزار منبع اطلاعاتی دیگر به آن اضافه شود. کاربران این کتابخانه لازم است برای استفاده از آن نام کاربری و کلمه عبور دریافت کنند. عضویت در این کتابخانه الکترونیکی رایگان است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 118311

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =