۰ نفر
۱۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۶

واحد مرکزی خبر نوشت:

وزیراموراقتصادی و دارایی گفت: مجموع برنامه های دولت همچون توسعه بیمه های اجتماعی ، افزایش حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان، سهام عدالت و سفرهای استانی باعث شده است ،توزیع امکانات و درآمد در کشور بهبود یابد.

سیدشمس الدین حسینی افزود : ضریب جینی از حدود 40 درصد در سال 1383 به کمتر از 38 درصد در پایان سال 1389 رسید (کاهش ضریب جینی به معنی بهبود عدالت در توزیع درآمد است).

وی گفت : هدفمند کردن یارانه ها به دلیل بهبود توزیع درآمد درمیان دهکها و توزیع منابع در مناطق ، بی تردید با سرعتی بیش از پیش شاخص های توزیع درآمد را بهبود خواهد بخشیده است.

حسینی افزود : در مجموع آهنگ پیشرفت و حرکت به سوی عدالت ، در عرصه اقتصاد شتاب گرفته است و تلاش خواهیم کرد با تکمیل سیاستها و اقدامات ، بر مشکلاتی چون تورم و بیکاری فایق آییم و با افزایش بهره وری ، کارآمدی و بهبود تخصیص منابع و توزیع درآمد و ثروت به اهداف ایران در افق 1404 دسترسی پیدا کنیم.

وزیر اقتصاد بر تعامل فعال و هوشمندانه با اقتصاد خارج تاکید کرد و گفت : نزدیک سه سال است که بحرانی اقتصادی فراگیر علاوه بر اقتصادهای ملی جهان ، جریانهای سرمایه و تجارت بین المللی را منقبض کرده است و آمریکا و اتحادیه اروپا دست به تحریم (به زعم خودشان فلج کننده) ایران زده اند اما نگاهی به سه جریان ترانزیت ، تجارت خارجی و جذب سرمایه خارجی در ایران امید بخش است .

وی گفت: 111 کشور کالاهای خود را از مسیر ایران به 89 کشور ترانزیت می کنند و پارسال ارزش ترانزیت از کشور 33 درصد رشد کرد و در چهار ماهه اول نیز ترانزیت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 26 درصد رشد داشته است .

حسینی افزود : جذب سرمایه خارجی نیز در ایران چشمگیر بوده است و در دو سال گذشته که جریان سرمایه خارجی در جهان حدود 30 درصد کاهش داشت ، جذب سرمایه خارجی در ایران 124 درصد رشد کرد.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 172087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    0 0
    وای خدا! دوووووووووووووو درصد!! حالا دیگه باهاش می‌تونیم بریم دور دنیا بچرخیم. مرد حسابی تورم داره چهل درصد چهل درصد می‌ره بالا، هنر فرمودین؟! اگر چه از حیث دانش دولت‌های قبلی از شما بهتر بودند، ولی شما از حیث رو از همه سر هستید.
  • بدون نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    1 0
    رو که نیست سنگ ....
  • بدون نام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    1 0
    در دو سال گذشته جذب سرمایه خارجی در ایران 124 درصد رشد کرد!!!!!!!!!
  • ابراهیم IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    1 0
    از کدوم طرف آقای وزیر؟ از سمت بدبخت و ورشکست شدن ثروتمندان یا پولدار و مرفه شدن فقرا