دکتر محمد محمد سلطانی فر، عضو وبلاگ نخبگان خبرانلاین در مطلب کوتاهی به این پرسش پاسخ داده است که "آیا ایران می تواندخود را با جهان امروز وفق دهد؟ "

استادیارعلوم ارتباطات دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات نوشته است: " شبکه های اجتماعی در حوزه تکنولوژی ارتباطی درحال تجربه کردن تحول وسیعی هستند که می توان آن را انقلاب دوم در شبکه های اینترنتی و مجازی دانست. در واقع این انقلاب، انقلابی در انقلاب ارتباطی محسوب می شود. شبکه های اجتماعی به لحاظ سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تغییر کرده و ساختار اجتماعی و سیاسی جوامع را مجبور می کند تا این تغییرات را در درون خود نهادینه کنند و خود را با آن وفق بدهند به گونه ای که بسیاری از مدیران ارشد جوامع ناچار شده اند تا وجود این شبکه ها را به رسمیت بشناسند. "
وی ادامه می دهد:" امروز وضعیت در عرصه تکنولوژی ارتباطی به صورتی در آمده که دیگر نمی توان مانع ارسال امواج ماهواره ها شد از سوی دیگر تداوم این وضعیت، اقتدار دولت ها را در مواردی از بین برده یا کمرنگ می کند و شهروندان در این حوزه از اقتدار بیشتری برخوردار می شوند. در حوزه فرهنگ نیز فرهنگ غالب جهانی، بر طرز تفکر و نوع نگرش تاثیر می گذارد و فرهنگ های محلی به حاشیه رانده می شوند. در چنین شرایطی فرهنگ غالب متعلق به کشوری است که از تکنولوژی قدرتمند تر و رسانه های بیشتری برخوردار باشد. "
برای مطالعه متن کامل این یادداشت لطفااینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 205329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =