روزنامه شرق نوشت:

وضعیت «خانه سینما» و التهابی که در این چند روز بعد از اعلام خبر انحلال «خانه سینما» مطرح شد، سبب موضع‌گیری دست‌اندرکاران این خانه شده است از جمله محمد مهدی عسگرپور مدیرعامل «خانه سینما» درباره وضعیت کنونی این نهاد می‌گوید: «هر کدام از آقایانی که در گود هستند، یا به طور گذری سخنی را می‌گویند، باید متوجه باشند که در نهایت انحلال «خانه سینما» عاقبت خوشی را برای آنان هم نخواهد داشت. آنان متوجه این نکته نیستند که این اتفاق در اذهان و در تاریخی که بعدا روایت می‌شود تاثیر منفی دارد.»
وی با اشاره به تناقض‌های موجود در اطلاع‌رسانی خبرهای کمیسیون شورای‌عالی سینما می‌گوید: «در این دو روز آنان به شکل‌های گوناگون اظهار نظر کرده‌اند و این فرآیند که می‌خواهند علاقه‌مندی به انحلال را گردن وزیر ارشاد اسلامی بیندازند خود نکته‌ای دیگر است، ما شاهد داریم که در همان جلسه شورای فرهنگ عمومی ادعاهای غیرواقعی بسیاری درباره «خانه سینما» مطرح شده، همین اظهارنظرهای متناقض از درون کمیسیون شورای‌عالی سینما نیز مطرح شده است. در حالی که از یک طرف ادعای عدم شکایت مطرح می‌شود و از سوی دیگر درباره توقیف اموال بعد از انحلال سخن می‌گویند. هرچند منتظریم این انحلالی که آنان سخن می‌گویند اتفاق بیفتد و بدانیم که چه کسی حکم انحلال را در دست دارد تا بلافاصله از آن شخص شکایت کنیم.»
وی معتقد است: «خانه سینما دو گونه ممکن است منحل شود یا براساس رای مجمع عمومی «خانه سینما» یا براساس رای دادگاه صالح مبتنی بر قانون، که انتظار این است قوه قضاییه مستقل از قوه مجریه عمل کند. ما اعتقاد داریم علاوه بر اصراری که می‌کنند اما باز هم در این کشور قانونی وجود دارد که براساس آن عمل می‌شود. در همین دادخواستی که به «خانه سینما» ارایه شده اشتباهات فاحشی وجود دارد به گونه‌ای که آنان خواستار توقف فعالیت‌های «خانه سینما» طبق اساسنامه کنونی و ادامه فعالیت برطبق اساسنامه دیگری شده‌اند که آنها تفاوت‌های آن اساسنامه با اساسنامه‌های دیگر را متوجه نمی‌شوند. این روزها در حالی بحث انحلال مطرح می‌شود که در دادخواستی که به «خانه سینما» داده‌اند، سخنی از انحلال نبوده است.»
وی درباره اینکه آیا امکان ریش‌سفیدی و وساطت و عمل‌نکردن به شکایت وجود دارد، می‌گوید: «حتما می‌توانست این اتفاق بیفتد. این موضوعیت در بخش‌های دیگری هم در کشورمان رخ داده است مانند دانشگاه آزاد یا... که در نهایت به مصالحه رسیده‌اند اما این روش، در زمان کنونی،گویا کاربردی ندارد. نامه‌ای که من پیشتر هم به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشته‌ام تاکید کرده بودم«شما دارید امکان پدری را از خودتان سلب می‌کنید» در این زمانه که بحث زورآزمایی مطرح شده و دعوا شکل گرفته است، باید سراغ کسی رفت که این امکان را داشته باشد. این امکان در شرایط معمول شدنی و ممکن بود.
مدیرعامل «خانه سینما» درباره اینکه چه قدر امکان انحلال این تشکل صنفی وجود دارد، می‌گوید: «انحلال «خانه سینما» مانند هرموسسه که دارای شماره ثبت شرکت‌هاست فقط به دوصورت ممکن است، یا از طریق مجمع عمومی یا از طریق حکم قضایی.» وی ادامه می‌دهد: «عده‌ای که فکر می‌کنند به راحتی می‌توانند این حکم قضایی را دریافت کنند، در نهایت چه به دست خواهند ‌آورند؟ برخی دوستان اگر توان اداره اصناف را دارند، بهتر است نگاهی به پنج یا شش فیلمی که در این دو سال با تسهیلات عمومی تولید کرده‌اند بیندازند، زیرا این فیلم‌ها توان بازگشت سرمایه‌ای که برای تولیدشان صرف شده را هم ندارند.»
5719
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    1 23
    خودتون قانون نقض کردید و اساس نامه خانه سینما تغییر دادید حالا دم از قانون میزنید!!!!!
  • بدون نام IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    1 14
    بهترین راهکار درباره خانه سینما اینه که ارشاد شکایتش پس بگیره خانه سینما و معاونت سینمایی هم منحل بشه (بخاطر سیاسی کاری های هردو طرف) و بعد چند نظر از طرف ارشاد و بزرگان سینما تعیین بشه یه اساس نامه برای شورای عالی سینما بنویسین و بعد از اینکه همه عوامل سینما و ارشاد آن را تایید کردن در مجلس تصویب بشه و سپس براساس همون اساس نامه برای مدیرعاملی و دیگر پست ها رای گیری بشه
    • بدون نام IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
      0 0
      فكر كنم اين نظر را به راي بذاريد همه اهالي سينما موافق باشن