تهران امروز در سرمقاله خود با عنوان«مردم به چه کسانی رای داده اند؟» نوشت:

*یکی، دو روزی است که برخی اعضای جریان انحرافی به همراه روزنامه ایران،ارگان دولت به تحلیل نتایج انتخابات مجلس نهم و از جمله عدم راهیابی تعدادی از نمایندگان مجلس فعلی به مجلس بعدی می پردازند و استدلال می کنند چون مجلسیان به شدت از عملکرد دولت و شخص رئیس جمهور انتقاد کردند و این رویه انتقادی را تا به امروز هم ادامه داده اند،لذا مردم ناراضی شده و به تعداد زیادی از این نمایندگان از جمله طراحان سئوال از رئیس‌جمهور رای ندادند و پیام خود را به گوش همگان رساندند که هر کسی علیه دولت و در معنای پنهان آن جریان انحرافی باشد با نارضایتی مردم مواجه می شود.
*البته جریان انحرافی در شرایطی با این شور وحرارت از رای منفی به مخالفان رئیس جمهور سخن می گویند که در همان حال از پاسخ به این سوال ساده می‌گذرند که اگر هر کسی علیه احمدی‌نژاد است، با رای منفی مردم مواجه می‌شود پس چرا نزدیکترین نشان انتخاباتی به احمدی نژاد یعنی پروین احمدی نژاد در زادگاه خود با اقبال سرد همشهریانش مواجه شد؟آیا پروین احمدی نژاد به مخالفت یا مدافع سرسخت بودن برادر مشهور است؟
*تا آنجا که همگان می دانند پروین احمدی نژاد شبیه ترین اعضای خانواده به برادر است و بر اساس منطق به‌کار رفته توسط رسانه های جریان انحرافی، لاجرم شکست پروین احمدی نژاد در حوزه انتخابیه گرمسار هم ریشه در رویگردانی شدید مردم از احمدی نژادی ها دارد.ضمن اینکه دیگرکسی که در حوزه انتخابیه اش خود را مستقیما به‌عنوان فامیل فلان مقام اجرایی معرفی کرد و به طرفدار دو آتشه وی مشهور است سرنوشتی بهتر از پروین احمدی نژاد نداشت و تا آنجا که ترکیب منتخبین نشان می دهد‌گروهی هم که تحت عنوان پایداری تعدادی نماینده به مجلس فرستاده اند این موفقیت را پس از آن کسب کردند که از برخی اقدامات تیم انحرافی حداقل در ظاهر اعلام برائت کردند.
*به این ترتیب اگر منطق دولتی ها را در تحلیل چرایی منتخبان مجلس نهم ملاک قرار دهیم،لاجرم تیم انحرافی بزرگترین بازنده انتخابات است چرا که آنان نتوانستند حتی یک نماینده تابلو دار را هم وارد مجلس نهم کنند مگر اینکه در بین منتخبین ناشناس یا مستقل برخی منتخبان با گم کردن رد هویتی خود وارد مجلس شده باشند که این موضوع هم در آینده مشخص خواهد شد اما آنچه مشخص است عدم انتخاب جمعی از نمایندگان فعلی می تواند به دلایل مختلفی باشد که یکی از این دلایل به عدم برخورد‌جدی‌تر مجلس مقابل تخلفات متعدد دولت و استنکاف دولت از اجرای قوانین بر می‌گردد. چرا که مردم نمایندگان خود را به مجلس می فرستند تا علاوه بر اینکه قوانین مناسب را برای توسعه و پیشرفت کشور تصویب کنند،در همان حال هم بر حسن اجرای قوانین مصوب نظارت کنند و اگر مقام یا مقامات دولتی ولو در حد رئیس جمهور در صدد نفی و عدم اجرای قوانین برآمد،با واکنش قاطع مجلس مواجه شده و متخلف مورد بازخواست و احیانا از مقام خود کنار گذاشته شود. اگر چه نمایندگان مجلس طرح سوال از رئیس جمهور را به مرحله اجرا رسانده اند اما ظاهرا این اقدام آنچنان که باید و شاید از طرف مردم قاطعانه ارزیابی نشده و خواستار برخورد بدون اغماض هستند.
*ضمن اینکه جابه جایی صورت گرفته در کرسی های مجلس تغییری در آرایش واقعی مجلس ایجاد نکرده و هنوز هم اصولگرایان بزرگترین فراکسیون مجلس را تشکیل می دهند،لذا می شود اینگونه نتیجه گیری کرد که مردم تفکر اصولگرایی را همچنان برای اداره کشور مناسب می دانند.
/17217
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 202676

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
    78 10
    برای اینکه تحصیلات ش معلوم نبود
  • هادي IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
    9 183
    خبر آنلاين من هم به خاطر جريان انحرافي از احمدي نژاذ انتقاد دارم ولي به قول آقاي دكتر لنكراني بزرگترين گناه اين جريان اين كه فتنه رو طلبكار كرده شما هم در راستاي فتنه حركت مي كني در ضمن آقاي مطهري از همه منحرف تر ه
  • فرزندخاک IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
    1 2
    خیلی سایت یکطرفه ای داری که همه ی پیام ها رو درج نمیکنی! اینهمه احمدی نژاد زحمت کشید آدم باید خیلی بی چشم و رو باشه که فقط بدیهاشو ببینه! بعدشم مگه این دولت اقوام پرست و نژاد پرسته که اینطوری تیتر میزنی؟!