ایرنا نوشت:

مشاور عالی شهردار تهران در امور حمل‌ونقل و ترافیک درباره اثرات افزایش مبلغ جرایم رانندگی گفت: افزایش میزان جریمه‌ها و تشدید برخورد با جرایم رانندگی در کاهش تخلفات ترافیکی تاثیر داشته است.

مهرداد تقی‌زاده با تاکید بر استقبال مردم از برخورد سختگیرانه با متخفان بر اساس قانون جدید راهنمایی و رانندگی اظهارکرد: افزایش جرایم یک اهرم قانونی و در عین حال منطقی است و چون به حفظ نظم و انضباط و کاهش تصادفات رانندگی و تلفات ناشی از آن منجر میشود، موجبات رضایت مردم را به وجود می‌آورد.

تقی‌زاده با اشاره به اینکه در پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا نیز به رغم وجود بازدارنده‌ترین و سختگیرانه‌ترین قوانین باز هم تخلف صورت میگیرد، تصریح کرد: قانون جدید راهنمایی و رانندگی موفق بوده و از زمان اجرای آن تعداد تخلفات رانندگی خیلی کم شده که این امر نشان می‌دهد فرهنگ صحیح ترافیک در حال شکل‌گیری است.

وی با بیان اینکه به وجود آمدن ترافیک متاثر از عوامل زیادی از جمله ازدیاد خودرو، افزایش جمعیت، عدم گسترش حمل‌ونقل عمومی و به ویژه نبود نظم و انضباط است، اضافه کرد: برقراری نظم و اضباط منجر به کاهش ترافیک خواهد شد.

تقی‌زاده مبنا و مقدمه فرهنگسازی در حوزه ترافیک را اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی با شدت هر چه تمام دانست و اعلام کرد: موضوع حفظ جان مردم جای هیچ گونه مماشاتی ندارد و نکته مهم آن است که رعایت قانون به مرور تبدیل به عادت و این عادت تبدیل به فرهنگ میگردد و فرهنگ صحیح ترافیک هم سبب کاهش تلفات جانی و مالی خواهد شد.

مشاور عالی شهردار تهران در امور ترافیک در پایان با تاکید بر این که در نهایت این خود مردم هستند که از منافع قوانین بازدارنده و فرهنگ صحیح ترافیک منتفع می‌شوند، خاطرنشان کرد: این فرآیند به روان شدن ترافیک یاری رسانده و نفع ترافیک روان در وهله نخست به خود مردم برمی‌گردد.

301234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 218490

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =